«Азаттық», «егемендік», «еркіндік» сөздері қай халық үшін де қастерлі түсінік, қасиетті ұғым. Соның ішінде тәуелсіздікке жету жолында талай «тар жол, тайғақ кешуден өтіп», мың өліп, мың тірілген біздің халқымыз үшін азаттық идеясы тіпті де маңызды. Сондықтан біреуге аз, біреуге көп көрінетін ел Тәуелсіздігінің осы 30 жылында халқымыз бірлік пен берекенің, тұрақтылық пен тұтастықтың үлгісін танытты. «Береке – ынтымағы жарасқан жерге тұрақтайды» деген. Тұтастық дегенде сан алуан ұлттың өзара қарым-қатынасындағы татулық пен тыныштықты ғана қамтымайды. Бұл – бірінші кезекте қазақстандықтардың ой тұтастығын, ортақ идея жолындағы бірлігін білдіреді.
Тәуелсіздік алғаннан кейін Қазақстанды экономикалық, әлеуметтік-тұрмыстық жағынан дағдарысты кезеңнен шығарып, елдегі дағдарыс пен тоқырауды еңсеруге қажет стратегиялық реформалар қабылдаудың батпан жүгі тұрды. Бұл, шын мәнінде аса ауыр міндет еді. Тарих тоғыстырған, тағдыр табыстырған сан алуан ұлт өкілінен құралған біртұтас халқымыздың бағына қарай көш тізгінін жаңа Қазақстанның Тұңғыш Президенті, Елбасы, ұлт Лидері Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев ұстады. Елбасының көрегендігімен қабылданған ел тағдырына қатысты тәуекелді шешімдердің, өзіндік даму жолын тап басқан тағдыршешті батыл бастамалардың дұрыстығына ел дамуының бүгінгі жеткен биігі куә. Бірінші кезекте Елбасының әуел бастан айтқан «алдымен – экономика, содан кейін саясат» принципі өз жемісін берді. Еліміздің экономикасын көтеріп, халықтың әл-ауқатын жақсартуға бағытталған кешенді де маңызды бағдарламалар қабылданып, «Қазақстан-2030» Стратегиясын жариялады. Осылардың арқасында Қазақстандағы нарықтық принципке негізделген экономикалық өзгерістер нәтижелі жемісін көрсетті. 2000 жылдардың ортасынан бастап жұмыссыздық азайып, өндіріс көлемі ұлғайып, халықтың әл-ауқаты айтарлықтай жақсарды. Тұңғыш Президентіміз – Елбасы өзінің «Тәуелсіздік дәуірі» атты кітабында мемлекет дамуының нәтижесін нақты үш кезеңге бөліп көрсетеді:
«1990-жылдардың басы – алғашқы жаңғыру кезеңі. Біз жаңа саяси жүйе құрып, нарықтық қатынастардың тетіктерін қалыптастырдық, құқықтық мемлекеттің іргетасын қалап, қоғамдағы этностық және діни келісімді нық орнықтырып, әлемді мойындаттық. Екінші жаңғыру 90-жылдардың үшінші ширегінде басталып, 2010 жылдың орта тұсында аяқталды. Біз экономиканы өсу жолына шығарып, мемлекеттік институттардың заманауи жүйесі мен орта тапты қалыптастырдық. Жаңа астана салып, елдің теңдестірілген және жауапкершілікке толы сыртқы саясатқа негізделген халықаралық беделін нығайттық, сондай-ақ оның өңірлік көшбасшы екенін дәлелдедік. Тәуелсіз Қазақстан екі әлемдік дағдарыстан зардапсыз, айтарлықтай шығынсыз өте білді. Сол жылдары мен жаңа мақсаттарға негізделген «Қазақстан-2050» Стратегиясын жасап, алдымызға әлемнің дамыған 30 елінің қатарына қосылу міндетін қойдым. Біздің осы мақсатқа негізделген іс-қимылымызды мен 2017 жылдың басында жариялаған үшінші жаңғыру бағдары қамтамасыз етпек».
Қазір Елбасы ұсынған «Нұрлы жол» инфрақұрылымды дамытудың мемлекеттік бағдарламасы мен «5 институттық реформаны жүзеге асыру бойынша 100 нақты қадам» Ұлт жоспары Қазақстанның үшінші жаңғыруының алғышарты болып отыр.
Тұңғыш Президент, Елбасымыз – Нұрсұлтан Әбішұлы негізін салған тәуелсіз елдің тұрақты даму жолын бүгінгі Президентіміз Қасым-Жомарт Кемелұлы өзінің сайлауалды бағдарламасында уәде еткендей, «саясаттағы сабақтастық» қағидасын сақтап, жүйелі жалғастырып келеді. Мемлекет басшысы өзі ұсынған «Тыңдайтын мемлекет» қағидасы аясында, саяси реформалар топтамасын жария етті. Президент бастамасымен елге танымал азаматтар, майталман сарапшы мамандар, қоғам белсенділері мен сарабдал саясаттанушылар құрамына шақырылған және ротациялық тәртіппен құрамы жаңаланып отыратын Ұлттық қоғамдық сенім кеңесі құрылды. Қоғамдық-саяси жаңғырудың әлеуметтік платформасына айналған кеңес жұмысының нәтижесінде қоғамды ашық демократиялық ұстанымдарға жетелейтін, азаматтық қоғамды нығайтуға тың серпін беретін бірқатар жаңашыл бастама орындалды. Атап айтқанда, «Бейбіт жиналыстарды ұйымдастыру және өткізу тәртібі туралы», «Саяси партиялар туралы», «Сайлау туралы», «Парламент және оның депутаттарының мәртебесі туралы» заңдар қабылданды. Тұңғыш рет ауыл әкімдерін сайлау саяси науқаны сәтті өтті. Бұл реформаны халық жылы қабылдады, өздерінің нақты таңдауларын жасады. Мұның барлығы да бұрын қоғам тарапынан жиі айтылып жүрген ұсыныстар болатын. Мемлекет басшысының қолдауының нәтижесінде олар нақты нәтижеге айналды.
Біз ХХІ ғасырдың үшінші 10 жылдығын, Тәуелсіздігіміздің 30 жылдығын әлем таныған, ішкі және сыртқы саяси ұстанымы айқын, экономикасы қуатты да тұрақты дамып келе жатқан мемлекет ретінде қарсы алып отырмыз.
Бүгінде еліміздегі азаматтық қоғам түбегейлі институционалды қалыптасудың нақты жолына түсті. Бүгінде еліміздегі Үкіметтік емес ұйымдар – белсенді, кәсіби, тәуелсіз қауымдастыққа айналды. Тәуелсіздіктің алғашқы жылдары елімізде 10 шақты ғана ҮЕҰ болса, бұл күнде олардың саны 22 763-ті құрайды. Тікелей азаматтық секторда тұрақты жұмыспен қамтылған азаматтар саны 25 мыңнан асады. Қоғамдық ұйымдардың қарқынды өсуіне мемлекет те мүдделі. Осы тұрғыда 2019 жылы министрлік тарапынан ҮЕҰ-мен өзара байланыс бойынша өкілдер институты енгізілді. Мемлекет басшысының бастамасымен 2020 жыл Еріктілер жылы аясында өткені белгілі. Соның арқасында волонтерлік ұйымдар саны үш есеге, яғни 600-ге дейін өсті. Қазір волонтерлер қатарында 200 мыңға жуық белсенді азамат бар.
Қазақстандағы азаматтық қоғамды дамытудың 2030 жылға дейінгі тұжырымдамасында азаматтық секторды дамытудың негізгі қағидалары мен мақсаттары қарастырылып, олардың мемлекет ісіне тікелей араласуына, қоғамдық бақылауды барынша күшейту тетіктерін жасауға мол мүмкіндік береді. Сонымен қатар Қоғамдық кеңестердің рөлін арттыру мақсатында биыл «Қоғамдық кеңестер қызметі туралы» ҚР заңына түзетулер мен толықтырулар енгізілді. Нәтижесінде, аталған кеңестер мен олардың мүшелерінің өкілеттігі кеңейтіліп, бақылау функциялары күшейтілді.
100-ден аса ұлт өкілдерінен, 18 конфессиядан тұратын, мультимәдениетті қоғамдағы береке-бірлік пен келісімді сақтауда Қазақстан халқы Ассамблеясының үлесі шексіз. Ассамблеяның теңдессіз тәжірибесін кез келген мемлекетте жемісті қолдануға болатыны туралы әлемдік деңгейдегі қайраткерлер үнемі айтып келеді. Бүгінде ассамблеяның қоғамдық құрылымдары, ғылыми-зерттеу институттары мен орталықтарынан бөлек елімізде 1 000-ға жуық этномәдени бірлестік бар. Барлық өңірде ассамблеяға қарасты 2 619 Қоғамдық келісім кеңесі және отбасы мәртебесін көтеру мен ұрпақты отбасылық құндылықтар үйретуді көздейтін 1 832 Аналар кеңесі жұмыс істейді. 2014 жылы ҚР Президенті жанынан «Қоғамдық келісім» республикалық мемлекеттік мекемесі құрылып, этносаралық қатынастар саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға үлкен үлес қосып келеді. Әрине, жетістік тек санда емес, сапалы істе, жүйелі жұмыста. Бұл ретте еліміздегі бүгінгі ұлтаралық түсіністік пен қоғамдағы тұрақтылықтың түбінде осы ұйымдардың күнделікті қарапайым жұмыстарының ауқымды үлесі жатқаны даусыз.
Шетелдердегі қандастарды елге шақыру – тәуелсіздік алғаннан бері жүйелі жүзеге асып келе жатқан ұлттық саясаттағы басым бағыттардың бірі. Бүгінге дейін тарихи Отанына түпкілікті қоныс аударған қандастардың саны 1 миллионнан асады. Шетелдегі қандастарымызбен өзара байланысты жаңа сапаға көтеру мақсатында Елбасының ұсынысымен 2017 жылы «Отандастар» қоры құрылды. Жүйелі жұмыстың арқасында кейінгі жылдары шетелдердегі этникалық қазақ қауымдастықтарымен байланыс жанданып келеді. Бүгінде қазақ тілін үйрету мақсатында әлемнің 12 елінде (23 қалада) 31 қазақ сыныбының жұмыс істеп, ұлттық мәдени құндылықтарды насихаттауға арналып, 6 елде ашылған Abai Uii қазақ мәдени-іскерлік үйлері осының айқын дәлелі. Елге келген қандастардың азаматтық алу процесін тездету мақсатында «Бір терезе» қағидаты негізінде мемлекеттік қызмет көрсетудің жаңа Жол картасы жасалды.
Цифрлық дәуір, IT технологиялардың қарыштап өркендеуі, ақпарат ағынының кең ауқымды әрі зор жылдамдықпен таралуы жаңа мүмкіндіктерге жол ашумен қатар жаңа жаһандық сынақтарды да алға тартып отыр. Тәуелсіздік жылдары мемлекеттік қолдаудың арқасында Қазақстан медиасы аяғынан нық тұрып, жаңа кезеңге қадам басты. Мысалы, 1991 жылы елімізде 407 ақпарат құралы ғана болса, қазір 4 845-тен астам БАҚ бар. Оның ішінде 3 527 мерзімдік басылым, 181 телеарна, 79 радио, 752 ақпарат агенттігі мен желілік басылымдар жұмыс істейді. Кейінгі жылдары ақпараттық кеңістік орасан трансформациядан өту үстінде. Ақпарат құралдарының саны ұлғайып жатыр. Бәсекелестік артты. Әлеуметтік желінің ықпалы барынша күшейді. Бұл өзгерістер де мемлекет тарапынан ақпараттық қауіпсіздік пен даму бағытында жаңа бастамаларды талап ететіні түсінікті. Осы мақсатта соңғы екі жылда біз мемлекеттік ақпарат саясатының бірыңғай жүйесін құруда бірқатар жаңашылдық енгіздік. Ақпаратқа қол жеткізу, мемлекеттік ақпарат саясаты тапсырыстарын біріздендіру, мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік қауымдастықтың қызмет ашықтығын бағалау тетіктерін жасап, қоғамдық кеңестер арқылы азаматтық сектордың бақылауын мейлінше күшейттік. Қазақстанның үшінші жаңғыруы бағдарламасының аясында ақпарат құралдарын есепке қою, лицензия беру және тағы басқа процестер толықтай автоматтық жүйеге көшірілді. Ақпарат құралдарының бәсекеге қабілетін арттыру, аймақтық БАҚ-ты дамыту бағытында нақты қадамдар жасалып жатыр.
Мемлекеттік ақпарат ресурстарының техникалық, материалдық базасы толықтай жаңартылу үстінде. Еліміздегі басты мерзімді басылымдар оңтайландырып, олардың қаржылық-шаруашылық шығындарын азайту мақсатында Egemen Qazaqstan, «Казахстанская правда» газеттері біріктірілді. Қазір оған тағы 10 мемлекеттік басылымды қосу арқылы «Қазақ газеттері» брендімен барлық мемлекеттік басылымдарды біріктіру бойынша жұмыстар жүргізіліп жатыр.
Министрлік журналистің құқықтық, әлеуметтік мәртебесін көтерумен қатар, олардың біліктілігін арттыру бағытында да жаңа бастамалар көтерді. Соның нәтижесінде еліміздегі іргелі жоғары оқу орындарымен арнайы меморандумдар жасалып, салалық журналистика мамандарын даярлау ісі жолға қойылды. Биылдың өзінде медицина, дін, экология салалары бойынша 4 мыңнан астам журналист арнайы курстардан өтті.
Ақпаратқа қолжетімділік бүгінде қоғамдық дамудың барлық саласына тікелей әсер ететін факторлардың бірі. Әсіресе, былтырдан бері әлемді әбігерге салған COVID-19 пандемиясы халыққа уақытылы және толыққанды ақпарат берудің қаншалықты маңызды екенін көрсетті. Бұл ретте өткен жылы «Ақпаратқа қол жеткізу туралы» Қазақстан Республикасының заңына концепциялық өзгерістер енгізілді. Нәтижесінде, барлық мемлекеттік органда ақпаратқа қол жеткізу мәселесіне тікелей жауап беретін уәкілетті тұлғалар айқындалып, осы салаға жауапты уәкілетті орган ретінде Ақпарат және қоғамдық даму министрлігі бекітілді. Бүгінде «Ашық деректер», «Ашық бюджет», «Ашық НҚА», «Ашық диалог» бөлімдері бар «Ашық Үкімет» порталы жүйелі жұмыс істейді. Сондай-ақ биылдан бастап жыл сайын Мемлекет басшысына ақпаратқа қол жеткізу саласының қорытынды есебі беріледі.
Қазақстан тәуелсіздік тарихында алғашқы заңнамалық құжаттардың қатарында «Діни сенім бостандығы мен діни ұйымдар туралы» заңын қабылдады. Бүгінде еліміздегі мемлекеттік дін саясаты үш өзекті бағытқа негізделген. Яғни, зайырлылық қағидатын берік ұстану, мемлекеттік және конфессияаралық қатынастарды қамтамасыз ету және қоғамда радикалды идеологияның таралуына жол бермеу. Әлеуметтік зерттеулер қорытындысы бойынша бүгінде елімізде өзін белгілі бір діни сенімге жатқызатындардың үлесі жалпы халықтың 86,7%-ын құрайды екен. Сондықтан Ата Заңда біз өзімізді зайырлы мемлекет деп жариялағанымызбен, ол қоғамда дін жоқ және мемлекет онымен есептеспейді дегенді білдірмейді. Қазір елімізде 18 конфессияны құрайтын 3 824 діни бірлестік бар. Барлық Діни бірлестіктермен конструктивті өзара қарым-қатынас орнатылған. Бұл мақсатта министрлікте Діни бірлестіктермен байланыс жөніндегі кеңес құрылған, жергілікті атқару органдарында Діни көшбасшылар клубы мен Діни бірлестіктермен байланыс жөніндегі кеңестер тұрақты түрде жұмыс істеп келеді. Дін саласындағы кадрларды даярлау мәселесі министрліктің айрықша бақылауында. Бүгінде елімізде, 1 университет, 9 медресе-колледж діни мамандар дайындайды. Дін саласына тағы да 6 жоғары оқу орны мамандандырылған. Бұл оқу орындары жылына 500-ге жуық маман дайындап шығарады. Қазақстанның дін саласындағы ауқымды бастамалары халықаралық ықпалды ұйымдар мен мемлекеттердің тарапынан да үлкен қолдауға ие болып отыр. Тәуелсіздіктің 30 жылы ішінде елде мемлекеттік-конфессиялық саясат үлгісінің тиімді тетіктері қалыптасты. Бүгінде осы саладағы мемлекет саясаты зайырлылық қағидаттарын сақтау, конфессияаралық қарым-қатынастардың үндестігін қамтамасыз ету және қоғамда радикалды идеологияның таралуына жол бермеу бағытында жұмыс істеп отыр.
Мемлекеттің, ұлттың болашағы – жастардың қолында. Елбасы айтқандай, 30 жылдық жасампаз тәуелсіздік кезеңіндегі барлық бастама мен игі іс-шаралар келешек буынның қамы үшін жасалды. Бүгінде елімізде үш жарым миллионнан астам жастар өкілі бар. Бұл жалпы халықтың 20%-ын құрайды. 600 мыңнан астам студент жастар білім алып жатыр. Жұмыс жасындағы, яғни экономикалық белсенді жастардардың саны 2 миллионнан асады. Олардың 96,3%-ы жұмыспен қамтылған. 29 жасқа дейінгі мемлекеттік қызметтегі жастар саны 20 мыңнан асады. Жалпы, 2001 жылдың статистикасымен салыстырғанда жастар арасындағы жұмыссыздық деңгейі 16,6%-дан 3,7%-ға дейін төмендеген. Елімізде 547 жастар ұйымы тұрақты жұмыс істейді, оның 14-і республикалық мәртебеге ие.
Осы жылдардың ең басты жетістігі ретінде мен тәуелсіз жастардың жаңа буыны қалыптасуын айтар едім. Қазір жастарымыз еркін ойлы, ашық мінезді, білімді, белсенді. Жастарды мемлекеттік қолдау саясаты ешқашанда күн тәртібінен түскен емес. Мыңдаған жас түлек Қазақстан жастарының конгресі, Қазақстан студенттерінің альянсы, «Жасыл ел», Ұлттық волонтерлік желі сияқты ірі қоғамдық ұйымдардың мүшесі. Олар еліміздегі саяси, қоғамдық, әлеуметтік бастамалардың әрдайым қолдаушысы болып келеді.
Тәуелсіздік жылдары шығармашылықпен, ғылыммен айналысатын талантты жастарды қолдау мақсатында тағайындалған «Дарын» мемлекеттік жастар сыйлығы бүгінге дейін 298 жас өкілдеріне табысталыпты. Елбасының ұсынысымен басталған «Болашақ» халықаралық оқу бағдарламасы шеңберінде 1993 жылдан бері 13 636 азамат стипендия иегері атанды.
Қазақстан Республикасының Президенті жанындағы Жастар саясаты жөніндегі кеңес мемлекеттік жастар саясатын іске асырудың басты пікірталас алаңына айналды. Бүгінде барлық өңірде 209 Жастар ресурстық орталығы жұмыс істейді. Бүкіл ТМД аумағында баламасы жоқ орталыққа бүгінде қызығушылық танытып, тәжірибе алмасуға ниет білдірген елдер аз емес.
Жастардың тұрмыс-тіршілігін, сұраныстарын, құндылықтарын анықтап, зерделеу мақсатында біз халықаралық стандартқа сәйестендірілген «Қазақстандағы жастар дамуының индексі» жобасын іске қостық.
Соңғы заңдық өзгерістерге сай, заң шығару органдарында әйелдер мен жастарға арнайы 30% квота бөлінген. Орталық, жергілікті басқару органдарында жоғары басшылық қызметтегі жастардың үлесі жыл сайын еселеп артып келеді.
Таяуда Мемлекет басшысының Тәуелсіздіктің 30 жылдығы аясында берген арнайы тапсырмасы бойынша «Тәуелсіздік ұрпақтары» ұлттық жобасы қолға алынды. Еліміздегі жастар мәселесіне қатысты барлық бағдарламаны бір орталыққа біріктіруді көздейтін жоба үш негізгі міндетті қарастырады. Атап айтқанда, жастар үшін жаңа мүмкіндіктерді дамыту, NEET санатындағы жастарды әлеуметтендіру және жастарды қоғамдық-пайдалы қызметке тарту. Сонымен қатар 2021-2025 жылдарға арналған жастарды қолдаудың кешенді жоспары бекітілді. Алдағы уақытта мемлекеттік жастар саясатындағы іс-қимыл осы жоспар аясында тыңғылықты жүзеге асырылатын болады.
Жалпы, халықтың біртектес, біртұтас болмысын қалыптастырып, қоғамның әлеуметтік-мәдени сұранысын қанағаттандыру үшін ең алдымен оларды біріктіретін, топтастыратын рухани тірек, озық идеялар қажет екені белгілі. Бұл тұрғыда Тұңғыш Президент – Елбасының тарихи мақаласынан бастау алған «Рухани жаңғыру» бағдарламасы ел ішінде өзгеше серпіліс тудырған жобаға айналды. Жаңа дәуірдегі дамудың негізгі бағыт-бағдарын айқындайтын бағдарламаның алты бағыты бойынша 17 арнайы жоба іске қосылды. Әрине, бағдарламадағы қай жоба да маңызды. Дегенмен соның ішінде «Туған жер», «100 жаңа есім», «Сакралды Қазақстан», «100 жаңа оқулық» жобаларын ерекше атап өткім келеді. Бұлар қоғам тарапынан өте қызығушылық танытқан жобалар болды. Бүгінге дейін екі арнайы жоба – «Ұлы даланың ежелгі өнер және технологиялар музейі» және «Қазақ тіліндегі 100 жаңа оқулық» жобалары толық аяқталды. Бір ғана «Туған жер» жобасы шеңберінде 4 жыл ішінде 13 мыңнан астам меценат есебінен 280 млрд теңгеден астам қаржы жиналып, 6 мыңнан астам ғимарат салынып, жөндеуден өткен. Жалпы қайырымдылық жасау – халқымызда бұрыннан бар қасиет. Десе де, «Рухани жаңғыру» бағдарламасы осы дәстүрді қоғамдық деңгейде жаңа сатыға көтергені анық. «Рухани жаңғыру» бағдарламасы аясындағы жобалар туралы толыққанды ақпарат ұсыну үшін арнайы ашылған www.ruh.kz сайтынан табуға болады.
Әрине, бұл аталған дүниелер Тәуелсіздіктің 30 жылында мемлекет тарапынан жасалған ауқымды іс-шаралардың бір парасы ғана. Ең бастысы, бүгінде саяси сабақтастық, экономикалық, рухани жаңғыру үрдісінің үзіліссіз, табысты жүргізілуіне бүгінгі мемлекеттік саясат бағыты толықтай кепілдік жасап отыр.
Президент Қасым-Жомарт Кемелұлы «Тәуелсіздік бәрінен қымбат» мақаласында: «Тәуелсіз ел болу оны жариялаумен немесе мемлекеттің іргетасын қалаумен шектелмейді. Тәуелсіздік үшін нағыз күрес күнделікті еңбекпен, үздіксіз әрі дәйекті елдік саясатпен мәңгі жалғасады. Біз қуатты тәуелсіз мемлекетімізбен ғана ұлт ретінде жер бетінде сақталамыз. Осы айнымас ақиқатты берік ұстануымыз қажет» деп атап көрсеткен болатын.
Расында, мемлекетті құру, мемлекеттілікті сақтау мен дамыту тек бір адамның немесе мемлекеттің ғана жеке міндеті болмауы тиіс. Бұл – қоғамдағы әрбір азаматтың, түрлі ұлттың, тұтас халықтың береке-бірлігіне, күш-жігеріне, ниет-тілегіне болашаққа деген сеніміне байланысты дүние.
Біз осыдан 30 жыл бұрын әлем елдерімен тең тұрып, азат ел болуға мүмкіндік берген Тәуелсіздігіміздің осы жылдар ішіндегі әрбір сәтін, әрбір кезеңін есімізден шығармай, ерекше ықыласпен еске алып, құрметпен қарауымыз керек. Ұрпақты соған тәрбиелеуіміз шарт. Бұл жас буынға тек тарихи оқиғаларды ғана үйретпейді, ел болудың бейнеті мен зейнетін жете ұғынуға, өткенімізді еске алып, жоғымызды түгендеуге үндейді. Қазір қолда барымызды барынша бағалайтын уақыт. Осыдан екі-үш жыл бұрын өзгерместей көрінетін жаһандық заңдылықтар, халықаралық ережелер, тіпті қарапайым қоғамдық қарым-қатынастың өзі бір ғана COVID-19 пандемиясының кесірінен түпкілікті өзгерістерге ұшырап жатыр. Осындай алмағайып кезеңде тәуелсіздік құндылықтарының – саяси тұрақтылық пен сабақтастық, экономикалық және қоғамдық даму, азаматтық келісім мен береке-бірлік идеяларының мәні мен мазмұны артып отыр.
Бұл тұрғыда біз үшін плюрализм мен өзара түсіністік үндестігіне жүгінетін азаматтық қоғам құру, діни төзімділік, ұлтаралық, конфессияаралық татулық пен келісімді сақтау, мемлекеттің ақпараттық қауіпсіздігін қамтамасыз етіп, бәсекеге қабілетті, білімді, отаншыл жас ұрпақты тәрбиелеу аса өзекті. «Мәңгілік ел» өміршең идеясы жолында қадам басып келе жатқан мемлекетіміздің айбыны артып, азаттығы табанды, жетістіктері баянды бола берсін. Тәуелсіздік мерекесі құтты болсын!
Аида БАЛАЕВА, Қазақстан Республикасының Ақпарат және қоғамдық даму министрі