Оқу жылы әлдеқашан басталып кеткенімен, Ақмола облысының бір­қатар мектебінде күрделі жөндеу жұмыстары аяқталған жоқ. Сал­­да­­­рынан шалғайда жатқан ауылдарда он мыңға жуық оқушыны білім ордаларына көлікпен тасымалдап жүр.
Несіне күйесіз, жұмысы – жүйесіз
710
оқылды

Кей мектептерде жөндеу жұмыстары әлі де жалғасып келеді. Облыстық Білім бас­­қармасының мәліметінше, өңірде 44 білім ордасына күрделі жөндеу жұмыстарын жүргізу үшін бюджеттен қомақты қаражат бөлінгенімен, олардың 11-і оқу жылы басталғанға дейін аяқтауды міндетіне алған жұмыс­­­та­­рын тапсырып үлгермей қалған. Жөндеу жұмыстарындағы мерді­­­гер компаниялардың сылбырлығы салдарынан мектептерде пайда­­­­лануға берілуі тиіс нысандарда іс бітпей, бұл оқу үдерісіне де елеулі кері ықпалын тигізген.

Жалпы, облыста білім ордаларын ағымдағы және күрделі жөндеу жұмыс­­­тарына биыл 101 ны­­сан ілігіп, оған бюджет қоржынынан 9,3 мил­лиард теңге, оның ішінде 44 нысанның күр­делі жөндеуден өтуіне 8,6 миллиард теңге бө­лін­ген. Бар­­­лық нысан бойынша мемлекеттік сатып алу конкурстары өткізіліп, мердігер ұйым­­дар анықталып, жөндеу жұмыстарын ұйым­дастырудың кестелері бекітілген. Алайда күні бүгінге дейін жөнделуі сағыз­ша созылған нысандарда әлі біршама уақытқа созылатын бірталай жұмысы бар. Жөндеу жұмыстарының уақытында аяқ­­талмауы аталған білім ордалары­ның да, құзырлы органдардың да бас ауруына айналған. 

Мәселен, Көкшетау қаласындағы Зас­­­­­тан­ционный шағынауданындағы №14 ор­та мек­тепте жөндеу жұмыстары оқу жылы басталғанға дейін, яғни 31 тамызда то­­лықтай аяқталуға тиіс болған. «Се­­­­­вим­сталь­­­­кон» ЖШС мердігер болған мект­­­­­­еп­­­­тегі күрделі жөндеуге бюджет қор­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­жы­­­­­нынан 750 миллион теңге бөлін­­­генімен, жөндеу жұмыстары күні бүгінге дейін аяқ­­талмаған. Тұрғындар қосалқы ғимаратта жөн­­деу жұмыстары болған­­­­дықтан, бір ғима­ратта оқушылар қысыла-қымтырыла оқып жатқанын айтып қынжылыс білдірді. 

– Мектепті жөндеуге 750 миллион тең­ге бөлінген. Аса үлкен қаражат. Мұндай қара­жатпен әлдеқашан жөндеуді аяқтауға да бола­­тын еді ғой. Бірақ әлі де бітпеген жұмыс жетер­лік. Балалардың қысылып-қымтырылып білім алып жатқаны олар­­­­­­­дың оқу үлгеріміне де әсер етеді ғой. Қо­мақты қаражат бөлінгенімен, жұмыс істеп жатқан мердігерлердің сылбыр ісі мен  бақылаудың аздығы осындай жағдайға душар еткен, – дейді Көкшетау қаласының тұрғыны Бәтима Алинова. 

Облыстық Білім басқармасының бас­­­­­шы­­­лығы білім ордалары нысан­­­да­­­­рын­­дағы жөндеу жұмыстарының уа­­­қы­­­­тында аяқ­­­­талмай қалуы­­­ның бірнеше себебін ата­ды. Әсіресе, құрылыс мате­­­риал­­дарының күрт қымбаттауы мен мер­­­­дігер компания­­­лар­­­дың өз ісіне жауап­­­­сыздық та­нытуы осын­дай жағдайға алып келген. 

– Жөндеу жұмыстарының уақытында аяқ­талмауына бірнеше субъективті және объек­­тивті себеп бар. Жобалық-сметалық құжат­­­­­тамалар жөндеу жұмыстары бастал­­­­ғанға дейін біраз уақыт бұрын жасалады. Аталған сметалық құжаттама 3 жылға дейін жарамды. Бірақ соңғы оқиғалардан кейін құрылыс материалдары бір­­­неше есеге қымбаттап кетті. Баға саясатына сәй­кес келмеуі біраз қиыншылық туғыз­ды. Жөндеу жұмыстары басталған ғимарат­тарда жобалық-сметалық құжат­­­тамада көрсетілмеген басқа жаңа жұмыс­­­­тар жасау қажеттігі пайда болады. Көп­­теген мектеп соңғы 50-60 жылда мүлде жөндеу көрмеген. Онда бәрін мұқият қарағанның өзінде толықтай бәрін ескеру мүм­­­кін де емес. Бұзу кезінде бір жерле­­­рі қо­­­сымша шіріп кеткен, бұзылған жерлері анық­­талады. Қабата­ралық жа­­­­­бындары, ір­ге­­­­­­­­­­­­­­­тас­­­тары­­ның отыруы сияқты қосымша жұ­мыс­тар шығады. Бұл, әрине қосымша уақыт пен қаражатты да талап етеді. Мұ­нымен қоса, мемлекеттік сатып алуды ұтып алған жеткі­­­­­зу­­шілер қыз­метті уа­қытында көрсетіп, мерзі­­­мінде аяқтауға асықпайды. Мәселен, осы 44 нысан­ның 18  техникалық қадағалауы өте кеш шықты. Бір-бірімен соттасып, конкурс тоқтап қа­­­­ла­ды. Біз барлық кон­­курсты ақпан айында жарияладық. Бірақ бір мектепте әлі күнге дейін тех­­никалық қадағалау жоқ. Осы уақытқа дейін алты, яки жеті сот оты­рысы бол­ған. Тек тех­­­­ни­калық қадаға­­лаудан кейін құры­­­­­­­­лыс жұ­­­­­мыстарына рұқсат еті­­­­леді. Келісім бол­ма­­­­ған соң кей жұмыс­­тарды істеу мүмкін емес. Сон­­­­­дық­­тан кейбір білім беру ұйымы мате­­­­риал­­дарын сатып алып, техникалық қа­­­­­­даға­лау ше­шімін күтті. Осындай себеп­­­термен ны­­­­­сан­дар уақытында тапсырылмай қал­­ды, – дей­ді Ақ­­мола облыстық Білім бас­­­­­­­­­­­­­қар­­­­­­ма­­­­сының басшысы Шоқан Оразалин.

Білім басқармасы жөндеу жұмыстары аяқ­­талмаған мектептерде оқу процесі жанама әдіс­­­пен жалғасып жатқанын жет­­­кізді. Яғни, мектеп оқушылары көр­шілес ауылдардың мек­тепте­­­­ріне уа­қытша тасы­­­малданып, яки жанама басқа ғимарат корпустарында білім алмақ. Жалпы, бү­гін­де облыс аумағында 537 мектеп жұ­­­мыс істейді. Елдің барлық солтүстік ай­мағы сияқ­­­ты Ақмола облысында да халықтың ауыл­дан қалаға үдере көшуі шалғай ауыл­­­­дарда мек­тептердің жабылып қалуына себепші болған. Тек биылдың өзінде бала санының аздығына байла­­нысты 7 бас­тауыш және 3 негізгі мектеп жабылып тынған. Оған қоса, 10 шағын комп­лектілі мектеп, оның ішінде екі бір­­дей орта мек­теп негізгі мектепке, 7 не­­­гізгі мектеп бас­тауыш мектепке айналған. Бұл өз кезегінде көр­­шілес ауыл­дарға қа­тынап оқитын балалар санын еселеп өсірген.

Халықтың ауылдан қалаға қарай ағыла кө­шуі қала мектептеріндегі жағдайды да аса күрделендіре түскен. Бұған қыркүйек айының алғашқы күндері-ақ Көкшетау қаласындағы №1 орта мектепте бала­­­лардың үзіліс кезінде дә­лізде қысылып қалғаны айқын дәлел. Қала тұрғындары қаланың бірнеше мектебінде бала саны­ның тығыздығына наразылық білдірген. 

– Қаладағы бірнеше мектепте балалар тиісті межеден әлдеқайда көп. Мәселен, №17 орта мектепте оқушы өте көп. Ба­лалар асханаға барғысы келмейді. Өйт­кені кезек өте үлкен болғандықтан, тіпті үзіліс аяқталғанша та­­мақтанып үлгермей де қалады. Балалар сабақ­тан кейін үйге жүй­кесі тозып келеді, – дейді қала тұрғы­ны Ризагүл Әбдірахманова. 

Ведомствоның мәліметінше, биылғы оқу жылында шалғай ауылды аймақтарда жалпы саны 9 797 оқушы тасымалдаумен оқытылатын болған. Облыс аумағында мектебі мүлде жоқ ауылдардан күн сайын 4 940 бала күнделікті мектепке тасымал­­данады. Сонымен қатар елді мекен ішінде 4 682 оқушы күнделікті тасы­­малданады. Мұнымен қоса, мектебі жоқ ауыл­­­дардан интернатта тұрып оқитын 175 баланы апта сайын тасымалдап оқытады. Тасымал­­­­дауды ұйымдастыру үшін 203 автокөлік тартылған. 

Дегенмен Білім басқармасы соңғы жыл­­­дары білім беру ұйымдарының са­­­лынуы мен жөндеу жұмыстарына бюд­­жеттен бөлінетін қа­­­ражат көлемі айтар­­­лықтай ұлғайғанын атап өтті. Атап айт­­­­­­­­­­­­қанда, күрделі жөндеу жүргізілетін 44 білім беру нысанының 16-на қаржы «Ауыл – ел бесігі» арнайы бағдарламасы шең­берінде бөлінген. Басқарма басшы­­­­лығы аяқталмай жатқан мектептерде жөн­­деу жұмыстарының алдағы қыркүйек-қа­зан айларында аяқталуы тиіс екенін жеткізді. Сонымен қатар мектептер тар­шылық етіп жатқан аймақтарда жаңа білім беру орын­дары пайдалануға берілгені аталып өтті. 

– Күрделі жөнделетін 44 нысанның ішінде 38 мектеп, 2 колледж, 2 балабақша мен 1 ар­­­найы білім беру мекемесі қам­тылды. Жөндеу жұ­­­мыстары аяқталмай қалған 11 нысанда осы жыл­дың қыркүйек-қазан айларында аяқталуы керек. Өңірде 1 қыркүйек күні 2 092 орындық 5 жаңа мектеп пайдалануға берілді. Атап айт­қанда, Целиноград ауданының Өтеміс ауы­­лында 120 орындық мектеп, Көкшетау қала­­­сын­да 392 орынды оқу-тәрбие ке­шені, Қосшы қаласында 1 200, Аршалы ау­­­­да­­­нының Жібек жолы ауылында 300 орын­дық мектеп, Ақкөл ауданында №4 мек­тепте қосалқы мектеп, Қос­шы қала­сын­да жеке инвестициялардың көме­гімен 1 500 орындық мектеп есігі айқара ашыл­­ды. Бұл облыстағы 3 ауысымды оқыту мәселесі түбегейлі шешілді. Биыл облыста тағы 8 мек­­­­­тептің құрылысы жүріп жатыр. Мұ­­нымен қоса, «Жайлы мектеп» ұлттық жо­басымен Көкшетау, Щучинск және елордаға таяу орналасқан аудан­­дарда 18 мек­тептің құрылысы жоспар­­ланған. Тек осы жылдың соңғы тоқсанын­да келер жылы пайдалануға беру жос­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­пар­­­­­­­ланған 9 мектептің құрылысы бас­­­талмақ. Оның ішінде 1 500 орындық екі мектеп Көкшетау қаласының Сарыар­қа шағынауданында салынады, – деп толықтырды Шоқан Оразалин. 

Білім беру орындарының тапшы­­­­лығымен қатар өңірде қазақ тіліндегі мек­тептердің азды­ғы да тұрғындарды аса қат­ты мазалап тұр. Өңір­дегі мектептердің небәрі 67 пайызы ғана мемле­кеттік тілде оқытады. Бұған өңірдегі тіл мә­­­селе­сі де айтарлықтай кері әсерін тигізіп тұрған сыңайлы. Өйткені биыл мектеп табал­­дырығын алғаш аттаған оқушылардың тек 50 пайыздан астамы баласын мемлекеттік тілде оқытуға берген. Түйткілді мәселе­лердің түйінін тарқатуда тиісті құзырлы органдар мен қатар жоғарыдағы билік басындағы жауапты орган­дардың жауап­кершілікпен істі оңынан шешілуі­не жедел арада назар аударғаны жөн болар еді-ау деген ойдамыз. 

Абзал АЛПЫСБАЙҰЛЫ, 

Ақмола облысы