Қазір көшеге шықсаң, бұрынғыдай шулап ойнап жүрген балалар көп көзге түспейді. Ара-тұра ауладағы арнайы алаңда футбол, волейбол ойнап жүрген жеткіншектерді байқаймыз. Бірақ бұрынғыдай үй көрмей ойнайтын бала жоқтың қасы.
«Көшпекті» қайта жаңғыртты
368
оқылды

Қазір балалардың смартфон мен гаджеттерге тым әуестеніп кет­кені сонша, көзін тырналап ашып, телефонға жармасады. Оның пайдасы да жоқ емес, бірақ зияны да аз емес. Теле­фонға тел­мір­ген кішкентайлар кішкентай экранның ар жағы­нан үлкен үрей туғызатын нәр­селер көреді. Бара-бара аулада асық атып, асыр са­лып жүрген балалардың ойыны келмеске кеткен құндылық­тары­мыздың қатарына қосылатын сияқ­ты. Бұл – алаңдатарлық мә­се­ле. Се­бе­бі ұлттық ойындар, спорт­тық ойындар баланы епті­лік­ке, дәл­дікке, шапшаң ойлауға, қарсы­ласты ойсыратуға, амал-айла­мен, ақылмен алуға үйретеді. Оны қойғанда баланың өсіп-жетілуі қимыл-қозғалысты қа­жет ететіні белгілі.

Ал бүгінгінің баласының ойын қимылы бас бармақпен ғана бай­ланысты болып отыр. Осы ол­қы­лықтың орнын аз да болса тол­тырсам деген мақсатта мұнай­лылық ұстаз ұлттық ойын түрін жаң­ғыртты. Ол – Мұнайлы ауда­ны, №4 жалпы білім беретін мек­теп­тің дене шынықтыру пә­ні­нің мұғалімі, педагог зерттеуші Ха­диша Ізденқызы. Ол бала­лармен 37 жыл бойы жұмыс іс­теп келеді. Жобасына «Көшпек» деп ат бер­ген. Оқушыларға ұлт­тық ойын­дар­ды жаңарта жет­кізіп, олардың санасына салт-дәстүрді сіңіруді мақсат еткен.

– «Көшпек» ойынын ерте кез­дегі көшпелі қазақтар ойна­ған. Ол кезде балалар малдың құма­лағын, әсіресе қойдың құ­ма­лағын қолданған. Үш жылдан бері осы ойынды жаңғырту ойым­да жүрді. Қалай жаңғырт­сам болады, немен ойнатсам деп көп ойландым. Төрт-түліктің сүйегін етінен ажы­ратып, сын­дыр­мастан, бүтіндей алып, оны әдемілеп қырып таза­лап, майын шығарып қайнаттым. Бұл ұлт­тық ойын үшін арнайы жасақ­тал­ған сүйектер экология­лық таза, балалар ұстағанда, ойна­ғанда денсаулығына зияны жоқ. 1-сынып оқушыларынан бастап қазақтың салт-дәстүрі бойынша қо­нақтарға табақ тартуды үйрете­міз. 2022 жылы облыстық семи­нар­да ойынды ұсынып, сол жерде балаларға ойнатып көр­сеттік. Көпшілікке ұнады, оң бағасын берді. Семи­нарға облыс бойынша 84 дене тәрбиесі пәні мұғалімі қатысты. Со­дан кейін мектепте үйірмеде оқушыларға осы ойынды үйрете бастадым. Ойынға неге жілікті алдым? Көкейімде жүрген екі ойымды байланыстырдым. Ол ұлттық салт-дәстүріміздегі 12 та­бақ пен жілік еді. Бірінші сынып оқушы­ларынан құралған «Мұра­гер» ұлттық сыныбы ашылды. Сы­нып оқушылары тек мереке қар­саңында емес, күнделікті сабаққа үнемі ұлттық киім киіп келеді. Ұлттық сынып болған­дықтан, барлық пәнде, мысалы есеп шығаруда асықты, тобық­ты, бақалшақты қостыра­мын. Солар­мен есеп шығарып, жұ­мыс істейді. Қазағым айтқан­дай, «Тобықты мүжі де табал­дырыққа лақтыр, жаман ниетті адамдардың көзінен қорғайды. Асықты мүжі де төрге қарай лақ­тыр, үбірлі-шүбірлі балалы бол». Ұлттық сыныбы­мызды ашып, ойынды балаларға үйретіп, жұ­мы­сымызды жандан­дырып да­мы­тып жатырмыз. 2023 жылы аудандық «Үздік авторлық бағ­дар­лама» сайысына қатысып, одан орын алдық. Облысқа жол­да­ма алып, жүлделі 2 орынды иелен­дік. Былтыр Алматы қала­сында «Үздік авторлық бағдар­лама» сайысы өтті. Қазақ­стан­ның түкпір-түкпірінен 176 мұға­лім қатысты. Сол сайыста жүл­делі 2-орын алдық. Кейбір үлкен кісі­лер 12 табақты жасауды біл­мейді. Біздің мектептің оқу­шы­лары 1-сыныптан бастап жілік­терді танып, қай жілік кім­ге тарты­латынын біледі. Табақ жасау-біз­дің салт-дәстүріміз, құндылы­ғымыз. Мен дене тәр­биесі пәні мұғалімі болсам да, ұлттық құндылықтың ұмы­тыл­мауына атсалысқым келеді. Мек­тебіміздің басшылығының қолдауымен ұлт­тық үйірме аш­тық. Оқушы­ларымыз еңбек пәні мұғалімімен бірге қолдан ұлттық сыныпқа ағаш үй, жілік­тен жасалған жеті ата көрнекілік құралын, қай табаққа қай жілік тартылатыны жайында тақталар жасады. Алты жастағы оқушы­лар қай жілік кімге тартыла­ты­нын жақсы біледі, – деді ойын­ның авторы.

Сағындық РЗАХМЕТОВ,

Маңғыстау облысы