Елордада Astana Media Week аяқталды. 26-28 қазан аралығында өткен медиа апталықтың негізгі тақырыбы – «Жаңа дәуір – жаңа медиа».
Ақпарат және қоғамдық даму министрі Дархан Қыдырәлі Astana Media Week алаңында жаңа және дәстүрлі медианың негізгі проблемасы, коммуникация саласындағы маңызды мәселелер талқыланатынын айтты.
«Аудиторияны сенімді ақпаратты тани білуге машықтандыру арқылы ғана фейкньюсті азайта аламыз. Дезинформациямен күресу үшін аудиторияны жалған мен шын ақпараттың аражігін ажыратуға үйрету, медиасауат ұғымын ұлғайту дұрыс. Жеке медиа, инфлюсер не редакциялар сөз жауапкершілігін, ақпараттың салдарынан болатын салмақты сезінуге тиіс. Бұл орайда медиа мектептер ашу, оның ішінде медиасауат бойынша білім беру біздің тікелей міндетіміз. Жаңартылатын бұқаралық ақпарат құралдары туралы заң жобасында бірқатар жаңалық болады деп күтілуде. Ақпаратқа қол жеткізу, журналистердің мәртебесін, кәсіби құзыретін арттыру және тағы басқа бірнеше өзгеріс енгізуді жоспарлап отырмыз», – деді Дархан Қыдырәлі.
Медиа апталықтың алғашқы күнінде «Медиа өлшемдер. Олардың дамуының халықаралық тенденциясы мен Қазақстанда іске асыру мүмкіндігі» тақырыбында пікірталас өтті. MediaHills бас директоры Андрей Бояринов бұрын қазақстандықтар тұтынатын негізгі контент болғандықтан, бірінші кезекте телеарналарды талдау өзекті болса, қазір әлеуметтік желі, онлайн кинотеатр және мобильді қосымшалар кең қолданыста. Бұл орайда MediaHills «Қазақтелеком» АҚ және ҚР АҚДМ-мен қазақстандық телеарналар мен хабарлардың рейтингін жасау бойынша бірлескен жобамен айналысуда. Қазір өлшемдер Қазақстанның 76 қаласында іске қосылып, 1,5 миллион халықты қамтып отыр. Ресейде бұл көрсеткіш 20 миллион адамға жетеді.
Meta – Astana Media Week-тің жеке тақырыбы болады. Метағалам – цифрлық шындық, миллиондаған адам желіде кездесіп, виртуалды кеңістікте өзара әрекеттесетін 3D виртуалды әлем. Метағалам интернет дамуының келесі кезеңі болады деп болжануда. Meta басқарушы директоры Джордж Ченнің айтуынша, Қазақстанда Facebook, Instagram, Messenger, топтар, WhatsApp және тағы басқа Meta қосымшаларын пайдаланатын 17 миллионға жуық белсенді қолданушы бар.
Сондай-ақ «Жаңа дәуір – жаңа медиа» пленарлық сессиясы барысында Шығыс Еуропадағы TikTok Global Business Solutions директоры және TikTok Kazakhstan компаниясының болашақ басшысы Анастасия Панина сөз сөйлеп, TikTok-тың қазақ тіліне аударылатынын хабарлады.
Astana Media Week-тің екінші күні «Қазақстандағы жарнама медиа нарығы: қазіргі жағдайы, даму перспективасы мен драйвері» тақырыбында пікірталас өтті. Орталық Азия жарнама қауымдастығының сарапшылары мен ірі ТВ сейлз хаустардың өкілдері биылғы бірінші жартыжылдықтың нәтижесі бойынша Қазақстанның жарнама нарығы былтырмен салыстырғанда төмен нәтиже көрсетті. Оның негізгі себебі – саяси және экономикалық дағдарыс, бірінші жартыжылдықтағы ішкі саяси оқиғалар және тағы басқа. Сыртқы жағдайлар да кері әсер етті: логистиканың бұзылуы, бірқатар тауар мен қызмет құнының өсуі, валюталық ауытқулар.
Сондай-ақ медиа шарада «Сериалдар индустриясының жаңа көкжиегі» тақырыбы талқыға түсті. Мұнда «Хабар» Агенттігі» АҚ, «Қазақстан» РТРК» АҚ, «31 арна» және басқа да медиа өкілдері 2023 жылға арналған жаңа сериалдар бойынша идеялар мен ұсыныстарды ортаға салды. Жеке секцияларда журналистік кадр даярлау мәселесі талқыланды. Сондай-ақ Сенат пен Мәжіліс депутаттары, АҚДМ және құқық қорғау ұйымдары өкілдерінің қатысуымен «Журналист мәртебесі» атты дөңгелек үстел, «Баспасөз трансформациясы» тақырыбында панельдік сессия өтті.
Astana Media Week-тің басты ерекшелігі – жеке бір күн өңірлік БАҚ-ты дамыту тақырыбына арналды. Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінің бастамасымен еліміздің барлық өңірінен медиа сала өкілдері өңірлік медианы дамыту, сондай-ақ отандық БАҚ-ты нығайтуға қатысты отандық заңнамаға енгізілетін өзгерістерді талқылау үшін Қазмедиа орталығына жиналды.
Астанаға 2 мыңнан астам қонақ, оның ішінде Қазақстан мен шетелдің медиа индустриясының 150-ден астам топ-менеджері және 50-ден артық продакшн-компания идея мен тәжірибе алмасуға келді. Күн тәртібінде медиа нарықты дамыту перспективасы ғана емес, сонымен қатар медиа сауат пен білім беру, кадрлар тапшылығы, кәсіби этика, телеарналарды техникалық жарақтандыру, мемлекеттік органдардың ашықтығы мәселелері де талданды. Коммуникациялар, медиа-менеджмент, әлеуметтік желілерде жұмыс істеу бойынша семинарлар мен шеберлік сыныптары өтті. Бұл форумды Қазақстанның баспасөз қызметтерінің өкілдері де асыға күтті. Сарапшылар оларға арнап баспасөзбен дұрыс қарым-қатынас жасау, дағдарыс жағдайында жедел жұмыс істеу және медиа этика үшін қажетті біліктілік бойынша шеберлік сыныптарын дайындады.
Медиа апталық аясында бас редакторлар форумы өтті, «Контент-маркет» көрмесі ашылды. Оған 15 телевизиялық компания, 50-ден астам продакшн студия мен басқа да БАҚ өкілдері қатысты. Сонымен қатар медиа сала өкілдері үшін компанияның өңірлік серіктесі Рауан Кенжеханұлының Coursera for media шеберлік сыныбы, Nickelodeon телеарнасы мен Turanews.kz жаңа ақпараттық порталының тұсаукесері өтті.
Сондай-ақ Astana Media Week-2022 үздік баспасөз қызметі мен баспасөз хатшысы марапаттау, баспасөз, радио, интернет журналистика саласындағы үздіктер үшін берілетін «ҮРКЕР» сыйлығын салтанатты түрде табыстау рәсімімен аяқталды.