Ел экономикасының ең басты драйверінің бірі – ауыл шаруашылығы екені даусыз.
Ауылға жан бітсе, елге нәр бітеді
2,043
оқылды

Мемлекеттің азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ететін саланы дамыту, қаңырап қалған ауылдардың тіршілігіне қан жүгірту, ішкі және сыртқы нарықта отандық өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыру – бүгінгі ауыл шаруашылығы саласының дамуына тікелей байланысты. Әсіресе, мал шаруашылығының жағдайын жақсартып, тұқымын асылдандыру, қолда бар малдың санын көбейтуде кейбір келеңсіздіктерден арылту аса үлкен еңбек пен жауапкершілікті талап етеді. Түйткілді мәселелердің түйінін тарқатуда мемлекеттік бағдарламалар мен жаңадан қолға алынған нақты жобалар толымды нәтижесін бере алды ма? Жылдар бойы бюджеттің бүйірінен бөлінген миллиардтаған қаражат ауыл шаруашылығының адымын ашуға әсер етті ме? Толғандырған сауалдарды ауыл шаруашылығы мамандары, сарапшылар мен салаға жауапты министрліктерге қойған едік. 

 

– Ауыл шаруашылығы тауар өнді­ру­шілеріне берілетін субсидияның орнына 5 пайызға дейінгі несие беру ауыл шаруашылығын дамыта ала ма?

Бағлан АЙМЫРЗАЕВ,

ҚР АШМ Мал шаруашылығы департаменті

директорының орынбасары:

– Мемлекет басшысының 2024 жыл­дың 2 қыркүйегіндегі «Әділетті Қазақ­стан: заң мен тәртіп, экономикалық өсім, қо­ғамдық оптимизм» атты Қазақстан хал­­қына Жолдауында агро-өнеркәсіптік ке­шендерді тікелей субсидиялаудан қол­­же­тімді несиелеумен қамтамасыз етуге біртіндеп ауысу аса маңызды міндет екені нақтылап көрсетілген.

2024 жылы бес пайызбен жеңілдікті несие өнімдерін енгізу алғаш рет аграрлық шаруашылықтарға қажетті тауарлық-материалдық құндылықтарды толық көлемде сатып алуға, сонымен қатар ауыл­шаруашылық техникаларын жылдық бес пайыздық қолжетімді сыйақы мөлшер­лемесімен лизингке алуға мүмкіндік берді. Соның арқасында 5,0 миллион гектардан астам аумаққа қаржы бөлінді, ауыл ша­руашылығы техникалары сатып алынды. 

Былтыр жеңілдікті лизинг бағдарла­масын жүзеге асырудың арқасында ауыл шаруашылығы техникасы паркі біршама жаңартылып қалғанын атап өткен жөн. Көктемгі дала жұмыстарына қарыз сома­сынан 85 пайыз мөлшерінде кепілдендіру бағдарламасын енгізу есебінен кепілдік базасы жеткіліксіз фермерлер қолжетімді несие алуға мол мүмкіндіктер ұсынылды. Биылғы жылы барлық аталған бағыттар бойынша жұмыс барынша күшейтілді. 

Атап айтқанда, көктемгі дала жұ­мыс­тары мен егін орағына жеңілдікті не­сиелеу көлемі биылғы жылы 700 миллиард теңгеге жетті. Бұл қаражат фермерлерге 6 түрлі ба­­­ғытпен қолжетімді түрде ұсынылып келе­ді. Бұл аграрлық несие корпорация­сының, сонымен қатар екінші деңгейлі банктердің, шағын қаржы ұйымдарының, өңірлік инвестициялық орталықтардың, несиелік шаруашылықтардың, әлеуметтік-кәсіп­керлік корпорациялардың тікелей түрде берілетін несиелері екенін атап өткен жөн.

Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес, еліміздің барлық өңірлерінде 2025 жылы егістік науқанын ерте қаржыландыру үшін өтінімдерді қабылдау 2024 жылдың 29 қарашасынан басталды.

Қазіргі уақытта көктемгі дала жұмыс­тары мен егін орағына жеңілдікті несиелеу шеңберінде жалпы сомасы 461 миллиард теңгеге 6,8 мың өтінім қабылданды.

Қарыз сомасынан 85 пайыз мөлшерінде кепілдендіру бағдарламасын жүзеге асыру да одан әрі жалғасып келеді. Қазіргі таңда қаржыландырудың жалпы сомасы 135,9 миллиард теңгеге 777 кепілдік берілді.

200 миллиард теңгеге жеңілдікті лизинг ұйымдастыру отандық өндіріс ошақтарына 6 мың бірлік ауыл шаруашылығы техни­касын сатып алуға мүмкіндік берді.

Бүгінде өтінімдердің жалпы құны 104,7 миллиард теңге сомасында 4 мың бірлікті құрап, 2 409 бірлік ауылшаруашылық тех­никаларын жеткізуге лизинг келісім­шарт­тары жасалды. Өтінімдерді қарастыру әлі де жалғасып жатыр.

Мұнымен қоса, отандық қайта өңдеу зауыттарының жүктемелерін ұлғайту бойынша міндеттер шешімін тапты. Жаңа тетік өсімдік шаруашылығы өнімдері мен шикізаттарын сатуды да қамтамасыз етпек. Былтыр бұл мақсатқа жылдық бес па­йыз­дық мөлшерлеме бойынша 35 миллиард теңге бағытталды. 

Биыл жалпы сомасы 40 миллиард теңгеден астам айналым қаражатын то­лықтыруға қайта өңдеу кәсіпорындарын же­ңілдікті қаржыландыру бойынша бағ­дарламаны жүзеге асыру жалғасатын бо­лады. Аталған шаралар отандық қайта өң­деу зауыттарының бәсекеге қабілет­тілігін арттыруға мүмкіндік беріп, оларды ауылшаруашылық шикізаттарын сатып алу маусымында қажетті жеңілдікті қаражат­пен қамтамасыз етеді. 

Жалпы, бұл шаралар фермерлерді көк­темгі егіске әзірліктен бастап егін орағына дейінгі ауылшаруашылық циклінің барлық кезеңдерінде қолдауға бағытталып отыр. 

Биыл министрлік «Аграрлық несие корпорациясы» акционерлік қоғамымен бірлесіп фермерлерге бес пайыздық ­мөл­­шерлеме бойынша қолже­тімді бо­ла­тын 50 миллиард теңге мөлшерінде ай­налым қа­ражатын толықтыруға мал ша­руа­шылық­тарын жеңілдікпен не­сие­леу бағдарла­ма­сын іске қосу мәселесін қарас­тырған. 

Жоғарыда аталған бар­лық қаржы­лан­дыру бағ­дарламалары суб­си­дияға өтінім беру қа­жетті­лі­гінсіз және жыл­дық та­за 5 пайыз­бен аграр­лық шаруа­шы­лық­тар­ды тікелей несиелеуді қарастырады. Бұл фермерлік қауымдас­тықтарға қол­даныс­та­ғы мемлекеттік қолдау тетіктеріне қолжеткізуді айтарлықтай жеңілдетеді.

Бахтияр ӨТЕЛБАЕВ, 

Қазақтың ақбас тұқымы республикалық

палатасының атқарушы директоры:

– Менің ойымша, жоқ. Жалпы, әлем­де ауыл шаруашылығына субсидия бар. Ті­ке­лей мүмкін көрсетпеуі де мүм­кін. Бірақ біз Еуропа елдері бір гек­тар жер үшін де субсидия ала­тын білеміз. Несие де­ге­німіз – банк­тен қарызға ақ­ша алу. Бірақ біздің ауыл­дағы қа­рапайым ша­руаларда ке­пілге қоятын мүліктері де жоқ. Банктер ауылдағы егін және мал шаруашы­лығымен ай­налысуға ниет­ті адам­­дардың жерін мен бас­пана­ла­рын, басқа да дү­ние-мүліктерін өте арзан бағаға есеп­тейді. Мұнымен қоса, көп­те­ген шаруалар несие алып тастаған. Яғни, несиеге бел­шесінен батып отыр. Ал оны кім тексерді? Бес пайыздан несие беру бұл әрине жақсы бағдарлама. Бірақ енді на­рықтық эконо­мика болғандықтан, бізге шектеулер қо­йылып жатады. Өнімді ертең қай жерге сататынын да ойластыру керек. Бұл да ертең аса үлкен мәселе бо­латыны сөзсіз. Сол себепті мұнда қосым­ша нарық­тарды ашу керек. Қай елдерде сатуға бо­лады? Оның бәрі анықталуы тиіс. Өйткені экс­порттық әлеуетіміз өте үлкен. Осы­лардың бәрін ескеруі қажет деп ойлаймын. 

Мақсұт БАҚТЫБАЕВ, 

SC Food жауапкершілігі шектеулі

серіктестігінің басшысы: 

– Бұл субсидия мен жеңілдікті несие­лер екеуі екі түрлі, мемлекеттік қолдаудың екі бөлек түрі болып есептеледі. Олар бірін-бірі ешқашан алмастыра алмайды. Жеңілдікті несиелерді өкінішке қарай бәрі бірдей ала алмайды. Біреулерде кепілдікке қоятын мүліктері болмаса, біреулері не­сиеге белшесінен батып қалған. Ал суб­сидияны белгілі бір өнім өндіретін және ережедегі талаптарға сәйкес келетін бар­лық шаруашылықтар ала алады. Тиісінше, барлық ауылшаруашылық тауар өнді­рушілерін барынша жеңілдікті несиемен қамтамасыз ету үшін мәселені тереңірек шеше түсу қажет. Яғни, кепілге қоятын мүліктің неге жетіспейтінін қарастыру керек. Олардың не себепті несие ала алмай отырғанын, неліктен несиеге белшесінен батып кеткені анықталуға тиіс. 

Бұл ретте мен бірнеше маңызды жайт­тарға назар аудартқым келеді. Біріншіден, қарыздардың кепілдендірілуі. Яғни, мәселен егер банк ауыл шаруашылығы тауар өндірушісіне 100 миллион теңге жеңілдікті несие беруге дайын болса, онда ол 200 миллион теңгенің мүлкін кепілдікке қоюын талап етеді. Ал мұндай кепілдік өкінішке қарай бәрінде бола бермейді. Мұндай жағдайда қарыздың кепілден­дірілуін ауыл шаруашылығы тауарын өндірушілердің рейтингілеріне қарай берілетіндей құрал тетігін іске қосу қажет. Егер шаруа ауыл шаруашылығы техника­ларымен толықтай қамтылған, егіс ай­налымы, тыңайтқыштар мен гербицидтерді қолданатын, кадрлары толық болса, қарыз кепілі әрине өте арзан болуы керек. Мұның бәрін жер серіктері арқылы онлайн режимде көруге болады. Егер компания жаңадан құрылып, жұмысын енді ғана бастаған жағдайда, әрине одан қандай да бір кепілдік талап етуге болады. Екіншіден, жердің әлеуетін толық қолдана алмай келеміз. Жердің құны бүкіл әлем бойынша бізде ең төмен бағаланатын шығар. Мә­се­лен, АҚШ, Канада, Аустралия немесе Еуропа елдерінде бір гектар жердің құны шамамен 20 мың АҚШ долларына тең немесе одан да жоғары болады. Ал бізде жыртылған бір гектар жердің құны небәрі екі жүз доллар ғана, яғни одан жүзе есе төмен бағада тұрады. Тиісінше, банктер жерді кепілдікке алғанда оны моральды кепілдік ретінде ғана санап іс жүзінде жылжымайтын мүлікті, депозитті басқа да бір мүліктерді кепілдікке қоюды талап етеді. Ал жер ауыл шаруашылығының басты активтерінің бірі емес пе?! Сон­дықтан оның әділ бағаланғаны жөн. Неге бізде жер дұрыс бағаланбайды? Құны не­ліктен төмен? Бұл орайда институционалды заң мәселелері бар. Бізде күні бүгінге дейін жер нарығы қалыптаспаған. Яғни, бос жерді сатып алу және сатуға болмайды. Иә, бұған дейін осы жағдайды түзетуге әрекет­тер жасалды. 2018, 2019 жылдары Жер ко­дексіне өзгерістер енгізілді. Бірақ ол өкі­­ніш­ке қарай іс жүзінде жұмыс істемейді. Яғни, сен жерді сатып алсаң, сол жерді бес жыл бойы ұстауға тиіссің. Ал бұл шектеу болып табылады. Субсидиялардың бәрін қысқартып, несие беруге келсек, бұл жерде шындықтың да үлесі бар. Бірақ нақты экономикалық тиімділік басқа да есеп жоқ. Жалпы, шамамен жүзге жуық субсидия, атап айтқанда, тұқымға, гербицидке, тыңайтқыштарға, сатып алынатын малға, техникаға, құрал-жабдықтарға және басқа да көптеген түрлері бар. Бұл жерде барлық субсидия тиімсіз деп айту дұрыс емес. Бұл жерде экономикалық аппаратты қолдану қажет. Барлық субсидияларды бағалап, олардың экономикалық тиімділігін есеп­теу керек. Олардың елдің экономикасына, ауыл шаруашылығы тауар өндірушілеріне қандай пайда әкелетінін есептеу қажет. Яғни, мемлекетпен жұмсалған әрбір тиын­ның қандай ықпалы болғаны анықталғаны жөн. Осындай жұмыс жүргізілген жағдайда мына субсидиялар тиімді ал мыналарды субсидияларды алып тастау қажет деп ай­туға болады. Ал мұндай жұмыс жүргізіл­ме­гендіктен мұның бәрі бюджет қаражатына манипуляция жүргізудің бірінен екіншісіне тасудың жолдары ғана болмақ.

 

– Қазақстанға осы уақытқа дейін шетел­ден қомақты қаражатқа тасымалданып келген асылтұқымды мал елдегі мал басын асылдандыра алды ма?

 

Бахтияр ӨТЕЛБАЕВ: 

– Бұл сұраққа жауапты Ауыл ша­руа­шылығы министрлігінің Мал шаруашылы­ғы департаментінен сандарды алсаңыздар көруге болады. Негізі, соңғы жылдары шет­елге сатуға тыйым салынғаннан бері мал саны азайып барады. Себебі мал шаруашылығымен айналысқан тиімсіз бола бастады. Осы соңғы 6 айда ғана ет бағасы мәжбүрленіп қымбаттағаннан малға деген сұраныс арта бастаған сияқты. Бұл орайда біз түсінуіміз керек жайттар бар. Мал шаруашылығын асылдандыру мақсатында шетелден асылтұқымды мал сатып алудың жақсы және жаман жағы да болды. Малмен бірге түрлі аурулар да кел­ді, бірақ сонымен қатар үздік технологиялар да келді. Бірақ Қазақстанда асылтұқымды малдың саны артты деп айта алмаймын. Өзіміздің Қазақстанға бейімделген малдың саны артты. Он есе деп айтуға болады. Соң­ғы 10 жылда 70 мыңнан 470 мыңға жет­ті. Бұған нарықтық экономикаға әсерін тигізді.

 

Мақсұт БАҚТЫБАЕВ:

– Екінші сұраққа шетелден импортта­лып келген асылтұқымды малдың жалпы еліміздегі малды асылдандыруды қан­ша­лықты жақсартқанына келсек. Асылтұқым­ды малды шетелден тасымалдау сонау 2011 жылдан басталғанын еске салғым келеді. Міне, содан бері шамамен он бес жылға жуық уақыт өтті. Шамамен елу мыңнан астам мал басы жеткізілді. Ол кезде жалпы елдегі мал басы шамамен 8 миллион болған. Қазір сол жеткізілген елу мың бас көбейіп, 500 мыңға жетті. Екіншіден, бұл заманауи өнімді мал генетикасы елімізде жергілікті мал арасында таралып, сөйтіп елдегі мал тұқымының да сапасы біршама жақсара бастады. Яғни, мәселен бір қара малдан туған бұзаудан шамамен 50-100 келіге дейін артық алатын болдық. Әрине, бұл айтарлықтай экономикалық жағынан тиімді болады. Бұл кәдімгі астықтың жақ­сы тұқымын қолданған сияқты. Ол өнім көлемін көбейтіп жақсарта түседі ғой. Сол сияқты жақсы генетиканы пайдалану жалпы өнімділікті арттырып, оның өзіндік құнын төмендетеді. Әрине, мұнымен жұ­мыс біткен жоқ. Бізде әлі шамамен 70 па­йыз­ға жуық мал әлі де стандарттарға сәй­кес келмейді. Тиісінше, бұл жұмыстар­ды әлі жалғастыру қажет. Өкінішке қарай, қазір фермерлер жаппай банкротқа ұшы­рап жатқандықтан, олар аса қымбат тұра­тын асылтұқымды бұқаларды сатып ала ал­майды. Сәйкесінше, бұл жұмыс мүлде тоқтап қалған. Мұнымен қоса, бір­қатар тұ­қымды жаңартуға ынталандыратын суб­си­диялар да алынып тасталып, жағ­дайды тіпті құлдыратып жібергенін атап өту қажет. 

 

Бағлан АЙМЫРЗАЕВ:

– 2010-2023 жылдар аралығында алыс-жақын шетелдерден республикамызға 232,9 мың бас асылтұқымды ірі қара мал әкелінген. Оның ішінде сүтті бағытта – 48,8 бас, сүтті-етті бағытта – 43,3 мың бас және етті бағытта 140,8 мың бас жеткізілді. 

Бұл бірінші кезекте асылтұқымды мал санын ұлғайтуды ынталандыру, асылтұ­қым­ды малдың жалпы мал басына үлес салмағын, сондай-ақ мал шаруашылығы өнімдерін өндіру көлемін ұлғайту мақса­тында жасалған қадам болғанын атап өт­кен жөн. Мемлекет ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерін субсидиялау жолымен қолдау шараларын жүзеге асырып жатыр. Бұл орайда мемлекеттік қолдау шара­ларының арқасында асылтұқымды мал басының саны жылдан жылға өсіп келеді. Жүргізілген осы шаралардың арқасында асылтұқымды малдың үлес салмағының өсуінің оң динамикасы сақталып отыр.

Мәселен, 2010 жылғы 1 қаңтарда ша­руашылықтардың барлық санаттарындағы асылтұқымды ірі қара мал саны 344,1 мың бас немесе асылтұқымды малдың жалпы басына шаққанда небары 5,6 % құраса, 2025 жылғы 1 қаңтарда шаруашылықтардың барлық санаттарындағы асылтұқымды ірі қара мал саны 932,7 мың басқа жетіп, асылтұқымды малдың жалпы басына шаққандағы үлесі 11,8 пайызға дейін өсті.

 

– Ауыл шаруашылығы бойынша мемлекеттік қолдау бағдарламалары ауыл шаруашылығымен айналысуға ниетті адамдарға қаншалықты қолжетімді?

 

Бахтияр ӨТЕЛБАЕВ:

– Ауыл шаруашылығымен айналысуға ниетті адамдарға ұсынылатын қазіргі қол­дау бағдарламалары – бұл жеке тұлғаға 7-8 баспен айналыссын, яғни ауылда қалсын деген стартап секілді несие. Бұл бағдарла­малардың негізінде көзделген ең басты жос­пары бұл ауылдағы адамдарды сол ауылдарда ұстап қалу болған. Бірақ біз бір нәрсені түсінуіміз керек. Тиімділігі, ауыл шаруашылығымен, әсіресе мал шаруашы­лығымен айналысамын десеңіз, аталған бағдарламалардың қаржысы мүлдем жет­пей­ді. Бұл тек өзіңіз жеке тұлға ретінде жұ­мысыңыз бола тұра қосымша атқарамын деген жоспарыңыз болса, онда жеткізуге болады. Бізде ешқандай кооператив қатты дамымаған. Кооперация деген жоқ. Бұл тіпті, жеке кәсіпкер ретінде де есептел­мейді. 

 

Мақсұт БАҚТЫБАЕВ:

– Ауыл шаруашылығын қолдау бағдар­ламалары бір қарағанда шарттары өте жақсы, арзан несие сияқты болып көрінеді. Бәріне бірдей бере береді. Бірақ мұнда да «әттеген-ай» дегізетін мәселелер бар. Бұған біз бірнеше мәрте назар аудардық. Бірінші кезекте ауыл шаруашылығында бизнеспен айналысу үшін немен айналысу және ол өнімді қайда сату жөнінде түсінік болуға тиіс. Ақшаны алу әрине өте оңай. Бірақ ақшаны алған соң, банкротқа ұшырамас үшін не істеу қажет? Бұл – басты сұрақ. Екіншіден, ауыл шаруашылығында бизнес жасау үшін бастапқыда ол адамның жері, егер мал шаруашылығымен айна­лыс­са, тым құрығанда жайылымы, шабын­дығы, басқа да қажетіліктері болуға тиіс. Мұның бәрі бағдарламада мүлдем жоқ. Яғни, ақшаны алғанымен ауыл шаруашы­лығымен ешкім айналыспайды. Осындай қателіктер бар. Мұндай фактілер бірнеше мәрте анықталғаны да рас. Іс жүзінде 80 пайызға дейін қаражат мақсатты жұмсал­маған болып шықты. Сондықтан не ұсына аламыз? Ауыл шаруашылығын дамытуға бағытталған мемлекеттік бағдарламалар үш мәселені қолға алуы қажет. Біріншісі, аймақтар мен ауылдарды мамандандыру. Яғни, маңайында үлкен бір кәсіпорын болса, онда сол кәсіпорынға жұмыс істеу керек. Онда нақты бір бағдарлама бойынша жұмыс істейтін барлық ауыл адамдары өнім өндірумен айналысып, нақты өнім шығара алатын еді. Екіншіден, толығымен ақшаны қолға бермей, дайын бизнеске немесе фермаға жылыжай, инкубатор, ұсақ қой-ешкі немесе ірі қара малын көбейту жағынан көмектесу керек. Бұл уақытты қысқартуға мүмкіндік беріп, технология­лық қателіктерге және ақшаның мақсатсыз қолданылуына жол бермейді. Ең бастысы, бұл болашақ фермерлерге табысқа жетуде уақытты қысқартады. Мәселен, сіз мал шаруашылығымен айналысуға ниеттен­діңіз делік. Сізге бағдарлама бойынша 30 миллион теңге несиеге қаражат берді. Осы­дан кейін жер алуыңыз керек. Жайы­лым алу керек. Бұған бір жыл уақыт кетуі мүмкін. Жер жобасы, конкурс, рәсімдеу басқа да шаруалары бар. Конкурс күн сайын өтпейді. Жер алған соң онда мал асырау үшін ферма салуыңыз керек. Ол да шамамен кемінде бір жыл уақытты қажет етеді. Бұдан кейін оны қалай саласыз дұрыс па, бұрыс па, қымбат па әлде арзан ба, бұл да үлкен мәселе. Бұдан кейін мал сатып алу керек. Оны ұрықтандыру үшін бұқалар керек. Төлдету үшін тағы тоғыз ай уақыт керек. Яғни, тағы бір жыл. Одан кейін төлдеріңіз өсу үшін тағы бір жарым жыл уақыт кетеді. Өзіңіз ойлап көріңізші, тек 5-6 жыл уақыт өткен соң ғана табыс ала бастайсыз. Ал несиені жыл сайын төлеу қажет. Тиісінше, банкротқа ұшырайсыз немесе бұл ақшаға ол сиыр сатып алуға немесе ферма салуға жұмсамайды. Кейбір бағдарлама әуелден дұрыс ойластырыл­маған. Тек ақшаны таратып, есеп беру үшін ғана ұйымдастырылған деп ойлаймын. 

 

КЕРЕК ДЕРЕК

Ұлттық экономика министрлігі не дейді: 

2023 жылы Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша ауыл тұрғын­дарының табысын арттыру мақсатында «Ауыл аманаты» жобасын іске асыру басталды. Жоба ауыл шаруашылығын дамытуға, азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз етуге және ауыл халқының өмір сүру сапасын арттыруға бағытталды. Бұл ретте негізгі басымдық ауыл тұрғындарын агробизнеске тартуға және ауылдық жерлерде кәсіпкерлікті дамытуға беріле бастады.

Жобаны жүзеге асыру тетігі ретінде сенімді өкіл арқылы төмен пайыздық мөлшерлемемен микронесие беру көзделген. Атап айтқанда, ауылдық елді мекендер мен шағын қалаларда тұратын азаматтардың бизнес-бастамала­рын 2,5 пайыздық мөлшерлемемен 5 жылға дейін, ал мал шаруашылығы саласында 7 жылға дейін қаржыландыру қарастырылған.

Бағдарлама бойынша микронесиенің ең жоғары сомасы жеке тұлғалар үшін – 2 500 айлық есептік көрсеткішке дейін, ал ауыл шаруашылығы коопе­ра­тивтерін дамыту үшін 8 000 айлық есептік көрсеткішке дейін бекітілген.

Жоба халықтың табысын арттырумен қатар, ауылдық жерлерде жұмыс орындарын құруға, ауыл инфрақұрылымын дамытуға және ішкі кооперацияны кеңейтуге мүмкіндік береді.

Дайындаған

 Абзал АЛПЫСБАЙҰЛЫ