Таяуда Үкімет арзан несиеге отандық автокөлік алуға тағы бір мүмкіндік беретінін хабарлады. Дегенмен жеңілдігі бар автонесие бағдарламасына көптің көңілі толмай отыр. «Маркасы сапасыз, құны қымбат» дегенді жиі естіп жүрміз. Рас па? Бұған дейін мұндай бағдарлама арқылы отандық көліктер жақсы сатылған еді. Шамасы, ел қазір утильалым мәселесі толық шешілмей тұрғанына өкпелі сияқты. Ал жауаптылар нақты шешім айтуға асықпай отыр.
Президенттің тапсырмасынан кейін ақыры жұрт аузында жүрген «ӨКМ Операторы» утилизация алымы үшін ақша жинау құқығынан айырылғанын білеміз. Кейін бұл функцияны мемлекеттік ұйым – «Жасыл даму» АҚ атқаратын болды. Утильалым мөлшерін төмендету жайын текке қозғамадық. Осының алдында Үкімет басшысы Әлихан Смайылов «Автокөлік пен ауыл шаруашылығы техникасына салынатын утильалым мөлшерлемесін айтарлықтай азайту жағы қайта қаралып жатыр», – деген болатын. Ал «алымның жаңа мөлшері қанша болу керек?» деген талқылаулар көп өтті. Ұсыныстар айтылды. Дегенмен соңғы шешімді айтуға тиіс Индустрия министрлігі әлі үнсіз отыр.
– «Жасыл даму» АҚ мемлекеттік ұйым болған соң министрлік шешімін бағып отыр. Экология министрлігі Индустрия министрлігі «не дейді» деп қарайды. Ал ол ведомство аузын ашпайды. Талай талқыладық, оңтайлы шешімдерді айттық, қорытындылап, ұсынып қойған едік, – дейді Нұраддин Садықов.
Қоғам белсенділерінің ұсынысы бойынша, қазіргі утильалым мөлшері 90 пайызға дейін төмендеуі қажет екен. Сонда қазіргі утильалым мөлшері 500 мың-3,5 миллион теңге аралығында болса, 90 пайызын шегерсек, бар болғаны 50-350 мың теңгеге төмендейді. Бірақ бұл іске асар дүние екеніне күмән бар. Кейбір мамандар экономикалық жағын ұмыт қалдырмау керегін айтады. Соның бірі – автосарапшы Олжас Оқас әзірге утильалымға қатысты нақты бірнәрсе айтуға асықпайды. Себебі мемлекет мәселеге байланысты нақты позициясын анықтаған жоқ.
– Мемлекет алым бойынша әлі шешім қабылдамағанын білеміз. Мұның экономикалық жағын да ескерген жөн. Түбегейлі жойып немесе тым азайту да керек емес шығар. Әзірге тек ұсыныстар айтылып жатыр. Сондықтан мәселеге нүкте қойылатын күнді күтейік, – деп қысқа қайырды Оқас.
ТҮЙІН:
Сонымен, утильалымның не болары беймәлім. Әйтеуір, мемлекет қолдауының арқасында отандық автоөндірушілер мен банктердің тағы «құдайы бермек». Сарапшылар автонесиелендіруден тек мемлекет пен қарапайым қазақстандықтар зардап шегуі мүмкін екенін талай айтқан. Шындығы сол, отандық өнім деп өзгенікін құрастырып бергенді абырой санап жүрміз.