«АрселорМиттал Темиртау» компаниясына жаңа қожайын келді. «Қазақстан магниткасы» саналатын тағдырлы өндіріске ие болатын инвестордың есімін жұма күні өткен брифингте Өнер­кәсіп және құрылыс министрі Қанат Шарлапаев таныстырды.
Лакшмидің былығын Лаврентьев түзей ме?
884
оқылды

Сонымен, жаңа инвестор – қазақ­стандық бизнесмен Андрей Лаврентьев. 1979 жылы Алматы қаласында дүниеге келген.  Ұлты – неміс. Ақшалы адам­дардың көбіне тән әдет Андрейдің бойында да бар. Көпшілікке көп көріне бермейді. Десе де, ашық ақпарат көз­деріндегі дерекке сүйенсек, ол әуелгіде медицина, кейіннен заңгер маман­дығында оқыпты. Жұбайы – Гауһар Ықсанова екеуі алты баланы тәрбиелеп отыр. 

Андрей Сергейұлы бизнеспен 2003 жылдан бастап айналыса бастайды. Сол жылы AllurAuto копаниясын құрған. Алғашқы жылдары автомобиль нары­ғында дистрибьютор ретінде өте сәтті жұмыс істеген компания 2010 жылдан бастап автоөнеркәсіптің негізгі өн­дірушісіне айнала бастады. Сол кезең­нен бастап Лавреньтевтің есім-сойы «отандық өндірушілер» тізімінен түскен жоқ. Бүгінде ол «Аллюр» «Компаниялар тобының» АҚ акционері әрі директо­лар кеңесінің төрағасы. Құрамына  «Агро­машхолдинг» және «СарыарқаАвто­Пром» ЖШС кіреді. Компаниялар тобы Chevrolet, KIA, JAC және LADA автобрендтерінің Қазақстан аумағын­дағы ресми өндірушісі және дистри­бьюторы. Компанияның өнімділік қуаты жылына – 100 мың автокөлік. Нарықтағы үлесі – 62%. Сондай-ақ Mitsubishi брендінің Алматыдағы ресми дилері деген мәртебесіне де ие. Бұдан бөлек, 2019 жылдан бастап KamLitKZ және Kamatyreskz («Татнефть»ААҚ-мен автокомпоненттер өндірісі) зауыттарының серіктесі және акционері болды. «Кировец» тракторларын («Петербург трактор зауытымен»), Chevrolet автомобильдерін («Узав­тосаноат» АҚ-мен, Өзбекстанмен), Қостанайдағы зауытта жиналатын Kia брендінің автомобильдерін (корей Kia Corporation-мен) шығаратын бірлескен кәсіпорындардың акционері. Арман­жан Байтасовпен бірге Business FM негізін қалаушы.

Автокөлік нарығындағы магнатқа металлургия комбинаты, көмір шахта­лары мен кен орындары не үшін керек болды деген сауалдың туындайтыны заңды.   

Оның үстіне, жаңа инвестор кенші­лер өңірінде көптен бері шиыршық атып тұрған шиеленістің шешімін таба ала ма? Оған жауапты баспасөз мәсли­хатында министр Қанат Шарлапаев берді. Министр түсіндіргендей, бұл өзгеріс автомобиль және болат өнер­кәсібі арасында синергия әкелмек. Алдағы уақытта Қарағанды комбина­тында автомобильге қажет болат өнім­дерін шығару жоспарда бар. Оған қоса, жаңа инвестор «АрселорМиттал Те­міртау»  компаниясы алдында бірқатар мін­деттемені өз жауапкершілігіне алған. «Үш жылда бұл кәсіпорынға салынар  инвестицияның жалпы көлемі шамамен 3,5 млрд долларға жетеді және жақын арада кәсіпорынның опера­циялық жұмысын жақсарту үшін 1 млрд доллардан астам инвестиция салына­ды»,– деп мәлімдеді министр Қ.Шар­лапаев. Қожайынмен қатар компания­ның атауы да ресми түрде QARMET болып өзгерді. Бас директоры Вадим Басин.   

Еске сала кетйік, биыл 28 қазан күні түнгі сағат 02.33-те Қарағанды облы­сындағы Костенко атындағы шахтада өрт тұтанып, артынан жарылыс бол­ғаны мәлім. Жер астында жұмыс істеп жатқан 252 кеншінің 46-сы сыртқа шыға алмай қаза тауып, 27 адам зардап шеккен болатын. Сол күні Қарағанды өңіріне барған Мемлекет басшысы Үкіметке «АрселорМитталТеміртау» компаниясымен инвестициялық ынтымақтастықты тоқтату туралы тапсырма берген.

Жалпы, бұл компанияға тиесілі шахталарда 1995 жылдан бастап есептегенде, 12 жыл қатарынан апат болып келіпті. 2019 жылы Мәжіліс депутаты Альберт Рау «АрселорМиттал Теміртаудың» жабдықтары, ғимарат­тары ескіріп, жыл сайын нашарлап бара жатқанын мәлімдеген. 

Қазақстан Үкіметі алпауыт ArcelorMittal компаниясымен келіссөз жүр­гізуді 2022 жылдың 3 қарашасында Ленин атындағы шахтада болған апаттан кейін бастаған. Келіссөздерді бастау туралы келісімге өткен жылдың 9 желтоқсанында қол қойылды. Ми­нистр Қ.Шарлапаевтың сөзінше, келіссөз процесі 11 раундқа созылыпты. 

Айта кетейік, шыққан түбі мен тегі үндістандық миллиардер Лакшми Митталдың меншігіндегі ArcelorMittal-дың әлемнің 16 елінде болат балқыту кә­сіпорындары бар, 154 мың адамды жұ­мыспен қамтып отырған ірі кәсіп­орын. Оның Қазақстандағы еншілес ком­­­паниясы «АрселорМиттал Теміртау». 

Қ.Шарлапаевтың айтуынша, ArcelorMittal біздің елдегі өз активінің құнын 3,5 миллиард долларға баға­лапты. Бірақ Үкімет пен халықаралық кеңесшілер бұл бағамен келіспеген. «Қазақстан Үкіметі мен ArcelorMittal арасындағы келісімді мега-мәміле деп атауға болады, оның еліміз үшін маңы­зы ерекше. Біз «АрселорМиттал Те­міртау» және Ақтау құбыр зауытының құнын 3,5 млрд доллардан 286 млн долларға дейін төмендеттік. Мәмілені жүзеге асыруға мемлекеттік бюджеттен бірде-бір теңге жұмсалған жоқ. Жаңа инвестор ArcelorMittal бас компания­сының қысқамерзімді және ұзақмер­зімді міндеттемелері бойынша жауап­кершілікті мойнына алды. 286 млн доллар – толық жұмыс істеп тұрған екі кәсіпорынның құны», – деп түсіндірді министр.

Алдағы уақытта ArcelorMittal ком­па­ниясынан «Қазақстан халқына» қайырымдылық қорына 16 млрд теңге көлемінде жарна аударылмақ. Бұл қаражаттың 50%-ы Теміртау қаласына, қалған бөлігі Қарағанды облысының   денсаулық сақтау, білім беру саласын­дағы әлеуметтік жобаларды жүзеге асыруға бағытталады.

Ұлағат БЕКБОЛАТ