Көркем фильм мен сериалға басымдық береміз – Құрманбек Жұмағали
Көркем фильм мен сериалға басымдық береміз – Құрманбек Жұмағали
1,012
оқылды
–  «31 арнаның» бас директоры қызметіне тағайындалғаныңызға шамамен бір жылға жуықтады. Сізді бұл жауапты қызметке арнаның соң­ғы кезде тұралап қалған жұмысын жандандырып, жаңа леп әкелу үшін шақырғанын жақсы білеміз. Осы уақытқа дейін қандай өзгеріс жасай алдыңыздар? –  «Мақсатсыз жүзіп бара жат­қан кеме үшін ешқандай жел қо­лайлы болмайды» деген қанатты сөз бар емес пе? Көздеген нәти­же­мізге қол жеткізуіміз үшін ең әуелі мақсатымызды айқындап алу өте маңызды. Ақпарат құралдары қо­ғам­ның дамуы мен сұранысын ес­керуі тиіс. Осыған орай біз қысқа және ұзақмерзімді жоспар түздік. Ең әуелі эфирлік бағдарлама кес­тесін қайта қарап, көрермен тал­ға­мынан шығатын контентке баса на­зар аудардық. «31 арна» –  отба­сылық арна. Яғни, отбасының әр мүшесі біздің телеарнадан асыға күтетін сүйікті бағдарламасы бар. Арнамыздың тұрақты көрер­мен­дері жақсы біледі, біз қазір кес­теге шетелдік және отандық фильм­дер сағатын енгіздік. Metro Goldwyn Mayer, Sony, Disney сияқты әлем­нің жетекші киноком­пания­ларымен келісімшартқа отырдық. Осылайша, көрермендеріміз пла­ти­на топтама­ларынан әлемдік блок­бастерлерді тамашалау мүм­кін­дігіне ие болды. Бұл ретте, қа­зақстандық фильм­дер­дің де орны бір төбе. Кинотеатр­лар­да жоғары кіріс тапқан «Бизнес по-казахски», My love is Aisulu, «Аким», «Келинка Сабина» сияқты фильм­дерді эфир­ден беріп жатыр­мыз. Десе де, түпкі мақсатымыз өз күшімізбен көркем фильмдер мен ситкомдар түсіру. Біз қазір осы ба­ғытта алғашқы қадам­дарымызды бастап кеттік. Мәселен, «31 арна­ның» қолдауымен жуырда то­лықметражды шытырман оқи­ғалы комедияның түсірілімі баста­лады. Оқиға желісін құпияда сақтай тұрайын. Бірақ фильмнің актерлық құрамы өте мықты. Соны­мен қатар «Қайсар» атты әскери драма түсіріп жатырмыз. Әскери патриотизмді ту еткен фильм Қазақ­стан Қарулы Күш­терінің құрылу тарихынан бас­тап, бүгінгі жеткен әлеуетіне дейінгі кезеңді қамтиды. Өз өмірін әскери салаға арнаған кейіпкеріміздің мы­салында өскелең ұрпаққа отаншыл рух пен қайсар­лықты дәріптеуді көз­деп отырмыз. фильм Арнамыздың тұрақты көрер­мендері биыл елімізде жарияланған Балалар жылына орай жас қазақ­стандықтар жайлы сериалды тама­шалай алады. Сериал еліміздің кішкентай азаматтарының құқығын қорғау тақырыбын арқау етеді. Біз патша көңілді көрерменнің қалауын орындап, талғамынан шы­ғуға аса мән береміз. Олар да бізбен кері байланыс орнатып, ұсынып отырған телеөнімдерімізге лайықты бағасын беріп отырады. Мысалы, республикамыздың 30 жылдығы­на орай 30 сағаттық телемара­фон, отандық эстрада әншілері, та­ны­мал актерлер мен тележұл­дыз­дар­дың қатысуымен 10 са­ғаттық жаңа жыл шоуын көрер­мен зор ықыласпен қабыл алды. Әсі­ре­се, әр жексенбі 21:00-де мың­да­ған отбасыны экран басы­на жи­найтын Bizdin show әзіл жо­­бамыз арнамыздың беткеұстар бағдарламасына айналып үлгерді. –  «Көрерменге көңіліміз ерек» деп қалдыңыз? Жалпы, «31 арнаның» тұрақты көрермені кім? «Қазір телеар­­наны елуді еңсерген азаматтар ғана көреді» деген пікір бар. Жылдан-жылға көкжәшікке телмірген ауди­торияның шеңбері тарылып жатқан­дай. Оған не дейсіз? –  Телеарнаның аудиториясы азайып барады деп кесіп айту қиын. 2019 жылы еліміз бойынша телеар­налардың жалпы рейтингі 9,1 па­йы­зды құраса, биыл 5 айдың қоры­тындысы бойынша ол 8,3 пайызға жетті. Әдетте, күз бен қыс мезгілінде көрермен белсенділігі артатынын ескерсек, жыл соңына дейін бұл көр­сеткіш айтарлықтай көбеюі мүмкін. «31 арнаға» тоқталсам, айы­­на орташа есеппен бізді 4,5 миллиондай халық тамашалайды. Бұл тек 100 мыңнан жоғары халқы бар қалалардың есебіне сүйенген мәлімет. Егер шағын елді мекендер мен шалғайдағы ауыл-аймақтардың телестатистикасын қоссақ, онда көрсетілім көрсеткіші біз ойлаған­нан да асып түсуі мүмкін. Өкінішке қарай, қолданыстағы өлшеу әдіс­теме арқылы біздің елдегі барлық көрермен белсенділігін баға­лау мүмкін емес. –  Қазір ақпарат таратуда, тіпті оны талдап, тарқатуға келгенде кей­бір Telegram канал­дар өзіңіз айтқан дәстүрлі медиа­дан кем түспейді. Кей­де ауди­тория үшін алпа­уыт ме­диа­холдинг­термен бәсекеге түсуге де қабілетті. Ендеше, әлеуметтік желі мен интер­нет те­леарнаның бағы ма, соры ма? –  Дәстүрлі және жаңа медианы қарсы қоюға, қолдан бәсеке ж­а­сауға болмайды. Яғни, телеарна мен интернет бірін-бірі толықты­рып тұруы тиіс. «31 арнада» кон­тент­тің бір бөлігін тек эфирден көр­сетіп, сайтымызға жарияласақ, ішкі өнімнің кейбір жобалары ин­тернет аудитория үшін арнайы дайындалады. Арнамыздың интер­нет аудиториясы 4 миллионға жуықтады. YouTube-арнамыз бен «Информбюро 31» алтын батырмаға ие. Біз TikTok-та аккаунт ашқан Қа­зақстандағы алғашқы телеар­на­лардың біріміз. Арнамыздың жур­налистері әлеуметтік желіде кеңі­нен танымал. Орайы келгенде, мен мәселенің екінші жағын көтергім келеді. Желі қолданушылары, же­ке­леген блогерлер мәселенің байы­бына бармай, жалған ақпарат та­рататын жайттар жиі болып тұрады. Кейде фейк аккаунттар өз оқыр­мандарын жаңсақ ақпаратпен дүр­ліктіріп, қоғамда әдейі ақпараттық хаос орнатумен жүйелі түрде айна­лысады. Мемлекет басшысы Қа­сым-Жомарт Кемелұлы Ұлытауда өткен құрылтайда жауапкер­шілік­тен жұрдай блогерлер бүгінгі күннің батырына айналғанын атап өтті. Бұл ащы да болса, шындық. Сол үшін асымыздың адалдығына мұ­қият қарағандай, тұтынып отырған ақпаратымыздың да шынайы­лы­ғына көз жеткізу маңызды. –  Қаңтар оқиғасынан кейін елі­міз­де көп өзгеріс болып жатыр. Жаңа Қа­зақстан кон­цептісі жария­ланып, бұқараға екінші рес­публика құру мо­де­лі ұсынылды. Бұл жаңа­шыл­дықтар ме­диа нарыққа қанша­лықты әсер етті? –  «Дәстүрдің озығы бар, дәурені кеткен тозығы бар» деген халық нақылы бар. Замана көшінен қалыс қалмауымыз үшін, жаңашылдыққа ашық болуымыз керек. 5 маусымда өткен референдум нәтижесі бойын­ша халқымыздың дені еліміздің саяси өмірінде түбегейлі өзгеріс қалайтынын аңғартты. Елдік маңы­зы зор шараға халықтың азаматтық белсенділігін бағалау мақсатында «31 арнаның» тапсырысымен «Қо­ғамдық пікір институты» респуб­ли­калық референдумға қатысушылар арасында экзитпол өткізді. Сұрауға 24 мың респондент қатысты. Са­уалнама 600 сайлау учаскесінде өткізіліп, республикалық маңызы бар қалалар, облыс орталықтары, шағын қалалар және ауылдық елді мекендер қамтылды. БАҚ осы өзге­рістерді әлеуметпен бөлісіп қана қоймай, ой-пікірлер талқыға түсе­тін ақпараттық алаң. Өз кезегінде «31 арна» осы миссияны сәтті орын­­дап келеді деп есептеймін. журналистер Жыл басынан бері жаңалықтар қызметі «Сөз Сізде» жобасын іске қос­ты. Біздің аймақтағы тілші­ле­рі­міз «ашық микрофон» түрінде жер­г­і­лікті халықты мазалап жүрген сұ­рақтарын алып, ол бойынша ат­қару­шы органдардан жауап іздейді. Көп мәселе «Информбюро» жаңа­лығы аяқталмай жатып, тікелей эфир барысында шешімін тауып жа­та­ды. Осылайша, халықтың көзі, құлағы һәм тілі болуға тырысып жатырмыз. –  «31 арна» десек, «Информ­бюро» қатар айтылады. Қанша уақыт өтсе де, көрермен көзайымына ай­налған бірегей жоба. Ол телеарнаның бренді десек қателеспейміз. Қалың аудиторияның қалауын қалай тауып отырсыздар? –  Дұрыс айтасыз, «Инфор­м­бюро» –  арнамыздың беткеұстар, көрермені көп тележобасы. Бұл жо­баны эфирге дайындауға Қазақ­стан бойынша 100-ге жуық маман қызмет етеді. Әрқайсысы өз ісінің үздіктері деп мақтанышпен айта аламын. Біз көрерменге еліміз бен әлемде болып жатқан оқиғаларды талдап, сараптап береміз. «Ин­форм­бюро» жай ғана жаңалықтар редакциясы емес, тұтас бір өнді­ріс­ке айналды. Тілшілеріміз арнайы жобалар жасайды, журна­листік зерттеу жүргізеді, деректі фильм­дер түсіреді. «31 арна» жаңа­лық­­тары көп жылдар бойы еліміздегі рей­тингі жо­ғары ақпараттық бағдар­лама­лар­дың ТОП-3-де болуы көрер­меннің бізге сенімі деп білемін. –  Қай қызметте жүрсеңіз де, ақ­парат саласындағы журналистердің басын қосып, келелі кездесулер жиі өткізіп тұрасыз. Әсіресе, аға буын өкіл­дерімен байланысыңыз бекем. Бұл басқосу сіз үшін неге маңызды? –  Тәуелсіздіктің алғашқы жыл­дарында-ақ журналист қауымы ақ­парат құралдары арқылы ұлт құнды­лықтарының жоғын жоқтап, мұңын шақты. Журналистикадағы аға буын өкілдері өтпелі кезеңнің қиынды­ғы­на қарамастан ұлт руха­ниятына аянбай қызмет етті. Олар­дың жүріп өткен жолы, мол тәжі­рибесі жас журналистердің кәсіби өсіп-өнуі үшін өте қажет. Ұрпақтар сабақтас­тығын қалыптастыру мақ­сатында өз саламыздың аға буын өкілдері мен жастардың басын қосып, әртүрлі форматта кездесулер өткізіп тұру­ды дәстүрге айналдыр­дық. Мыса­лы, Нау­рыз мейрамы қар­саңында ­биль­ярд­тан респуб­ликалық турнир ұйым­дастырдық. Іс-шараға үлкен қалалардан бөлек, ауыл-аймақтағы әріптестер де бел­сене қатысты. БАҚ қызметкер­лері­нің кәсіби мерекесіне орай табиғат аясында тимбилдинг өткізуді жос­парлап отырмыз. Орайы келгенде, еліміздегі белді «Айқын» қоғамдық-саяси газеті арқылы жур­налис­тикадағы барлық әріптес­терімді кәсіби мерекемен құттықтап, шығармашылық шабыт, ізденіс, еңбектеріне береке тілеймін.

 Сұхбаттасқан Ш.АТЫХАН