Таңдайға тамған әр тамшы қымбат
Таңдайға тамған әр тамшы қымбат
323
оқылды

Көрші Өзбекстан ауылдарын 98 пайызға ауызсумен қамтамасыз етіп отыр. Ал Қазақстанның Ин­дустрия және инфрақұ­ры­лымдық даму министрі Роман Склярдың айтуынша, Қазақстанда 2011-2018 жылдары сумен қамтамасыз ету қалаларда 82%-дан 94,5%-ға дейін, ал ауылдарда 42,5%-дан 59,9%-ға дейін ғана өскен.

Өкінішке қарай, ауылдарды сумен қамтамасыз етудің ең аз көрсеткіші Павлодар (29,7%), Қостанай (31,4%) және Батыс Қазақстан (46,9%) облыстарында байқалып отыр.

Сарапшылардың бай­ламын­ша, ауылдың толыққанды ауызсу­мен жабдықталмауына үш басты проблема – сапасыз жоба, са­пасыз құрылыс және су жүйелерін сапасыз пайдалану болып отыр.

Әрине, бұл салада басқа да түйткілі терең мәселелер қорда­лануда. Олардың арасында су құбырларының жекеменшік ие­лерінің банкрот болуы не ауысуы; апаттың жоғары деңгейі; саладағы құбыр жүйелерін басқаратын және пайдаланатын мекемелердің материалдық-техникалық жаб­дықталуының төмен болуы; бі­лікті мамандардың тапшылығы аталады. Бұдан бөлек, кәріз жүйе­лерінің, сорғы стансаларының, тазалау құрылыстарының тозуы лас сулардың фильтрлеу алаң­дарына түсуіне және су сапасының ішуге жарамастай нашарлауына соқтырады. Су құбырларының иесіз болуы да өзекті мәселелердің қатарында қалды.

Аталған мәселелер мемлекет­тің ұдайы назарында және «Ақ бұ­лақ», басқа да ауызсу бағдарла­малары аясында азды-көпті шешілуде.

2018 жылғы 10 қаңтардағы Жол­дауда ауылдарды сумен ­қам­та­масыз ету үшін жыл сайын ке­мінде 100 миллиард теңге қа­рас­тыру керек екені қадап айтылды. Көшбасшы партияның
XVIII съезінде Үкіметке осы мақ­сатта қосымша 140 миллиард тең­ге бөлу жөнінде тағы тапсырма бе­рілді. Осылайша, қаржы­лан­ды­ру мәсе­лесі де шешіліп келеді.

– Былтыр еліміз бойынша ауызсумен қамту көрсеткіші жос­пардағы 58,6 пайыз орнына 60 па­йызды құрағаны аз да болса көңіл толтырар еді. Алайда Есеп комитетінің бағалауы бойынша Үкіметтің бұл деректері шын­дық­қа сәйкес келмейді. Өйткені Ұлт­тық экономика министрлігі қол­данып отырған әдістемеге сәй­кес, орталықтандырылған су­мен жаб­дықталған ауылдар саны­ның көр­сеткіші ауылдардың жалпы санына қатысты есепте­леді. Ал Есеп ко­митеті қала халқы үшін осындай көрсеткішті есептеу кезінде қолда­нылатын әдістемені ауылға да пайдалану неғұрлым дұрыс болады деп санайды, – дейді Мәжіліс депутаты, Nur Otan фрак­циясы жа­нындағы Әлеу­меттік кеңестің төрағасы Шавхат Өтемісов.

Үкімет ауылдардың сумен қам­тамасыз етілуін қазіргі 60 па­йыздан 2019 жыл соңында 62 па­йызға дейін жеткізуді жоспарлап отыр. Алайда Ш.Өтемісовтың па­йымдауынша, «мынадай қар­қынмен еліміздің барлық ауыл­дарын сапалы сумен қамтамасыз ету үшін әлі 20 жылдай уақыт керек болады»! Осыған байла­нысты Үкімет ауызсу проблема­сын шешу тәсілдерін түбегейлі өзгертіп, бұл жұмыстың қарқы­нын жеделдетуге тиіс.

Ауылдықтардың аузын таза суға жеткізу ісін тежейтін фактор­лардың бірі – олардың әлеуетін айқындау тетігінде болса керек. Мысалға, қазіргі кезде келешегі бар ауылдарды іріктеу жұмысы жүргізілуде. Қолданыстағы әдіс­те­меге сәйкес, Ұлттық эконо­ми­ка министрлігі бастапқыда Қа­зақстандағы 6,5 мың ауылдың 1 800-ге жуығын «перспективасы бар ауылдар» деп белгілеген.

Алайда Мәжіліс депутатының тұжырымдауынша, «іріктеудің қолданылып жүрген өлшем­шарт­тарының объективтілігі күмән тудырады». Мысалы, Павлодар облысындағы Ақтоғай ауданының 610 адам тұратын Андриановка ауылы «жоғары әлеуеті бар ауыл­дар» қатарына кіріпті. Ал облыс­та­ғы Баянауыл ауданының 8 723 тұрғын мекен ететін Майқайың кентіне «орташа әлеует» қана бе­рілген. Шығыс Қазақстан облы­сын­да Ұлан ауданының 602 адам тұратын Каменка ауылы «жоғары әулеті бар» санатқа жатқызылған, ал Аягөз ауданының 7 784 тұрғын өмір сүріп жатқан Ақтоғай кенті «әлеуеті орташа ғана ауылдар» қатарына тіркелген.

– Болашағы бар елдіме­кен­дерді анықтаудың осындай тә­сілінің теріс әсері сол, 2019 жыл­дың нақтыланған республикалық бюджетін қалыптастыру кезінде «әлеуеті жоғары ауылдар тізбесіне енгізілмеген» деген сылтаумен көп­теген елдімекендерге ауызсу­мен қамтуға қаражат бөлуден бас тартылды. Бұл мыңдаған ауыл тұр­­ғындарының ауызсусыз қал­ғанын білдіреді. Сонымен бірге, қыруар бюджет қаражаты жұм­­­­салып жа­алған жобалау-сме­талық құ­жат­тамалар да өз өзек­тілігін жо­ғал­тады, – дейді Шавхат Әнесұлы.

Әділін айту керек, Үкімет те қамсыз отырған жоқ. Ұлттық эко­номика министрлігі ауылдарды іріктеу өлшемшарттарының жаңа тәсілдерін әзірлеу шараларын қабылдауда. Бұл жерде жан-жақ­ты ойластырылған тәсіл қажет. Өйткені осының салдарынан «даму перспективасы бар ауылдық елдімекендердің тізіміне» кірмей қалған ауылдардан қоныс ауда­рудың жасанды толқынын туды­руға болмайтынын нақты түсіну керек. Әйтпесе, бұл қатарда шал­ғай елдімекендер көп болған­дық­тан, шекара жақтың жалаңаш­танып қалу қаупі төнеді.