Бейғамдық қапы қалдырады

Бейғамдық қапы қалдырады

Бұрын қазақ ертегі­ле­рінен жиі оқитын едік: алты есікті ашсаңыз да, жетінші есікке кіруге болмайды дей­тін. Алай­да ертегінің кейіп­кері сол «ашыл­майтын» есікті ашуға тыры­сатын еді. Ашуын ашып, бір пәлеге тап болатын. Содан кейін оқиға шым-шытырық шие­ленісіп кететін. Қазір де біз сол ер­­те­­гінің кейіпкерлері секіл­­ді­міз. «Болмайды» деген са­йын сол нәрсеге ынтызар­лы­­­ғымыз ауып тұрады. «Көр­­­месін» десе көретін, «же­­­месін» десе жеуге ұмты­ла­­тын адам­затта атам­­за­ман­­­нан қалып­тас­қан үр­діс бол­­са керек. Мұны неге айтып отыр­мыз? Екі бірдей қала: Алматы мен Нұр-Сұлтанда карантин енгізілгелі бері кей­біреулер жаппай ауыл-аймағына ат­танды. Енді біреулер қалаға қайта кіруге талпынып жатыр. Әсіресе, Алматының маңы ке­шелі бері дүрбелеңге толы. Алматы облысының тұрғындары болса, қалаға кіре алмағанына наразылық танытуда. Кейбірі коронавирус дертінің қауіпті екеніне сенгісі келмейді. Қа­зір қала сыртына, кіреберіс өт­кел­­дерге арнайы блокбекеттер қойыл­ған. Бұл – карантин жағ­дайын­да қалаға кіруге болмайды деген сөз. Алайда тұрғындардың кей­бірі тәртіп сақшыларының айтқанына құлақ түріп, кері қай­тып жатса, кейбірі қалаға кіре алмағанына ашулы. Әлеуметтік желідегі бейне­жазбаларға қарасаңыз, Талғар жұртшылығы да, Қарасай ауда­нынан қалаға қатынайтын тұр­ғындар да қала маңындағы арнайы қоршаудан өте алмай, үйіріліп тұр. Қалаға тіркелгендерге ғана рұқсат бар. Тіркеуі жоқтарды өт­кізбейді. Жұмыс істейтіні ту­ралы анықтамасы, тіркеуде тұрғандар арнайы тексеруден өткен соң, ішке жіберіледі. Өз бетінше жүргендерге карантин тәртібі таныстырылады. Соған қарамастан, қоршаудан өтпек болып, өршеленіп ұмтылып жатқандар да баршылық. «Тәртіп сақшылары ешкімді өткізіп жатқан жоқ. Тек дәрігер­лердің кіруіне рұқсат. Қарапайым жұмысшыларға жол жоқ. Көп­шілігі кері қайтып жатыр» дейді оқиға орнында болғандар. Қалай десек те, мұның бәрі сақтық үшін қажет. «Сақтықта қорлық жоқ» дейді дана хал­қы­мыз. Осындайда сұрақ туын­дайды: Елдің қауіпсіздігі жеке аза­маттың қауіпсіздігі емес пе? Аман­дық керек пе, жоқ па? Мем­лекет кімге қымбат? Ең алды­мен, әр адам өзін сақтауы тиіс. Ай­на­ласын, жанұясын, туған-туысын ойлағаны жөн. Бейберекет тірлік етуге мүлдем болмайды. Мемлекет басшысы елде тө­тен­ше жағдай жариялады. Ін­деттің алдын алу үшін арнайы мем­лекеттік комиссия құрды. Тиісті тапсырмалар берілді. Жағ­дай тегіс бақылауға алынды. Өкінішке қарай, індетті жұқ­тырған азаматтар саны күн санап көбейіп жатыр. Алапат індет мүлдем өршіп кетсе, не іс­тейміз? Халқымыздың саны аз, мүм­кіндігіміз шектеулі. Әлемнің әр шалғайынан жаманат хабар келіп жатыр. Індет салдарынан қайтыс болғандардың саны артып барады. Осындай жағдайда, Бауыржан Момышұлының «Тәртіпке бас иген құл болмайды» деген сөзі еске түседі. Тәртіптің аты – тәр­тіп. Еліміздегі ең басты екі қалаға карантин енгізілуі – қоғамдық қауіпсіздікті сақтау үшін жа­салды. Ірі мегаполистерде бес мил­лионнан артық тұрғын бар. Қала тұрғындары сақтық шараларын бірінші кезекте сақтағаны абзал. «Үйден шықпа» деді ме, шықпау керек. «Сақтық шараларын жаса» деді ме, жасау керек. Мұның бәрі қарапайым қағидат қой. Әрине, ірі қала маңынан ор­талыққа қатынап, күнкөріс үшін жанын жалдап жүрген азаматтарға оңай емес. Бәрінің бала-шағасы, несиесі, пәтерақысы бар. Күн­делікті табысынан қағылса, от­ба­сын қалай асыраймын деген уайым жеушілерді түсінгіміз де келеді. Тым болмаса уақытша тіркеуге тұрмаған соң осы ғой. Жалпы, біз өте бейқамбыз. Айналада болып жатқан оқи­ғаларға немқұрайды қараймыз. Іргедегі Қытайға аты жаман ін­деттің келгеніне, оның қандай зардапқа ұшыратқанына қанша уа­қыт болды. Тап біздің елді ай­налып өтіп кететіндей қамсыз жүрдік. Ауру Еуропа асып, ең бақуатты деген елдерге барып жет­кенде де қаннен-қаперсіз болдық. «Күннің жаманы кетеді, адам­ның жаманы өтеді» деген сөз бар халқымызда. Індет те кетер. Уайымсыз күндер жетер. Бірақ біз бәрінен сабақ алуымыз тиіс. Алаңсыздығымызға алаң­да­йық, ағайын!  

Гүлзина БЕКТАС