Қызылордадағы қоғамдық көлік қызметі тұрғындар тарапынан жиі сынға ұшырайды. Соған қарамастан жақында жолақы қымбаттайды деген хабар шықты.
Жолақының қымбаттауы жағдайды түзесе игі
1,340
оқылды

2020 жылдан бастап «Қызылорда ав­тобус паркі» ЖШС-на қарасты ав­то­бустарға Алматы қаласындағы Alem Pay компаниясы тарапынан элек­трон­ды жол жүру билеті ен­гізіл­ген. Сол кездері қолма-қол төлем ере­сек­тер­ге 90 теңге, оқушыларға 40 теңге бо­лып бекітілді. Ал электронды төлем ар­қылы 85 теңге төлеуге мүм­кіндік жа­­­­салатын болды. 

Содан бері үш жыл уақыт өтті. Элек­тронды төлем жүйесі енгізіл­ге­ні­мен, оны пайдаланушылардың қа­та­ры артты деп айтуға келмейді. Се­бебі тұр­ғындар компанияның арнайы тө­лем картасын сатып алуға ынталы емес. Есесіне банктердің мобильді қо­­­­­­сымшасы арқылы төлем жасау­шы­лардың қарасы қалың. Дей тұрғанмен, қоғамдық көлік сапасы сын көтер­мей­тін күйге жетті. Авто­бус­тар кестеге сай жүрмейді. Жолау­шылар  авто­бус­тарды аялдамаларда сағаттап күтуге мәж­бүр. Ал сағат кеш­кі 19.00- ден кейін автобус тоқтап, тұрғындардың жү­ріп-тұруы тіптен қиындайды. Оның үстіне, қоғамдық көліктердің кө­­­бінің тозығы жеткені де жығылғанға жұдырық болып тұр.

«Қызылорда автобус паркі» ЖШС 2013 жылы құрылып, жұмысын баста­ған болатын. 2017 жылы облыс әкім­ді­гі мен «Байқоңыр» әлеуметтік кә­сіп­­кер­лік корпорациясы» АҚ және «Еуропа­лық қайта құру және даму бан­кі» арқылы үшжақты меморан­дум­ға қол қойылып, Zhongtong LCK 6105 HGC маркалы 92 автобус несиеге алынған. Парктің заманауи ғимараты бой түзеп, ішкі техникаларымен то­лық жабдықталған. Алайда қоғамдық кө­лікке қатысты түйткіл мұнымен тү­бе­гейлі шешімін тапқан жоқ. Авто­бус паркіндегі қордаланған қарыз бен автобустардың ескіруі мекемені одан бетер тығырыққа тіреді.

Былтыр Қызылорда облысының әкі­мі Нұрлыбек Нәлібаевтың тікелей қол­дауымен «Өнеркәсіпті дамыту қо­ры» АҚ арқылы қосымша 150 авто­бус ли­зингтік жолмен алынды. Осылай­ша, серіктестік меншігіндегі ескі ав­то­бустар жаңарып, кіші сыйым­ды­лық­тағы қоғамдық көліктердің бір­қатары үлкен сыйымдылықтағы жаңа автобустарға ауыстырылды. Бірқатар жаңа бағыт ашылды. 

«Бүгінде қалаішілік бағыттардағы қатынау интервалы 12-15 минутты құ­райды. Автопарк меншігіндегі бұ­рын қолданыста болған үлкен сыйым­ды­лықтағы көліктердің 40 данасы күр­делі жөндеу жұмыстарынан кейін қо­сымша бағыттарға қосылып, қалаі­шілік жолаушылар тасымалдау жұмы­сын жақсартуға өз үлесін қоса­тын бо­­­лады. Облыс орталығы тұрғын­да­ры­мен қала қонақтарына сапалы қыз­мет көрсету мақсатында соңғы үл­гі­дегі қоғамдық көліктер санын арт­тыру жұмысы жалғасады. Осы жылдың бірінші жартыжылдығында қо­сымша 150 дана үлкен сыйымды­лық­­тағы автобустар сатып алу көз­де­ліп отыр. Автобустар облыс әкімінің қолдауымен «Өнеркәсіпті дамыту қоры» АҚ арқылы лизингке алынбақ. Ав­тобус алу жөніндегі ұсынысқа об­лыс­тық және қалалық мәслихат депу­тат­тары қолдау көрсетіп отыр. Осы ар­қылы ескі автобустар мәселесін ше­шуге иек артамыз», – деп түсіндірді бұл жайында «Қызыл­орда автобус пар­кі» ЖШС директоры Мақсат Жүсіп. 

Осылайша, қаладағы ескі автобус­тар­дың мәселесі рет-ретімен шешіле бас­тағанымен, қоғамдық көліктің жү­ру кестесі әлі де өзекті болып тұр. Жуырда оған жолақы қымбаттайды деген жайсыз хабар қосылды.

Негізінен, сирек те болса жолақы­ны қымбаттату жайы бұған дейін де сөз болып жүретін. Бұл жолы жола­қы­ны қымбаттату мәселесі іс жүзінде қолға алына бастаған сияқты. Серік­тес­тік директоры жолақыны көтеру ар­қылы жүргіншілерді Alem pay ұсын­ған бірыңғай электронды төлем жүйе­сіне ауыстыруды көздеп отырғандарын алға тартты. 

«Бүгінде ALEMPAY ЖШС-мен жа­­­салған келісімге сәйкес электронды түр­де төлем 85 теңге болса, қолма-қол тө­лем 90 теңге болып бекітілген. Жуыр­да қалалық мәслихаттың VIII ша­қырылым депутаттарының І сес­сия­­сында қолма-қол төлемді 130 тең­ге­ге көтеруге ұсыныс берілді. Алайда элек­тронды түрде төлем ақысы 85 тең­ге болып қала береді. Бұл өз кезе­гінде жолаушылардың электронды тө­­лем жасауына мүмкіндік беріп, кө­лең­келі кәсіптің алдын алады», – деп түсіндірді Мақсат Өмірбекұлы. 

Жалпы, бүгінде серіктестіктің 201 млн теңге қарызы қалыпты. Ал­да­ғы төрт айдың шамасында қорда­лан­ған қарыздарынан түбегейлі құты­луына иек артады. Содан кейін өткен жылы алын­ған 150 автобустың несиесін тө­леу­ге кіріспек. Оған алдағы уақытта алы­натын қосымша жаңа автобустар бар. 

Ең бастысы, серіктестік тарапы­нан ескі көлік мәселесі шешімін та­уып, көлік қатынасы жүйеленетініне сен­­діріп отыр. Ал жолақы құнын кө­те­ру жолаушыларды жаппай элек­трон­ды төлем жүйесіне көшіруге ба­ғыт­талған бастама екенін алға тар­та­ды. Әйтеуір, халықтың қалтасына сал­мақ салмай, сапалы қызмет жүйесі жол­ға қойылады деп сенейік.

Ербақыт ЖАЛҒАСБАЙ,

Қызылорда облысы