Көрнекті жазушының мерейтойына орай Президент Қасым-Жомарт Тоқаевтың атынан ресми құттықтау хаты табысталды. «Оралхан Бөкей – ұлт руханиятының көкжиегін кеңейтуге зор үлес қосқан біртуар тұлға. Қарымды қаламгер әдебиет әлеміне алғаш қадам басқан сәттен бастап шоқтығы биік шығармаларымен оқырман қауымның ықыласына бөленді. Жазушының жауһар мұралары көптеген шет тіліне аударылды, пьесалары еліміздің іргелі өнер ордаларында қойылып, көрермен көзайымына айналды. «Алтайдың Кербұғысы» атанған ерекше дарын иесінің шығармашылық жолы, азаматтық ұстанымы және қайраткерлік қасиеті – жастарға әрдайым үлгі-өнеге. Оның мол әдеби мұрасы әлі талай ұрпаққа рухани азық бола беретіні сөзсіз» делінген құттықтау хатта.
Ұлттық академиялық кітапханада өткен конференцияға мәдениет пен қоғам қайраткерлері, жазушылар мен зиялы қауым өкілдері қатысты. Келген қонақтарға Оралхан Бөкейдің 80 жылдығына арналған мерейтойлық медаль салтанатты түрде табысталып, «Шолпандай таң алдында туып-батты» деген кітаптың тұсауы кесілді.
Оралхан Бөкейдің 80 жылдығына арналған шаралар жазушының туған жері Шығыс Қазақстан облысындағы Катонқарағай ауданынан басталып, іс-шара 28-30 қыркүйек күндері Алматы қаласында жалғасады.
Аталған жиында жазушы, драматург Жолтай Әлмашұлы сөз алып, «Менде 1993 жылы Үндістаннан келген факс бар, қолмен жазылған. Нұртөре, сенің қолың ба? Кімдікі екенін білмедім, сол құжатты бір жерге сақтап қойып едім», – деді.
Адамның жады қиын нәрсе. «Ұмытпаймын» дегеніңді лезде ұмытып кетесің кейде. Жолтай ағамыздың сөзі мидың қырық қатпар қыртысында жатқан сонау – 1993 жылғы, осыдан отыз жыл бұрынғы оқиғаларды көз алдыма қайта тізбектеген еді.
...Үндістанның астанасы – Дели. Әйгілі «Тәж-Махал» мейманханасы. Он бірінші қабат...Оралхан ағаның бөлмесі...
...Кірген беттегі сол жақ қабырғаға қапталдас қойылған төсек... Әдемі ұйқыға батып жатқан әйгілі қаламгер... оң қолы кеуде тұсында... Арпалыстың, не қиналыстың жұрнағы жоқ... Қимылсыз... жансыз...
«Ораға, ағатай, тұрыңызшы», – деп аңыраған қалпымыз...
Оралхан ағадан осылай – дәл 49 жасында, бөтен ел, жырақ мекенде айырылып қаламыз деп ойладық па? Сең соққандай, төбеден біреу қос қолдап ұрғандай, есеңгіреп қалдық.
«Дәрігер келді, полицейлер келді... Солқылдап жылап жүрміз... «Қазақстанға, елге хабар айталық» дедік. Айттық. «Труд» газетінің Үндістандағы тілшісі азамат екен, көп көмектесті. Орағаңды сонда жерлейміз деген де әңгіме болды. Біз «онда елге қайтпаймыз» деп мәлімдедік... Медициналық сараптама ажал «жүректен болды» деген қорытынды шығарды... Бальзамдалған, табытқа салынған Орағаңды алып елге кайттық...»
«Жас Алаш» газетінде жарияланған «Асау жүрек аяғын шалыс басқан» деген естелігімізде осылай жазыппыз.
Әлгі Жолтай айтқан факстегі мәтінді Еркін Қыдырдың көз жасы ақ қағазға тамып отырып жазғаны...
Алпысбай Шымырбайдың шырылдап, үнділіктермен біресе урду, біресе хинди тілінде мән-жайды түсіндіре алмай зыр жүгіргені...
Татьяна Костина мен Татьяна Журбенконың состиып, не істерге амал таппай тұрғаны...
Үнді тарапынан «Қайтыс болған кісіні Индияда жерлейміз. Сіздер қайта бересіздер» деген өктемдеу сөздері...
Бәрі-бәрі кино лентасындай көз алдыма қайта келді.
Мамырдың он алтысы күні, кешке қарай Қазақстан делегациясының құрметіне салтанатты қонақасы берілді. Он бесі күнгі кеште, Аградан келген соң біз көпке дейін ұйықтаған жоқпыз. Талай әңгіме соқтық. Орағаң өзінің жазғандары жөнінде, Анатолий Ким туралы, оның аудармасы туралы көп әңгіме айтты. Кейбір дүниелерін қайта жазсам, қайта қарасам деп жүргенін естідік.
Бәрі де көрген түстей. Кеше ғана жайраң кағып ортамызда жүрген Орағаң еңді жоқ. Өлді деуге сенбейміз. Өлдіге қимаймыз. Жылап-еңіреп жүріп ойлағанымыз – қайткен күнде де Оралхан Бөкейді туған елге жеткізу болды.
– Біз Қазақстан мемлекетінің атынан келдік. Делегациямыздың басшысы – көрнекті жазушы, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты Оралхан Бөкей. Ол кісінің мәйтін Үндістанда қалдырып, Қазақстанға қалай барамыз, біз де қайтпаймыз, – деп табандап тұрып алдық. Ол тұста елшілік те, консулдық та жоқ. Ресейдің бір меншікті тілшісімен салтанатты қабылдауда танысып, визитка алмасқан едік. Соған хабарластық. Жағдайды түсіндірдік. Бұл күнде аты-жөнін ұмытып қалған екем, сол мың болғыр азаматтық танытты. Алматымен хабарласуға жағдай жасады. Бірден жұмыс орныма – «Егемен Қазақстан» газетіне, Бас редактордың бірінші орынбасары Ержұман Смайылға қоңырау шалдым.
– Ағажан, Оралхан ағадан айырылып қалдық...
Ерағаңа Мемлекет басшысына, Үкіметке жедел суық хабарды жеткізуді өтіндім.
– Сендер не істейсіңдер?
– Орағаңды осында жерлейміз деп жатыр. «Біз қайтпаймыз, мәйітін елге алып кетеміз» деп отырмыз, – деп барлық жағдайды баяндап үлгердім.
Орағаң дүние салған соң сүйенер ешкім жоқ, жетімсіреп қалған едік. Үнділіктермен айтысып, тартысып жүріп ақыры Орағаңның денесін Қазақстанға алып қайтатын болдық.
Делиден Ташкентке дейін қиналмай ұшып келдік.
Қиындықтың көкесін Ташкентте көрдік. Өзбекстан әуежайында «табытты ашыңдар, мүмкін сендер есірткі әкеле жатқан шығарсыңдар...», – деп кеденшілер кергісін келіп. Шымкенттен жеткен Үкімет жіберген ұшақта «Казахстанская правда» газеті бар екен. Онда Оралхан Бөкейдің суреті басылып, Президент қол қойған қазанама жарияланыпты. Өзбектерге соны көрсетіп, «Әкеле жатқанымыз тегін адам емес, үлкен жазушы, Президент білетін адам, ертең бірдеңе болса, өздерің жауап бересіңдер» деп доқ қылып жүріп, түннің ортасында Еркін, Алпағаң үшеуміз ұшаққа әрең дегенде салдық. Қасарысып жүріп, табытты ашқызбадық...
Әшейіндегі «өзбек – өз ағам» дегеннің бәрі жайына қалды. «Мұсылманшылық» та ұмыт болды. Бір пенде бізге қол ұшын бермеді. Табыт – зілқара таспен тең, Алпағаң қайбір палуан кісі дейсіз, қалт-құлт етіп әзер жүр, барлық күш Еркін екеумізге түсті. Жолаушылар ұшағының артқы бөлігіне табытты кіргізу барысында ақ тер, көк терге түстік.
Қуанып барып едік Үндістанға. Қайғырып қайттық.
Сапардың басы қалай болып еді? Қазақстанға Үндістанның премьер-министрі Нарасимха Рао келетін болды. Осыған байланысты екі ел арасындағы рухани және гуманитарлық байланыстарға жол ашу үшін арнайы делегация жасақталды. Басшы – Оралхан Бөкей. Біз – қосшы. Ақпарат агенттігінің төрағасы Алтынбек Сәрсенбайұлы Оралхан ағаны Үндістанға жібергені үшін, сапардың соңы жазушының қазасымен түйінделгені үшін өзін көпке дейін кінәлі санап та жүрген еді. Бірақ «Оралхан оқулары» атты көркемсөз жарысының ережесін жасатып, бертінге дейін жалғасып келе жатқан мәдени шараның авторы да Алтынбек еді...
Амал нешік? Тағдырдың жазуы. Талқаны Үндістанда таусылып тұр екен...
Жүрсін Ерманнан естігенбіз: «Сол сапардың алдында оны Түркияға баратын делегацияның басшысы етіп сайлағанда: «Жоқ, мен Үндістанға барып келейін» деп болмап еді...».
Алпысбай Шымырбай өз естелігінде: «Жолға шығардан бір күн бұрын ақпарат министрлігіндегі сапар алдындағы әңгімеге жұмысы аса қауырт болды ма екен, Ор-ағаң келе алмай, ертесіне түс әлетіне әуежайға өзінің әбден жолсоқты болған қара қайысты көне сөмкесін көтеріп келген-ді (дариға-ай, онда кім білген, осы көнбіс, көнетоз қара сөмкенің егесіз, иесіз қайтатынын?!.)... «Таңертеңнен осы жолға үйден бірден дайындалып шығып едім» дегені де есімізде... Ойпырым-ай, аттың жалы, түйенің қомында, сапырылыста қайта үйге бас сұғып, балаларын да құшырлана қайта сүйіп, иіскеп шығуға мұршасы болмағаны-ау... Жай ұйқыдан мәңгілікке көз жұмған Ор-ағаңның сол сапардан көнетоз, көнетоз болса да, мың-сан бағалы су жаңа сөмкеге тең тұрмайтын жол сөмкесін Төлегеннің ақ боз атындай бос алып қайтамыз деп ойлап па едік?!» – деп еске алды кейін.
Қаламгердің қарындасы Ғалия Бөкейқызының «Жолсапарға кетерінде үнемі үйден аттанатын. Бірақ неге екенін білмеймін, осы соңғы Үнді еліне баратын сапарында үйден емес, жұмыстан кетті. Маған телефон соғып: «Мен келгенше балаларға сүт апарып беріп тұр, мен қазір кетемін», – деді. «Үйге бармайсың ба, жұмыста неге отырсың?» – деп едім, «Жұмыс көп, уақытым жетіспегендіктен жолға жиналып бір-ақ келгем. Бір нәрсемді ұмытып кетіппін, қайта қайырылмаймын үйге, сау бол, ұзақ болмаймын, тез ораламын», – деп тұтқаны қоя салды. Одан кейін бізге ешқашан қоңырау соқпады..», – деп жазғаны бар.
Жазушының жары Ардақ Бөкеева: «Үндістанға аяқ астынан жиналды ғой. Алдында Түркияға бармақшы болып дайындалып жүрген. Түркияға барып келген соң, қызымыз Айжанды Германияға емдетуге апармақ болатын. Сол кезде Айжанның бүйрегі қатты ауырып, бар уайымымыз «қалай емдетеміз, калай аман алып қаламыз» деген ойдың төнірегінде еді. Құдайдан күндіз-түні сауығып кетуін тілейтін. «Мені алсаң ал, Айжанымды аман қалдыра гөр», – деп Құдайға жалбарынғанын естігенде, ет жүрегім езілетін. Дәрігерлер Германиядағы бүйрек ауруын емдейтін үлкен орталыққа апаратын болсақ қана үміт барын қадап айта берді. Сондықтан да Оралханның ойы қалайда Айжанды сол орталыққа апарып емдеуге мүлдем ауып қалған болатын. Бірақ аяқ астынан 10 мамыр күні Үндістанға ұшатын болды. Екеуміз теңертеңгісін үйде қоштастық. Оралхан бетімнен сүйді. Балаларын біраз еміренді. Мен әзілдеп: «Байқа, индиянкалармен махаббат құрып кетпе», – дедім. Ол да жайраңдай күліп: «Сен де байқа, мен жоқта қыдырушы болма», – деді. Сөйтіп, әдетімізше әзілдей қоштасып, папамызды алыс жолға шығарып салдық. Арада екі-үш минут өтер-өтпестен есік қоңырауы шылдыр ете қалды. Есікті ашсам, Оралханым тұр. «Үнді мұхитына суға түскенде киетін киімімді алмаппын ғой», – дейді. Мен ренжіп: «Кірме, кірме, қазір әкеліп беремін, соған бола несіне оралдың?» – деп жүгіріп кеттім. Менің түсінігімде – ұзақ жолға бара жатқанда үйге екінші рет кайтып келу жаман ырым. Орыстар: «Қайтып келме, жолың болмайды», – дейді. Бірақ мұны ешқандай да жамандыққа жорыған жоқпын. Оралхан асығып кеткен соң, терезенің алдына бардым. Машинаның рөлінде Махамбет отыр. Оралхан артқы орындыққа барып жайғасты. Бізбен қолын бұлғап қоштасты... Мәңгілікке қоштасып тұрғанымызды тіпті сезбеппіз де...», – деп егіле жылаған...
Алматы әуежайында Ор-ағаң оқшау, өзімен-өзі тұрды. Маған ол кісі әлденеге қатты қапалы тәрізді көрінді...
Біз Делиге Ташкент арқылы ұшатын болдық. Шымкентте бізді Еркін Қыдыр күтіп алды. Жағдай былай екен: Үндістанға тек Ташкент арқылы ұшамыз, бүгін Шымкентте қонып, ертең ертемен Ташкентке баратын көлік даяр екен, сонда кетеміз...
– Бір күнді Шымкентте жоғалтқанымыз қиын екен, – деп Орағаң сәл-пәл қапаланып қалды. Іле: – Менің мұнда Төлеметов деген досым бар, мен сонда боламын. Ертең бірден Ташкентке шығып кетейік, – деді де, бізбен қоштасып достарына тартты. Екі Татьяна мен Алпағаңды қонақүйге орналастырып, Еркін екеуміз Үндістанға тұңғыш жасайтын сапарымызға дайындық жасауға кірістік. Бұрын шетелге кім шығып көрген? Не керек, не киеміз, жолға не аламыз? – деумен түннің ортасына дейін ұйықтаған жоқпыз.
Оралхан Бөкей оңтүстікке 1991–1993 жылдары бірнеше рет барған екен. Мархабат Байғұт өз естелігінде «Оралхан Бөкей «Қазақ әдебиеті» газетін басқарып тұрғанда апталыққа оқырмандарды көптеп жаздыруды жандандыру мақсатында оңтүстіктің бірнеше ауданын аралағанын жазады. Бір келгенде «Сарыағаш» шипажайында емделген. Одан кейін Мархабат ағаның ұлы Баубектің үйлену тойына қатысыпты. 1993 жылы мамыр айында Қуаныш Төлеметов «Восход» қонақүйіне қондырмай, өз үйінде мейман етіп күткені белгілі. Қуаныш Төлеметов осы үйде Жұмабек Тәшенев тұрғанын айтқанда, Орағаң «Апырай! Аңызға айналған адам осы мекенжайда тұрған ба?» – деп таңғалыпты.
Сонымен төрт көзіміз түгел жиналып, Ташкентке баратын «РАФ» машинасына отырып, тартып кеттік.
– Терезені ашыңқырап қойыңдар. Шымкенттің күні жанды ғой... Үндістан бұдан да ыстық шығар... – деп Орағаң жол бойы желпініңкіреп отырды. – Түнімен карта ойнап ...не итіміз бар еді!.. Шымкенттің жігіттерін түгел сыпырып... ой-хой, өзіміздің Шымкентке жетпейді ғой... бытырлатып ұтқаным-ай...– деп, ара-тұра Алпағаңмен қалжыңдасып, көңілі шаттанып өте жақсы отырды.
Алыс жолға тұңғыш рет шыққанның әсері ме, бәріміздің көңіліміз көтеріліп, ойнап-күліп отырып, Ташкентке қалай жеткенімізді білмей қалдық. «Ташкент» қонақүйіне орналасуға тура келді. Бірден Ташкентке жетсек болды, дереу Делиге ұшып кетердей өрекпіген көңіліміз су сепкендей басылды. Алматыдан берілген заявканы жаңсақ естіген бе, әлде өзбек ағайындар әдейі жасады ма, белгіленген күннен бір күн кешігіп ұшатын болдық. Орағаң Қазақстанның Өзбекстандағы тұрақты өкілдігіне дейін барып көрді, еш реті келмеді.
– Мұнда тағы бір күнімізді жоғалттық-ау. Шымкент анау... Ташкент мынау... Бұл өзбектерің пәле қазір. Тастай. Мемлекет үшін барын салады. Бұл иттерді сатып та ала алмайсың... білем ғой бұларды... Қазақтарды он орап кетуі мүмкін бұларың. Сауда-саттыққа баяғыдан араласқан... сөздері майда... өздері өлермен... кей жерде үйрену де керек бұлардан... – деп, Орағаң қонақүйдің үстіңгі қабатындағы дәмханаға көтеріліп, бір-екі шыны шәй ішкенге шейін қызбаланып сөйледі. Қонақүйге орналасар кезде кезекші администратормен де ептеп қақтығысып қалған жайымыз бар. Орыс ақшасын місе тұтпаған администратор бізден доллармен есеп айырысуды талап етті. Күн сайын құнсызданып жатқан орыстың сомы кәдеге жарамаған соң қайтерсің.
– Далаға түнесек те доллар бермеспіз бұларға, – деп Орағаң кәдімгідей сөзбен ұстасып, ақыры жеңістік бермеді. Өзбекстан азаматтарына қонақүйге орналасу бағасы бір бөлек те, басқа елден келгендерге шетел ақшасы бағамы бойынша жамбасақы белгіленіп қойылған екен. Алматыдағы қонақүй бағасымен салыстырғанда екі есе жоғары. Орағаң бұған да күйіп-пісіп біразға дейін сөз етумен болды.
Еркін Қыдыр жақында «Түркістан» газетіне «Оралхан оралмаған сапар» деген естелігін жариялады. «Өзбекстан астанасына жетуін жеткенмен ары қарай өтудің әуре-сарсаңы көп болды. Тәуелсіздіктің буына мас болған өзбек ағайындар, әсіресе әуежайда қарулы қарақшыларды тексергендей біздің қойын-қонышымызды түгел тінтті. Өстіп жабығып, сарылып жүріп тексеру бекетінен де өттік-ау. Сөйтсек, Орағаң бір түбіртек қағазын түсіріп алыпты». «Жол жүрмей жатып жоқ іздедім, бұл жақсы ырым емес» деп әрі-бері сабылып, әлгі қағазды бәрібір таба алмады. «Неге сонша таусылды екен» деп ойладық та қойдық», – деп жазды Еркін.
Не болғанда да Орағаң ауырып жатқан қызына алаң көңілде болды ма, жоқ әлгіндей көріністер шымбайына батты ма, Үндістан сапарында көбінесе өзімен-өзі оқшау көңілде болғаны рас. 1993 жылдың нaypыз aйындa жaзғaн күнделігінде жaзyшы былaй дeгeн eкeн: «Бүгiн тaңepтeң epтeмeн Ceмeйгe ұшyым кepeк eдi. Бapa aлмaдым. Қыpықтың бeciнe кeлгeндe, Құдaйдaн жaлбapынып жүpiп, бip ұл (Aйxaн), бip қыз (Aйжaн) cұpaп aлдым. Maғaн дeгeн тaғдыpдың тaлқыcы көп eдi... Eндi, eндi eңipeyдeн eciмдi жиып, шүкipшiлiк aйтa бepгeн кeздe, ayзымнaн түciп қaлғaн бoтaқaным Aйжaнымның бүйpeгi жaзылyы eкiтaлaй aypyы бap дeгeн ayыp cөз ecтiдiм. Ceң coққaндaй eмec-ay, қaлың ceңнiң acтындa қaлғaндaй xaлдeмiн. Көзiмдe жac... Көңiлiм үйдiң пeшiндeй yiлдeйдi... Құp cүлдepiм... Нe icтeймiн? Қaйдa бapaмын? Қapaғым-ay, жүpeгiмдi қaқ aйыpып, қaнcыpaттың-ay! Қaйтeйiн? Қaйcыбipiн aйтaйын? Өзiмдi aлып, бaлaмды қaлдыpcaңшы, Aллaм!»...
Тіпті, Агра қаласына барарда сәл аялдаған тұс болды. Мәшинеге отыра бергенде ойда жоқ әңгімені қозғады: «Мен туралы ертең естелік жазасыңдар ғой, қазір «мен бар, Мұхаң бар» деп жазып жатыр ғой... – деп аяғын әзілге бұрып жіберді. Сол сәтте мән бергенім жоқ бұл сөзге. Жексенбіде Делиге жетіп, түнде «жақсы» десіп, ертесіне ұйқысынан оянбай калған Ор-ағаңды көргенде... Бәрі де көрген түстей болды ғой...
Бірақ үлкен кездесулер кезінде Ор-ағаң керемет бір әсерде жүрді. Ресми жиындарда тәуелсіздігін енді ғана алған еліміз жайлы әңгімелеп, жұрт алдында елдік мәселелерді көтерді. Үнділер мен қазақ халқының бір-бірімен табиғи ұқсастығын сөз етіп, оларға қазақтың сазсырнайын тарту еткені де есімде. Кешке театрға, әртүрлі кештерге барып тұрдық. Сонда бір койылымның музыкасынан әсер алғаны соншалық, Ор-ағаң диктофонына әлгі әуенді жазып алды. «Желтоқсан окиғасы жайлы халықтың рухын көтеретін бір пьеса жазсам ба деп жүрмін. Мына музыка керемет екен» деп балаша қуанған еді.
1993 жыл нарық қысып, қазақ ауылдарының жағдайы нашарлап жатқан кез болатын. Сол сапарда Ор-ағаң: «Осыдан қазақ ауылдарының жағдайын елге барған соң премьер-министр Сергей Терещенкоға арнайы барып жеткізем. Үкіметтің ауыл халқына мойын бұруына бағытталған нақты ұсыныстарды түртіп қойдым», – деген еді.
Ұлттық, елдік, мемлекеттік мәселелерге көбірек тоқталатын. Сонымен қатар сапар барысында фотоаппаратымен есте қаларлық жерлерді суретке тартып жүрді. Тағы бірде «Қап, көшеде бұралып жатқан адамды түсіре алмадым-ау», – деп өкінгені бар. Қолы қалт еткен сайын әңгіме шертті. Еркін Қыдыр екеумізге өз өмірінен көп нәрсе айтты. Замандастары арасынан Сағат Әшімбаев пен Нұрлан Оразалиннің есімдерін жиі атайтын. «Дүниенің жаңалығы керек болса, Сағаттан сұрап алатын едім». «Нұрлан деген жан дүниесі нұрлы жігіт қой». Жазған дүниелері туралы, кейбір әңгімелері жайлы егжей-тегжейлі сөз қозғап, көп ашылып, ақтарыла сөз қозғады. Біз Ор-ағаңды осынша ашылады ғой деп күтпеген едік. Әр әңгімесін қызығып, құмартып тыңдай бердік...
«Meн жaзyшы бoлyды apмaндaдым, жaзyшы бoлдым. Meнiң пapтaлac дocым Жeңic ұшқыш бoлyды apмaндaды, oл дa ұшқыш бoлды. Aдaм apмaндaй oтыpып, coның жoлындa күpece бiлyi кepeк. Бүкiл aдaмзaт caғaн қapaп тұpғaндaй, өз-өзiңдi шeкciз жayaпкepшiлiктe ceзiнгeндe ғaнa oйлaғaн мaқcaтыңa жeтe aлacың».
«Әр газеттен редакторының мінезі көрініп тұрады. Газетіне қарап мен оның қандай адам екенін бірден білем. Мен очеркке жан бітірдім, бойына қан жүгірттім. «Лениншіл жасқа» мен «мал, малшы, өндіріс, жұмысшы» деп күбірлеп-сыбырлап келгем жоқ, бар дауысыммен айқайлап «Адам!» деп келдім. Иә, бізге керегі – ең әуелі Адам, Адамның тағдыры», – деген сөзді айтқан да Оралхан Бөкей.
«Сен не ойлайсың?» деген көркем очеркін былай бастапты:
«Біз қандай шал болар екенбіз?
– Мүмкін, қартаймайтын шығармыз, иә, біз қартаймаймыз».
Оралханның өзі де, шығармалары да қартаймайды. Өйткені жүректің жібі – берік жіп. Үндістанда жүрек жібі үзілсе де, Оралхан Бөкейдің туындыларындағы жан жылуы, жүрек алауы қай дәуірде болса да қалың қазаққа қуат береді.
Нұртөре ЖҮСІП