Хакім Абай «Надан ел қуанбас нәрсеге қуанады. Һәм қуанғанда не айтып, не қойғанын, не қылғанын өзі білмей, есі шығып, біртүрлі мастыққа кез болып кетеді» дейді. Тағы да «Тыныштық іздеп таба алмай жүрген жұрт тыныштық көрсе, сәтке тұрмай тыныштықтан жалыға қалатыны қалай?» дейді. Қоғамдағы бүгінгі орын алған келеңсіздіктерге бұдан артық пайым керек жоқ шығар.
Бүгінгі қиыншылық жағдайдан қалай шығамыз, қоғамды қалай тыныштандырамыз, халықты аңсаған арманына қалай жеткіземіз, халық пен мемлекетті қалай бірге болдыра аламыз? Тәуелсіздігімізді қалай сақтап, елімізді қалай «Мәңгілік ел» ете аламыз деген сұрақ әрбір саналы азаматты толғандырады.
Қазақ елінің қарыштап дамуының жолы қандай болмақ? Дәл осы мәселені қоғамдағы зиялы қауым ақын-жазушылардан бастап, қоғам қайраткерлері, философтар, ғалымдар, ойшылдар ойларын ортаға салып, Ұлы дала елінің тағдырына үн қосулары керек сияқты.
Осы тұрғыда Қазақ елі тәуелсіздігін алған соң атажұртына оралған 1,5 млн отандастардың құрған «Тарихи атажұрт» қоғамдық бірлестігі қоғам дамуын сараптай келе «еліміздің өркеніне не береміз, септігімізді қалай тигіземіз» деген салмақты сауалдың салиқалы жауабы ретінде Қазақ елінің алға дамуының жаңа да дара жолы «Мейірімді қоғам» құруды ұсынып отыр. Отанына оралған қандастарымыз Қазақстанның тұрғылықты халқының тәуелсіздік жолындағы қаһармандығын, қажырлылығын жоғары бағалайды. Солардың ынта-жігеріне дем беріп, өз ақыл-қайратымызды Қазақ елінің болашақ дамуына арнайық деген ниетпен осы идеяны көтеріп отыр. Әрине, шеттен келген ағайындардың бәрі ойшыл дана, философ болмаса да, ішінде өз заманына сәйкес қоғамға іскерлігімен үлес қоса алатын азаматтар баршылық.
Отандастарымыз көтеріп отырған «Мейірімді қоғам» құру, қалыптастыру нақты ғылыми теория, зор күш талап ететіні айтпаса да түсінікті. Дегенмен жаратушыны танып, жаратушының көрсеткен нақты ізгілік жолымен жүру адамзат баласына тым қиын емес. Тек ұзағырақ уақыт талап ететін бұл ізгіліктің жолын Қазақ елінің бүгінгі ахуалы талап етіп отыр. Тәуелсіз елімізді, өзіміз аңсаған азаматтық қоғамды алға бастыратын, тығырықтан шығара алатын бұдан өзге айрықша жол болса оны да ойлануға, талқылауға әбден болар. Оған да қарсылық жоқ. Қалай болғанда да адамзат баласының, соның ішінде, қазақ деген халықтың жаратылысынан қалыптасып менталитетіне, қанына сіңген мейірімділігі ғана ізгіліктің жолын аша алады. Қазіргі қалыптасқан қиын жағдайдан шығу үшін, қоғамды тыныштандыру үшін министрлер, облыс, аудан әкімдерінен бастап, бүкіл лауазым иелерін мейірімді ету қажет. Бұл, сірә, қолдан келмейтін шаруа ма?
Құлдық жүйенің бойымызға сіңген қатігездіктерін лақтырып тастап, орнына бабадан жалғасқан, қанымызға сіңген мейірімділікті қалыптастыру, тек әр басшының ұлттық рухына, отансүйгіштігіне, адамдық қасиетіне ғана байланысты. Басшылардың бәрі мейірімді болса, қарапайым халық қайда барады. Олар өздері-ақ мейірімді бола бастайды. Осылай жасағанда ғана халық пен мемлекет бірге бола алады. Халқы мен мемлекеті бірге болған елді іштен де, шеттен де ешбір жау ала алмайды. Барлық проблема, шешімін таппаған мәселе, сұрақ тек мейірімділік заңы аясында өзінен-өзі шешіліп отырады. Қазіргі айқай-шу шығарып жүрген көпбалалы анаға берілетін атаулы әлеуметтік көмек, жалпы жұмысшы, қызметкерлердің айлық жалақысы, қарыз кешірімі, баспана мәселесі тәрізді проблемалар өзінен-өзі шешімін табады. Өйткені халқы мемлекеті үшін, мемлекеті тек қана халқы үшін деген нақты идеяға көшеді. Жемқорлықтың жолы кесіледі. Қазіргі қоғамда қалыптасқан қатыгездік, жауыздық, алауыздық, көреалмастық, бақталастықтың тамырына балта шабылып, халқымыз ешбір уайымсыз өмір кешетін болады.
Сол үшін «Тарихи атажұрт» қоғамдық бірлестігі мейірімді қоғам құрудың жолдарын зерттеді. Қазақ елі, халқы өзінің қанына біткен мейірім қасиетіне сүйене отырып алға дамудың ізгі жолын аша алатынына отандастардың сенімі кәміл. Өйткені мейірімділік – үлкен құдірет. Алла он сегіз мың ғаламды мейірімімен жаратты. Алланың мейірімі өшкен күні адам да, табиғат та, қоғам да өшеді. Тіпті өшпесе де қай-қайсысында да аса қатыгездік пайда болады. Мейірімнен тысқары тірлік, тіршілік жоқ екеніне көз жеткізу қиын емес. Қысқасы адам да, табиғат та, қоғам да пайда болуы, орнығып қалыптасуы, әрмен жалғасуы Мейірім – Тірлік – Мейірім (М-Т-М) екенін ойланған жөн. Мейірімнен жаралған тіршілік мейірім арқылы ғана жалғасатыны сияқты. Нақты тірліктің көзі – мейірімде.
Біз тірліктің көзі береке-бірлік, татулықта деп бағалаймыз. Жоқ, мейірім адамға да, табиғатқа да жаратылыстан пайда болады. Ал береке-бірлік адам өмірге келген соң тәрбиемен қалыптасады. Табиғаттың мейірімі күннің нұрынан, жер құрсағын жібіткен жаңбырдан, тірліктің тынысын кеңіткен орман-тоғай, көкорай шалғын гүл, жеміс-жидек, шалқар көл, арынды өзен, яғни жаратушы мейірімін түсіне білу қиын ба? Жан-жануар хайуанат, мал, құрт-құмырсқаға дейін әрқайсысының мейірімділігін адам қолдан жасай алмайды. Ал адамзаттың мейірімі, соның ішінде қазақтың мейірімі – өз алдына бір төбе. Адам да, табиғат та, қоғам да тек мейірім арқасында орнығады. Осы тұрғыда Қазақ елінде мейірімді қоғам құру мүмкіндігі толық екенін айқындап, мейірімді қоғам құрудың тұжырымдамасын жасадық. Тұжырымдамада бұл мақсатты бір жолғы науқаншылдықпен емес, біртіндеп, қоғамның бір буынынан бастау арқылы ары қарай жалпылық сипат алдыру көзделген. Біз қоғамға мейірім қалыптастыру ісін әуелгі кезекте ел астанасы Нұр-Сұлтан қаласынан бастауды жөн санадық. Сондықтан Нұр-Сұлтан қаласын әлемнің ең мейірімді қаласына айналдырудың дербес концепциясын жасап, әкімдікке ұсынып отырмыз. Мақсатты жүзеге асыруға арналған нақты жоспар жасалып, үгіт-насихат жұмысын жүргізетін топқа көмекші құрал ретінде ондаған лекция, теориялық, тұжырымдық мақалалар дайындалды.
Қасым-Жомарт Тоқаев президенттікке сайланған күннің ертеңінде барлық министрді, облыс әкімдерін жинап алып, қарапайым халықтың ортасында болуды, олармен санасып, бірде-бір адамды ренжітпеуді, көңілін табуды тапсырды. Міне, бұл – халыққа мейірімділік жасауға, мемлекет пен халықтың арасын жақындатуға байланысты жасалған нақты қадам.
Біз ол үшін елімізге әйгілі қоғам қайраткерлері, философтарының ойын тыңдап, пікір-ұсыныстарын кәдемізге жараттық. Қазақтың айтулы философы Ғарифолла Есім ізгіліктің нақты жолын Алла жолынан, яғни дін жолынан іздейтінін білеміз. Бұл бекер емес, әрі біздің пікірімізбен үндес. Бүгінгі қазақ басқаға басыбайлы, отар қазақ емес. Ықылым заманнан өркениетке әлем елдерінің алдыңғы қатарында үлес қосқан Ұлы дала елін қайта түлетіп, тәуелсіз Қазақстан мемлекетін құрды. Өйтсе осы Ұлы қазақ елі неге өзгеге көз сүзе беруі керек. Неге баяғы қатаң қағидаға бас шұлғып, басқаның айтқанымен жүреді? Қазақ деген ұлы халықтың өзінің ақылы өзіне жетпей ме? Қазақ деген ұлттың мыңдаған жылдық тарихында өзіндік ақын-шайырлары, ойшыл философтары болмады ма? Болған болса, олар не айтты? Мейірімділік қағидасын қалыптастырып, халықты бір-бірімен мейірімділік аясында қатынастырып, тірлік жасауды халқына өсиет етпеді ме? Әрине, мұның барлығы болған. Бірақ отарлау саясаты, үстемдік құрушы топ, билік «ізгіліктің» бұл жолына түсірмеді. Сондықтан да бәрінен кеш қалып, өзгеге кіріптар болып, құлдық қамытын киіп, адам баласы бастан кешпеген небір ауыр азап-нәубеттерді көріп, ұлттығымыздан айырылуға дәс қалғанда Алланың мейірімімен тәуелсіздікке жеттік.
Ендігі жерде ұлтымыздың рухындағы, қазақтың қанындағы мейірімділік менталитетін ғана ізгіліктің жолы етіп таңдауымыз қажет. Адам санасына мейірімділік заңдылығын қалыптастырғанның қазақ қоғамына иненің жасуындай да зияны жоқ. Ал пайдасы ұшан-теңіз. Нағыз бақыт пен шаттық, бұл дүниедегі жұмақ мейірім арқылы орнамақ. Алға дамудың бұдан өзге жолы жоқ. Сондықтан жаңадан дами бастаған Қазақстанның экономикалық-әлеуметтік тұрғыда алға дамуының бірден-бір жолы мейірімді қоғам құрып, халық пен мемлекетті бірге болдыру, теңдік, бостандық, әділдік аңсаған өзге де жаңадан дамушы елдердің бастан кешіріп жатқан келеңсіздіктерінен сабақ алып, енді қайта тығырыққа тірелмеудің жолын ашуымыз керек.
Қасым-Жомарт Тоқаев президенттікке сайланған күннің ертеңінде барлық министрді, облыс әкімдерін жинап алып, қарапайым халықтың ортасында болуды, олармен санасып, бірде-бір адамды ренжітпеуді, көңілін табуды тапсырды. Міне, бұл – халыққа мейірімділік жасауға, мемлекет пен халықтың арасын жақындатуға байланысты жасалған нақты қадам.
Мәселен, қазір министрлер халықпен кездесуге айына екі-ақ сағатын бөледі. Сол екі сағаттық кездесудің де өтпей қалатын кездері аз емес екенін көріп жүрміз. Ал қабылдаудың нәтижесі құрғақ уәдеден аспайды. Білдей министрдің аузынан суайт өтірік, құрғақ уәде естіп көңілі қалған халық мемлекетпен қалай жақын бола алады? Көбі көңілі қалған соң, қолды бір-ақ сілтейді.
Президент Қасым-Жомарт Тоқаевтың Ұлттық қоғамдық сенім кеңесін құру, халықпен диалог өткізу, бейбіт шеруге шығуды шектемеу сияқты бастамалары – қоғамда қалыптасқан билік пен халық арасындағы алшақтықты біртіндеп жоюға бағытталған, нақты қадамдар болмақ. Қазіргі жағдаймен атқарушы билік Президент сөзіне құлақ асып, білек сыбанған сыңай танытуда. Бірақ санасында мейірім қалыптаспаған лауазым иелерінің тапсырманы түбегейлі орындайтынына күмәніміз бар. Осыдан үш ай бұрын шыққан тұрмыс жағдайы төмен көпбалалы отбасыларына атаулы әлеуметтік көмек беру жөніндегі шешімнің дұрыс орындалмай, халықтың әкімдердің есігін тоздырып, сандалып жүргені осыны көрсетеді. Сол үшін Президенттен жалғыз тілек барлық лауазым иесін мейірімді болуға, халыққа есіктерін айқара ашып, қарапайым халықпен үнемі бірге болуға шақыруды қалаймыз. Яғни, халық қазір басшылықтың мейіріміне зәру. Басшылық мейірім танытса, қоғам сонда ғана тынышталады. Мейірім басшылардан басталса, олар халыққа шынайы сезіммен мейірімділік аясында қатынасып, мейірімділік жасай алатын қабілетті, шыдамды болса ғана халық пен мемлекет арасы жақындайды. Қорыта айтқанда мейірімділік – үлкен құдырет, Қазақ елінің ендігі алға дамуының жаңа жолын аша алатын ізгілік – мейірімділік. Мейірімді қоғам құрсақ, Қазақ елі халқының ғасырлар бойғы арманы орындалып, ұрпақ ешбір алаңсыз өмір кеше алады. Мейірімді қоғам құру идеясы тек өз елімізбен ғана шектелмей, жаңадан дамушы көптеген елге үлгі болары анық. Бұған ешкім күмәнданбасын. Ізгіліктің бұл жолын қазақтың бүкіл халқы, әлем қазақтары күтіп отыр.
қоғам қайраткері