Бұл жайлы тарихшы-этнограф, ғылым докторы Жамбыл Артықбаев "Айқын" газетіне берген сұхбатында айтты.
«Халқымызда баяғыдан келе жат­қан баталасу дәстүрі бар» - этнограф
istockphoto.com
1,729
оқылды

"Халқымызда баяғыдан келе жат­қан баталасу дәстүрі бар". Бұл жайлы тарихшы-этнограф, ғылым докторы Жамбыл Артықбаев "Айқын" газетіне берген сұхбатында айтты.

"Наурыз мейрамын бізде «Ұлыстың ұлы күні» деп атайды. Түрік-моңғол тілдес ел­дер «ұлыс» деп мемлекетті айтады. Бұл ға­жап ұғым, бұл кішкене ғана сөз тіркесі Нау­рызды мемлекеттің ең басты мейрамы дегенді білдіреді. Демек, мемлекеттік тұр­ғыда бұл мерекеге маңыз берілуі керек. Мә­селен, біз елімізде жүздеген ұлт пен ұлыс тұрады, татумыз деп мақтанамыз. Біз Кеңестік кезден қалған, ресми мерекелер­ден ақырындап құтыла беруіміз керек.

Мәселен, халқымызда баяғыдан келе жат­қан баталасу дәстүрі бар. Наурызды енді байыта түсуіміз керек қой. Бұл – ұлт ұйыс­тыру саясатының бір тетігі. Ертеде қазақ­тың тайпалары мен рулары жиналып, ант беріп, баталасып, ел болды. Оған жүздеген мысал келтіруге болады. Наурыз мереке­сінде осы дәстүрді қайта жаңғыртсақ, ар­тық болмайды. Өйткені елімізде бірталай этнос өкілі тұрады. Мен баталасудың сце­на­­рийін жаздым. Қызық өзі, өзге ұлт өкіл­дерін керегенің астынан өткізеді. Қолы­на орта жілігін ұстап, кәдімгі керегенің асты­нан кіреді. Сол ұлт өкілдерінің бала-ша­ға­сын сөйтіп өткізуге болады. Өйткені олар ен­ді орыс болмайды, енді неміс болмайды, ен­ді украин болмайды. Олар біздің жері­мізді жерсініп, санасы қазақи болып кет­кен. Қысқасы, Ұлыстың ұлы күнінде ба­та­ласуды көтеруіміз керек. Елдің татулығын осы­лай сақтауға болады.

Сонымен қатар Нау­рызда жомарттық көрсету, нашарға кө­­мек қолын созу бойынша тамаша акция­лар өткізуге болады. Түрлі себеппен абақ­тыға түсіп, өз ісіне өкінгендерге де Наурыз­да рақымшылық жасалса игі еді. Себебі бұ­рын бұл күндері кейбір тұтқындарға ке­шірім жасалып, жарлы-жақыбайлар са­лықтан босатылатын болған. «Мәуреннахр өлкесінде жаңадан сайланған патшаларды әдейілеп алып келіп отырғызатын қасиетті көк тас болған. Бұл «Самарханның көк та­сы» деп аталып кеткен. Патшалар наурыз мей­рамы қарсаңында осы тасқа отырып тұт­қындарға кешірім жасаған. Зынданда отыр­ғандарды босатып, құлдарға азаттық сый­лайтын әдет болған. «Самарқанның көк тасы жібиді» деген түсінік осыдан қал­ған. Қасиетті көк тасқа қазақ хандарының іші­нен Тәуекел ғана отырған. Біз қазір Нау­рыз мейрамының бұрынғы салтын қай­та жаңғырта алмай отырмыз. Кезінде Түр­кістандағы алтын тақта отырған қа­зақтың хандары қолданған – керсен толы суға балық жіберу, наурыз тұсында ұсақ қыл­мыс жасаған адамдарға кешірім жасау се­кілді әдемі дәстүрлерді қайта неге жаң­ғыртпасқа?!" - деді Жамбыл Артықбаев

Сұхбатты толық оқу үшін