Министрлік «Қазақстанда мектеп оқушыларынан ақша жинаған мұғалімдер қатаң жазаға ұшырайды. Тіпті, жұмыстан қуылуы мүмкін» деген-ді. Жергілікті білім беру ұйымындағы «алыс-беріске» әкімдік пен білім басқармалары жауапты. Ал ата-аналар есепті кімнен сұрарын білмей жүр. Мәселенің басында ата-аналардың мектеп әкімшілігінен именетінін айтқымыз келеді. Өйткені олардан мектептегі жөндеу жұмысына ақша жинау жайында сұрағанымызда пікір беруге тартыншақтады. Ертеңгі күні баласына зияны тиіп кетуінен сақтанады. Егер ата-ана бұғатын болса, жауаптылар сұға беретінін ескерсек, бұл мәселе жақында шешілмейді. Дегенмен көптің ішінде елдің сөзін сөйлеймін дейтіндер де табылады. Кейінгі жылдары мектептегі жөндеу жұмысына ақша жинау тақырыбы ілуде бір көтерілген-ді. Білуімізше, жергілікті әкімдік пен білім бөлімдері ата-аналардан ақша жинауды доғарған-ды. Министрлік те мәселені жан- жақты қарастырып, жауаптылар жазасыз қалмайтынын ескерткен. Бірақ қазір әлеуметтік желіден ештеңені «жасыра» алмайсың. Аймақтағы, мегаполистегі деректер су бетіне «қалқып» шығып жатыр. Сонымен, бірнеше фактіні тізіп, ата-аналар пікірін ұсынбақпыз. Қоғам белсендісі Айгүл Орынбек Facebook парақшасында «жөндеу жұмысына ақша жинау басталды» деп жазып, Шымкенттегі №18 мектепте болған жағдайды жариялайды. Бұл жазба желіде резонанс тудырып, еліміздің түкпір-түкпірінен пікір білдіргендер бар. Кәсіпкердің жазбасына сол мектептің директоры мен Шымкент қаласының Білім басқармасы басшысы да пікір қалдырған. Директор мұндай дерек тіркелмеді десе, басшы жағдайдың анық-қанығына көз жеткізетінін жазған. Ал директор Гүлнәр Сембайқызының пікіріне желі қолданушысы датын айтыпты. «Омарова ханым, бір мектеп жинамады екен деп, бүкіл мектепке қалай жауап бере аласыз? Ондай мектептер жетерлік. Қанша мұғалім осы мәселемен айқасып келеді. Былтырдың өзінде 1 мұғалімнен 8 мыңнан жинап алды. Ата-анадан жинап бересің бе, өз қалтаңнан төлейсің бе, бәрібір. Ал биыл соны айтып жүріп тоқтаттық. Соның өзінде (айтуларымен) кабинетті ақтап бердік. Ал бор, қағаз, табель деген заттарды (беріледі деген) мүлдем көрген емеспіз. Ол заттарды сұрағанда үнемі «берілмейді» деген жауап аламыз. Ал енді қайда барасың? Талап етіп шықсаң, мұғалім жылауық болып кетті деп шығады» деп жауап жазған Facebook қолданушысының бірі.
Кейінгі жылдары мектептегі жөндеу жұмысына ақша жинау тақырыбы ілуде бір көтерілген-ді. Білуімізше, жергілікті әкімдік пен білім бөлімдері ата-аналардан ақша жинауды доғарған-ды. Министрлік те мәселені жан-жақты қарастырып, жауаптылар жазасыз қалмайтынын ескерткен.
Осыдан-ақ қоғамда бұл мәселенің меңдеп тұрғанын білуге болады. Кеңсе тауарларына, мұғалімнің принтеріне, сыныптағы ұсақ-түйекке ақша жинайтын ата-аналар көп екен. Осы туралы бастапқыдағы жазба авторының да пікірін білгіміз келді. Айгүл Орынбек ата-аналардан ақша жинауға үзілді-кесілді қарсы. «Негізі, соңғы бір-екі жылда ақша жинау мәселесі тоқтап қалған. Қайта басталыпты. Қарсымын, бізде көпбалалы аналар бар. Әр баласына 100 теңгеден берудің өзі оларға ауыр», – дейді ол. Автор жазбасының астында тұнған «тарих». Біз бірнешеуін назарларыңызға ұсынамыз. Гүлнұр Абу есімді желі қолданушысы «Бір кабинетке жөндеу жұмысын жүргізу үшін 7 мың теңге жинаймыз. Жылда бағасы көтеріледі. Биыл 8 мың теңге болатын шығар. Кабинет меңгерушісі,1 ауысым мен 2 ауысым оқитын сынып жетекшісі үшке бөлінеді. Бермеймін десең, «келіп, ремонт істе» дейді» деп жазған. Пікір авторының жеке парақшасына кірсек, Шымкент қаласы деп көрсетілген. Бір ғана бұл емес... Мира Әліқұлова есімді ата-ана дәл сол жазбаға мұғалімнің қағазына, сыныптың безендірілуіне ақша жинаймыз деп жазған. «Баланы шеттетпеуі үшін амал жоқ сұрағанын бересің», – дейді ол. Ақша жинау төңірегіндегі мәселе Шымкент қаласында көтерілген соң жергілікті Білім басқармасына қоңырау шалдық. Алғашында телефонды сыпайы көтерген қызметкер сұрақты естіген соң құлықсыз жауап берді. Білім басқармасы басшысының орынбасарының нөмірін бергенімен, ол қоңырауымызға жауап бермеді. Бірде телефон сымы «үзіліп» кетті, бірде сол күйі тұтқаны көтерген жоқ. Шымкенттегі Білім басқармасының мұндай сұраққа жауап беруге «мұршасы» жоқ-ау шамасы.