Қазақстанның транзиттік әлеуетінің мол екені жиі айтылады.
Транзиттік мүмкіндіктерді кеңейтетін бағыт
690
оқылды

Әсіресе, Қытай мен Еуропаны жалғайтын құрлық жолында орналасуымыз көп мүмкіндікке жол ашып берді. Бұл ретте Транскаспий халықаралық көлік дәлізі жобасы Қазақстанның соңғы жылдары ерекше назар аударып отырған бағыты болып отыр. Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев елімізге ресми сапармен келген Словения президенті Наташа Пирц-Мусармен кездесуде де осы көлік дәлізінің маңызын еске салып, көлік-логистика саласындағы байланыс аясын кеңейтуге көңіл аударған-ды.

Президенттің баспасөз қызметі таратқан ресми ақ­параттардың ішінде «Кездесуде екі ел басшылары көлік-логистика саласындағы байланыс аясын кеңейту мәселесін талқылады. Атап айтқанда, Транс­каспий халықаралық көлік дәлізі жобасына Словенияның «Лука Копер» теңіз портын қатыс­тыру жөнінде ортақ пікірге келді. Өзара алыс-беріс­тің көлемін арттыру үшін президенттер құзырлы ор­­­гандарға нақты шаралар қабылдау туралы тап­сырма берді», – делінген. Яғни, Қазақстан кейде «Ор­та дәліз» деп аталып жүрген Транскаспий ха­лық­аралық көлік дәлізінің жетіле түсуіне мүдделі деген сөз. Бұл отандық өнім экспорты мен тауар тран­зитінің көпвекторлы бағытын дамытуға да айрықша септігін тигізеді.

Сейсенбі күні Астанада өткен Қазақстан – Сло­ве­ния бизнес форумында Қасым-Жомарт Тоқаев бұл бағыттың маңызына тағы да тоқталды. «Қазақ­стан Еуразиялық экономикалық одақ елдерінде, Орталық Азия аймағында және Қытайда тұратын 1,5 млрд-тан астам тұтынушыға тікелей шығу мүм­кін­дігін ұсына алады. Еліміздің аумағы арқылы өте­тін жүк тасымалының көлемі былтыр рекордтық көр­сеткішке, яғни 514 тонна-шақырымға жетті. Қа­зір Қазақстан Еуропа мен Қытай арасындағы құр­лықтық алыс-берістің 90 пайызын қамтамасыз етіп отыр. Біз Орта дәліз және Солтүстік – Оңтүстік секіл­ді халықаралық күре жолдарды белсенді түрде да­­мытуды қолға алдық. Ақтау және Құрық порт­тары Каспий теңізіндегі жүк тасымалында маңызды рөл атқарады. Аталған теңіз айлақтарынан жөнел­тіле­тін жүк көлемі былтыр 4,5 млн тоннаға жетті (2023 жылғы 2,5 млн тоннамен салыстырғанда 62 пайыз өсім). Бұл – рекордтық нәтиже. Осы орайда көлік байланысын күшейтіп, сауда-саттықты жан­дандыру үшін Словенияның ең ірі Копер портымен тәжірибе алмасуды және серіктестікті тереңдетуді көздейміз», – деді Мемлекет басшысы. Осылайша, Президент «Орта дәліз» жобасында Қазақстан ше­шуші рөл атқаратынына назар аударды.

Жалпы, Мемлекет басшысы атап өткен «Лука Копер» порты Адрия теңізіндегі маңызды логис­ти­калық хабтың бірі саналады. Жылдан-жылға оның транспорттық әлеуеті артып келеді. Мысалы, былтыр 23 миллион тонна тауар тасымалдап, 327 миллион доллар таза пайда тапқан. Портта 12 терминал бар. Порттың контейнер терминалы был­тыр 1 млн 133 мың 340 контейнер (TEU) өткі­зіпті. Ал қазақстандық Ақтаудан Әзербайжанның Алаят портына 2025 жылы шамамен 88 мың кон­тейнер өтеуі мүмкін деген болжам бар. Әрі бұл мөл­шер жыл санап өсе берері сөзсіз. Демек, кон­тей­нер тасымалының өзінде Словения порты қуат­ты әріптес бола алады деген сөз.

Одан бөлек, словениялық порттың мұнай тасы­ма­лындағы рөлі де аз емес. Ал Қазақстан мұнайы­ның басым бөлігі Каспий құбыр желісі консорциу­мына (КТК) тиесілі және аталған бағыттағы қауіп-қатер сақталып тұр. Сондықтан мұнай тасымалында да Транскаспий халықаралық көлік дәлізі қуатты балама бағыттардың біріне айналуы керек. Айта­лық, былтыр Ақтау порты танкерлерге тек қаң­тар мен қараша аралығында 4 млн тоннадан ас­там мұнай құйыпты. Ал мүмкіндігі 7,5 млн тонна екен. Егер жаңа танкерлер алсақ, жағалауды терең­детіп, жылжымалы айлақ салсақ, Әзербайжанмен келісіп, олардың құбырларын пайдаланудағы ли­митті ұлғайта алсақ, жылына 20 млн тонна мұнайды Транскаспий дәлізі арқылы шетелге шығаратын мүм­кіндігіміз бар екен. Бұл дегеніңіз еліміз өнді­ре­тін мұнайдың төрттен біріне жуықтайтын еді. 2025 жылы 96 млн тонна мұнай өндіруді жос­пар­лаған Қазақстан үшін мұнай тасымалында балама бағыттардың молайғаны өте өзекті. 

Ал «Орта дәліз» жобасына қатысатын көптеген мем­лекет Қазақстан ұстанымына ерекше назар ау­дарады. Еуразия құрлығындағы маңызды ло­гистикалық хабқа айнала бастаған Қазақстан жо­баға қатысушы өзге мемлекеттердің де табысқа ке­нелуіне жол ашып отыр. Әзербайжандық сая­сат­танушы Ризван Гусейнов Астанада Қазақстан мен Сло­вения президенттері талқылаған мәселе баку­лік сарапшылар назарынан тыс қалмағанын айта­ды. 

Ризван ГУСЕЙНОВ,

саясаттанушы (Әзербайжан):

– Қазақстан Пре­зи­ден­ті мен Словения Пре­­­­зи­ден­тінің «Орта дәліз» мә­селесін сөз етуі жоба фи­лософиясына әбден лайық диалог деп біле­мін. «Лука-Копер» пор­тын жобаға қатыстыру бауырлас Қазақстан мен Әзербайжан байланыстарына, экономикасына, соның ішінде тауар экспортына, мұнай, газ тәрізді өнім­дердің транзитіне үлкен олжа салатын қадам. Біле­сіздер, Әзербайжан Словениямен тығыз бай­ла­ныс орнатқан. Жалпы алғанда, біздің ел Балқан тү­бегі елдерінің барлығына газ экспорттайды. Әрі осы бағыттағы жаңа жобалардың барлығына қы­зы­ғады. «Орта дәліздің» негізгі бағыты саналатын же­лі Қазақстаннан Каспий теңізі арқылы Әзер­бай­жан­ға, одан Түркияға, әрмен қарай Балқан елдеріне өтуі керек. Сондықтан бұл жоба өте маңызды. 

Әлбетте, «Орта дәлізді» жетілдіру үшін Зен­га­зур­­дағы Армения аумағындағы бағыттардың ашыл­ға­нын күтеміз. Дегенмен энергия, мұнай, та­биғи газ транзитінде дәліздің бір тармағы біраз­дан бері жұ­мыс істеп тұр. Қазақстан мұнайы, өзге өнімдері дә­ліз арқылы «Лука-Копер» портына жет­кізілсе, сөз­сіз бауырлас Әзербайжан елі де қуанады. Біз тұ­тас «Орта дәліз» жобасының жетіле түскеніне, Қа­зақстан өнімдерінің Еуропа нарығына көптеп жет­кізілуіне мүдделіміз». 

 

Түйін:

Қазақстан төңіректегі жұрттың барлығын тең көріп, бейтарап саясат ұстану арқылы Еуразия кеңістігінде өзіне де, өзгеге де олжа салатын елге айналып келеді. Мемлекет басшысының Транскаспий көлік дәлізі қатарлы жобаларды дамытуға барын салуы айналадағы елдердің де дамуына ықпал етері сөзсіз. Сондықтан Астанаға ат басын тіреген шетелдік лауазымды тұлғалардың сапарын айналадағы жұрт ұдайы бақылайды. Өйткені біз көршісі аш кезде өзі тоқ отыруды құп көрмейтін жұртпыз.

Амангелді ҚҰРМЕТ