1990 жылдардың бел ортасында дүниеге келген балаларды Z ұрпақ деп атаймыз. Олар жастайынан жаңа технологиямен дос болып, инноватор болуға бейімделген. Әлеуметтанушылар Z ұрпақтың кейбір ерекшелігіне қарап, Generation-MeMeMe деген арнайы атау ойлап тапқан. Яғни, олар ішкі әлемінде де, сыртқы ортада да мен-мендеп тұрады. Мұны кейде ата-аналар түсінбей жатады. Ал мамандар балаларды түсінетін әлеуметтік орта жоқ дейді.
Generation-MeMeMe
Иә, «зеттердің» ойлау жүйесі бөлек. Олар ата-аналары сияқты «не киемін, не ішемін» деп ойланып өскен жоқ. Аға-әпкелері ұқсап ала таңнан кешке дейін далада асыр салып ойнап, түнде шамның жарығымен сабақ оқымады. Сондықтан психологияның бөлек болуы заңдылық. Мысалы, сіз бен біз бала болсақ та, ата-анамыздың жағдайын түсініп, көп нәрсе талап етпедік. «Зеттер», керісінше тікелей талап етуге бейім. Олардың ортасы сондай. Сыныптағы беделі қолындағы смартфонның маркасына тәуелді болуы әбден мүмкін. Бұл қарама-қайшылықты бізге психолог-суицидолог Михаил Смецкой түсіндіріп берді. Маманның айтуынша, «зеттер» биологиялық және әлеуметтік қажеттіліктерін толық қанағаттандырғысы келеді. Мысалы, Михаил Смецкой мектепке ағаларынан қалған киімді киіп барғанын немесе ескі киімді жамап кигенін айтады. Бұл сол кезең үшін қалыпты жағдай еді. Қазір «зеттердің» бірі мектепке ескі киіммен келетін болса, оған «атаңның киімін үстіңе іліп алғансың ба?», – дейді. Ал балалардың талап-тілегін ата-аналары мен ұстаздары түсінбей жатады. Өйткені олар жаңа ұрпақ тәрізді тоқшылықта өмір сүрген жоқ. Осылайша, Z ұрпақ психологиясын жіктеп көрсек болады. Біріншіден, «зеттер» шынайы өмір мен виртуалды өмірдің айырмашылығын жете түсінбейді. Мысалы, ол үшін виртуалды дос пен күнделікті өмірде көріп жүрген досының қарым-қатынасы бірдей көрінуі мүмкін. Екіншіден, бұлар нақты шешім қабылдауға бейім. Өзіне ұнамайтын заттан бірден бас тарта алады. Яғни, оны қинап бір іске жегіп қою – қиынның қиыны. Үшіншіден, «зеттердің» өздеріне ыңғайлы атмосферасы бар. Байқасаңыз, стиль де соларға қарай икемделіп жатыр. Қазір тойға, мерекелік кештерге біз өкшелі тақамен емес, ыңғайлы кроссовка киіп барады. Киім таңдарда да оверсайз стильді жөн көреді. Білім-ғылымға келгенде де, ата-аналары таңдап берген мамандыққа оқығысы келмейді. Тіпті, жоғары оқуға түспей-ақ әртүрлі мамандандырылған курс оқып, бизнес ашуға құмар. Төртіншіден, олар арман-қиялға ерік бермей, реализммен өмір сүреді. Армандап қана қоймай, мақсатты жүзеге асыру керегін жете түсінеді. Ғалымдардың айтуынша, мұндай ұрпақ ғылым, робототехника мен өнерге қызығады. Өзіндегі басым бағытты айқындап, соны шыңдауға әрекет етеді. Экология мен медицинадағы мәселелер де маңызды. Мысалы, «зеттердің» әлеуметтік желіде құндыз ішіктердің сәннен қалғанын, бұл жан-жануарларға зиян келтіретінін жарыса жазады. Байқасаңыз, олар тек жазып қана қоймай, ұстанымын соңына дейін дәлелдейді.Қандай мәселе бар?
Жоғарыда артықшылықтарын жаздық. Енді смартфон дәуірі өкілдері кездесетін бірқатар проблемаға тоқталайық. «Зеттер» сұраған қажеттілікті өтеуі үшін ата-аналары күні-түні жұмыс істейді. Яғни, көпшілігінің бала көңіліндегі түйінді тарқатуға уақыты жоқ.