Басты мақсат – халық қалауына лайық болу
Басты мақсат – халық қалауына лайық болу
300
оқылды

Еліміздің әлемдік қауымдастық алдындағы абырой-беделі жыл өт­кен сайын артып, Қазақстанның бейбітшілік пен тыныштыққа, ынты­мақ пен татулыққа негізделген қа­дамдары көпшіліктің назарын ау­дарып келеді. Оған барша қазақ­стан­дық өз үлесін қосты. Әсі­ресе, еліміздің заң шығарушы органы – қос палаталы Парламенттің мем­­лекеттің өркендеуіне сіңірген қыз­меті зор.

Биыл еліміз үшін айтулы күндердің көптігімен ерекшеленеді. Бұл –Тәуел­сіздіктің 30 жылдығы. 30 жыл бұрын Қа­зақстан өз алдына мемлекеттілігін жария­лады. Сондай-ақ биыл Қазақстанның қос палаталы Парламентінің құрылғанына 25 жыл. Парламент депутаттарын өздері сай­лағанымен, сайлаушылардың көпшілігі үшін заң шығарушы органның тарихы беймәлім боп жатады. Заң шығару билігінің ең жоғары өкілді органы саналатын Парламенттің ұйым­­дастырылуы мен қызметі, депутаттардың құқықтық жағдайы 1995 жылғы 30 та­­мыздағы жалпыхалықтық референдум негізінде қабылданған Қазақстан Кон­ституциясымен, «Қазақстан Республика­­сының Парламенті және оның депутат­тарының мәртебесі туралы» конститу­циялық заңымен және басқа да заңнамалық актілермен регламенттеледі. Соған сәйкес халық қалаулылары, ең алдымен мемле­кеттің мүддесіне жұмыс істейтін және еліміздің жарқын болашағына қызмет ете­тін заңдардың қабылдануын қамтамасыз етеді. Дайындалған заң жобасын алдымен Парламент Мәжілісінің депутаттары тал­қылап, ұсынылған жобаның тиімділігі мен кемшілігін анықтауы тиіс. Егер елі­міздің мемлекеттік құрылымына кереғар ұғымдар мен ұлт болашағына теріс әсер ететін ере­желер орын алса, қабылданбай, кері қай­тарылады. Ал ел мен жердің игілігіне, ха­лықтың қажетіне жарайтын заң жобалары бірауыздан қабылданып, Парламент Се­натының қарауына ұсынылады. Жоғарғы палата қабылдағаннан кейін заң жобасы Президенттің қол қоюына жіберіледі. Жо­ғарыда аталған нормативтік-құқықтық құ­жаттарда Парламенттің өкілеттігі бірінші сессиясы ашылған сәтте басталып, жаңа сайланған Парламенттің бірінші сессиясы жұмысқа кіріскен кезден аяқталатыны, Парламенттің өкілеттік мерзімі кезекті шақырылымдағы Мәжіліс депутаттарының өкілеттік мерзімімен айқындалатыны, Парламенттің өкілеттігі Қазақстан Конс­титуциясында көзделген жағдайларда және тәртіппен ғана мерзімінен бұрын тоқта­тылуы мүмкін екені анық жазылған. Енді Сенат пен Мәжіліс құрамын қа­лыптастырудағы бірқатар ерекшелікті бай­қауға болады. Мысалы, Сенат құрамына әр облыстан, республикалық маңызы бар қа­ладан және Қазақстанның астанасынан екі адамнан сайланады. Оларды облыстық, республикалық маңызы бар қаланың және республика астанасының жергілікті өкілді органдарының депутаттары сайлайды. Сенатта қоғамның ұлттық-мәдени және өзге де елеулі мүдделердің білдірілуін қам­тамасыз ету қажеттілігі ескеріліп, 15 де­путатты республика Президенті та­ғайын­дайды. Сенат депутаттарының өкілеттік мерзімі – 6 жыл, олардың жартысы әрбір 3 жыл сайын қайта сайланып отырады. Се­натты мемлекеттік тілді еркін меңгерген де­путаттардың арасынан жасырын дауыс беру арқылы палата депутаттары жалпы санының көпшілік дауысымен сайланған Төраға басқарады. Сенат Төрағасының қыз­метіне кандидатураны Қазақстан Пре­зиденті ұсынады. Барлығы 107 депутаттан тұратын Мә­жілістің 98 депутаты саяси партиялардың партиялық тізімдері бойынша, жалпыға бірдей, тең және төте сайлау құқығы не­гізінде жасырын дауыс беру арқылы сай­ланады, тағы 9 депутатты Қазақстан халқы Ассамблеясы анықтайды. Мәжіліс депу­­таттарының өкілеттік мерзімі – 5 жыл. Ке­зекті Парламент сайлауы жұмыс істеп тұрған Парламент Мәжілісі шақы­ры­лы­мының өкілеттік мерзімі аяқталардан ке­мінде 2 ай бұрын өткізіледі. Палатаны мем­лекеттік тілді еркін меңгерген депу­тат­тар арасынан палата депутаттары жалпы санының көпшілік дауысымен жасырын дауыс беру арқылы сайланған Төраға басқарады. Мәжіліс Төрағасының қыз­метіне кандидатураларды палатаның де­путаттары ұсынады. Қос палаталы Парламент депутаттарын сайлаудың тәртібі, міне осындай. Бұл, ең алдымен халықаралық қауымдастықтың талабынан туындаған тәртіп екені белгілі. Дегенмен бізге керегі осы жылдар ішінде Парламент депутаттары қараған, талқы­­­­лаған, қабылдаған заң жобаларының маңыз­дылығы деп есептеймін. Себебі қыс­қа болса да ширек ғасырлық уақыт біздің тарихымызды құрайды. Ал 1995 жылдан бері Парламент Мәжілісінде мемлекеттің игілігі мен қажеттілігі үшін көптеген заң жобаларын талқылаудан өткізген депу­таттардың қатарында Қаратай Тұрысов, Марат Оспанов, Ғани Қасымов, Амангелді Айталы, Серікболсын Әбділдин, Оразалы Сабденов, Ғалым Байназаров, Серік Әбдірахманов, Орал Мұхамеджанов, Сергей Дьяченко, Ирак Елекеев, Камал Бұрханов, Алдан Смайыл, Қуаныш Сұлтанов сияқты қоғам қайраткерлері, Мырзакелді Кемел, Өмірбек Жолдасбеков секілді зерттеуші ғалымдар, Шерхан Мұртаза, Әбіш Кекілбаев, Фариза Оңғар­сынова, Арғынбай Бекбосын сынды белгілі қаламгерлер, қазақтың батыр ұлдары Тоқтар Әубәкіров, Бақытжан Ертаев, Бақытбек Смағұл, Абай Тасболатов, композитор Төлеген Мұхамеджанов, әнші Нұрлан Өнербай мен Бекболат Тілеухан, актер Құдайберген Сұлтанбаев, мемлекет және саяси қайраткерлер Рамазан Сәр­­пеков, Серік Сейдуманов, Азат Перуашев, Сидней Олимпиадасының чемпионы Ольга Шишигина сынды тұлғалар еңбек етіп, болашақтың жарқын болуы жолында аян­бай тер төкті. Олардың әрқайсысы өздері сайланған шақырылымның атын асқақ­­татып, әділеттілік пен адалдық жолында барынша ашық қызмет етті. Солардың қатарында Парламент Мәжі­лісінде І ша­қырылымдағы депутат болған Ермек Келемсейіт ағамыздың бір әңгімесі естен кетпейді. Ауылшаруашылық саласына салынатын салық мөлшерін 50 пайыздық үстемеге жеткізу туралы заң жобасы Парламент қабырғасына талқылауға келгенде, халық қалаулылары бастаманың ауырлығын, қиындығын айтып, әрбір өңірден бір шаруа қожалығының табысы мен шығынын қатар есептету арқылы дәлелдеу керегін алға тартады. Сол тұста Аграрлық мәселелер комитетінің мүшесі болған Ермек Әбіл­мәжінұлы Алматы, Солтүстік Қазақстан, Оңтүстік Қазақстан облыстарына арнайы іссапармен барып, жер емген диқандардың жай-күйімен, тыныс-тіршілігімен танысып қайтады. Іссапардан келген соң салынатын салық мөлшерін 50 пайызға көтерудің тиімсіздігін, тіпті қауіптілігін дәлелдеп береді. Сөйтіп, ауыл шаруашылығы сала­сында еңбек етіп, төрт түлігі мен құнарлы жерден өнім алған еңбек адамдарының қажырлы еңбегі мен аз табысына салынатын салық мөлшері 10 пайыздық деңгейде қалдырылады. Міне, әрбір заң жобасын тәптіштей оқып, астарлы ойы мен келтіретін шығынын назарға алатын әр депутат осылайша еңбектенеді. Бұл халық қалау­­лысының өз аузынан естіген әңгіме. Ел білмейтін, ешкім естімеген ондай оқиға көп­теп саналады. Сондықтан қос палаталы Парламент қабырғасында еңбектенген әрбір депутатқа артылған жауапкершілік жүгі орасан екенін ұмытпауымыз керек. Ал Жабайхан Әбділдин, Бірғаным Әйтімова, Өмірбек Бәйгелді, Әділбек Жақсыбеков, Гүлжан Қарақұсова, Өмірзақ Озғанбаев, Болат Тәкенов, Иван Щего­­лихин, Оралбай Әбдікәрімов, Нұртай Әбіқаев, Зәуреш Батталова, Шәмша Беркімбаева, Светлана Жалмағамбетова, Уәлихан Қай­саров, Мұхтар Құл-Мұхаммед, Мұхтар Алтынбаев, Ғарифолла Есім, Қайрат Мәми, Әділ Ахметов, Әли Бектаев, Аңсар Мұсаханов, Нұрлан Оразалин, Рашид Түсіпбеков, Қайрат Қожамжаров секілді елімізге белгілі қай­­раткерлер Пар­ламент Сенатында Мәжіліс талқы­лауынан өткен әрбір заң жобасын мұқият қарап, түйткілді мәселелері болса талқылап, қажет болса қайтарып отырды. Сондай қажырлы еңбектің арқасында еліміздің болашағы мен бүгінгі күннің қа­­жеттілігіне керекті сала­лардың жұмысы жан­данып, кереғар тәртіп пен ереже түзетіліп келгені анық. Олардың осындай сырт көзге көрінбейтін аса жауап­ты жұмыстарды атқарып жатқанын жасыра алмаймыз. Ендеше биыл құрылғанына 25 жыл толып отырған Қазақстан Парламентінің бұрынғы және қазіргі әрбір қызметкерін, барша елімізді айтулы мерекемен құттықтап, елімізге тыныштық, тұрақтылық, бейбіт­шілік, әрбір отбасына, олардың бала-шаға­ларына, өздеріне мықты денсаулық, ашық аспан, жарқын болашақ тілегіміз келеді. Ел мен жердің кемел келешегі үшін еңбектенген қызметтеріңіз табысты да абыройлы, әрбір істеріңіз тиімді де пайдалы болғай!