Бала күнімнен өнерді жақсы көрдім, әнші, актер болуды армандадым. 1994 жылы Павлодар облысы Баянауылда тудым, сонда ержеттім, даланың қарапайым баласымын. 2009 жылы П.Чайковский атындағы дарынды балаларға арналған музыкалық колледжге түсіп, «Музыкалық білім беру» мамандығы бойынша төрт жыл білім алдым. 2013-2017 жылдары астанадағы Қазақ ұлттық өнер университетінде оқып, «Театр және кино» факультетін тәмамдадым. Жоғары оқу орнын бітіре салысымен, елордадағы мюзиклде, Павлодар облыстық драма театрында жұмыс істедім, бүгінде Қ.Қуанышбаев атындағы мемлекеттік драма театрының актерімін. Спортпен айналысқанды, кино көргенді ұнатамын.
– 5:32 туындысына қалай шақырту алдыңыз? Сценарийі бірден ұнады ма?
– Сценарийге бірден қызықтым. Менің кандидатурам бір айға жуық қаралды. Мені маньяк рөлінде де байқап көрді. Соңында режиссердің шешімімен тергеуші Думанның рөліне бекітілдім. Бұл кейіпкердің болмысын ашуға бар күшімді салдым. Сюжет шынайы оқиғаларға негізделген. Психологиялық тұрғыдан ерекше әсер алдым. Талай ұйқысыз түндерде Думанның бейнесіне еніп кететінмін. Өзімді қалай сезіндім, солай көрерменге жеткізуге тырыстым. Жұмыс барысы өте ұнады.
– Осы сериалдан кейін Мансұр екеуіңіздің «Жарық» дейтін әндеріңіз шықты, жастардың арасында хит болды. Ән жазу идеясы қайдан келді?
– Жалпы түсірілім барысы көп қызықты сәттерімен есте қалды. Сондай ерекше күйдің куәгері болсын деп ән жаздық. Сөзі – Мансұрдікі, әнін мен жаздым. Тыңдарманның көңілінен шыққанына бек қуаныштымыз.
– Қазір кино саласында жаңалық жасағысы келетіндер қатары артты. 5:32 – соның бірі, көрерменнің ықыласына бөленген туынды. Тіпті, Думанның сериал соңындағы өлімімен келіспейтіндер қаншама. Жалпы отандық кино саласына қандай баға берер едіңіз?
– Фильмнің жанрын көп талғамаймын, көбіне психологиялық драманы көремін. Айтар ойы бар, адамның жаны салынған туындыларды ұнатамын. Сондықтан отандық фильмдерді үнемі көремін деп айта алмаймын. Біздегі кинематографияға органика жетпейтіндей. Кез келген жобаға елітетіндей, соңына дейін ұстап тұратындай идея қажет. Туынды көрерменнің көкейіне сауал тастай алуы керек, қандай да бір ойды қозғап, қоғамда резонанс тудыра алуы қажет. Ал тұтынушыда ой, сұраныс, қызығушылық қалмаса, сұрақ тумаса, ол туынды жеңіл, мағынасыз дегенді білдіреді. Мәселен, 5:32 сериалына мен түссем де, түспесем де, ол маған қызық болар еді. Өйткені онда қызықты сценарий, режиссерлік, актерлік, операторлық жұмыс бар, гримнің өзін алып қараңыз, қаншама еңбек жатыр. Бізде не жетпейді десеңіз, өнерде фанатизм жоқ. Кинематографияның қай маманына болсын жанкештілік жетпейді. Жалпы, қазақ – байсалды халықпыз ғой, кейде сол ұстамдылығымыздан дұрыс мағынасында, шығармашылық үшін бас тарту да керек сияқты. Өз басым осы мәселемен жиі бетпе-бет келемін әрі үнемі күресемін. Мәселен, 5:32 сериалынан кейін «Шекер» сияқты туындылар түсірілді, жақсы фильмдер жасауға деген дұрыс жарыс пайда болды. Өткенде режиссер жігіттермен кездескем, олар Әлішер Өтевтің (5:32 режиссері) шығармасынан асып түскісі келетінін айтады, әрине дұрыс мағынасында. Бұл да – ізденіс.
– Өнердегі кез келген адамда шығармашылық тоқырау кездері болады. Мұндай сәттермен қалай күресесіз?
– Мұндай құлдырау кезеңдері басымнан көп өтті. Күйзеліс сәттерін еңсеруге көп көмектескені – сенім. Уақыты келгенде өнерде жарық болатынына үнемі сенемін. Ал сенім алдамайды.
– Имиджіңізді өзгертуге не себеп болды? Қазіргі бейнеңізді көбі алашордалықтарға ұқсатып жатады. Ұсыныс түссе, «Алашорда» көшбасшыларынан кімді ойнағыңыз келетін еді?
– Осы имиджім өзіме де ұнайды. Бірақ театрда әртүрлі рөл бұйырады. Абайдың жас күнін ойнайтын бір спектаклім үшін мұртымды аламын. Мұртсыз бейнем мүлдем басқа. Алашордалықтардың рөлін орындау мен үшін қиын. Ойнай салу қашанда оңай, бірақ ішкі пішінді реттеу, шығар шыңына жеткізіп, кейіпкердің бар болмысын, айтар ойын, мақсатын ашып орындауға әлі де көп дайындық керек. Шамам келсе, «Алашорда» тұлғаларының кез келгенін ойнасам, арманым жоқ.
Айдана НҰРМҰХАН