Бұл жерде Тұрар Рысқұлов пен Мұхамеджан Тынышбаев сияқты ұлт қайраткерлерінің маңдай тері мен табан ізі қалған. Кейін келе Шу қаласына аудандық деңгейдегі қала мәртебесі беріліп, вокзалдың өз алдында дербес тіршілігі басталды. Осылайша, талайдың табаны тиген нысанның тәуелсіздік таңы атқан тұста екінші тынысы ашылды. Алайда Шу вокзалының бүгінгі күнін көріп, жаның ауырады.
Ұшқан құстың қанаты, сәйгүлік тұлпардың тұяғы талатын Алтай мен Атыраудың арасына көпір болып келе жатқан вокзал арқылы тек еліміздің ғана емес, Ташкент, Мәскеу, Бишкек секілді шетелдің ірі қалаларына да қатынауға болады. Алайда осы бір маңызды нысан биліктің назарынан мүлде тыс қалғандай. Себебі 1989 жылы пайдалануға берілген 4 қабатты еңселі ғимараттың бүгінде әбден тозығы жетіп, ескірген. Тек 2012 жылы ғана ішкі ағымдағы жөндеу жұмыстары жүргізіліпті. Содан бері бұл жерге көңіл бөлінбеген.
– Бұл вокзалға еліміздің барлық өңірінен келген адамдар аялдайды. Тоғыз жолдың торабы болғандықтан, келушілердің қатары мол. Әйткенмен вокзал ғимаратының қазіргі келбетін көруге көз ұялады. Ескіруіне байланысты мәрмәр және қабықша плиталары қақ бөлініп сынып жатыр. Тіпті, терезелерінің тозығы жетіп, шытынап тұр. Ішіндегі жиһаздардың барлығы ескі, мүлде жаңармаған. Шатыр жақтауларының да жағдайы мүшкіл. Байқаусызда сол жақтаулардың бірі сынып, келушілердің басына құлап кетсе, оған кім жауап береді? Бұл жолаушылардың өмірі мен денсаулығына қатер төндіреді. Вокзалдың кіреберісіндегі аяқ жол да шұрық тесік. Пойызға асыққан талай адамның сол жерге сүрініп құлағанына өзім куә болғанмын. Вокзал маңы алаңы мен перроны қала әкімдігінің баланысында. Алайда перроннан барлық қоқысты вокзал қызметкерлері жинайтыны өз алдына бөлек, бір әңгіме. Бұл мәселенің көтеріліп келе жатқанына біршама уақыт болды. Бірнеше мәрте «Қазақстан темір жолы» компаниясының басшылығы мен жергілікті әкімдікке осы бойынша хат та жолдадық. Алайда одан нәтиже шығып жатқан жоқ. Жыл сайын жөндеу жұмыстары жүргізілетіні жөнінде уәде беріледі, бірақ созбалаңға салынып келеді. ҚТЖ басшылығы үнемі «2012 жылы жөндеу жұмыстарын жүргізгенбіз» дегенді алға тартады. Шын мәнінде, сол жөндеу жұмыстары сапалы болса, вокзалымыз жарқырап тұрар еді. Дәл мұндай өңі қашып кетпес еді. Бұл ең әуелі қаланың да сиқын қашырып тұр, – дейді Шу ауданының тұрғыны, «Нағыз патриоттар» қоғамдық бірлестігінің басшысы Ғалия Әбітаева.
Мәселенің мәнісіне үңілмек мақсатта, Шу вокзалының басшысы Шолпан Арысбаеваға хабарласқанымызда, ол еңбек демалысында екенін айтып, «Қазақстан темір жолы» ҰК-ның Жамбыл облыстық филиалының басшылығымен байланысыңыздар» деп бағытты басқа мекемеге бұрды. Басшы сілтеген бағытпен аталған мекемеге хабарластық. «Қазақстан темір жолы» ҰК АҚ филиалының вокзал шаруашылығы магистралдық желісінің Жамбыл бөлімшесі директорының вокзал шаруашылығы жөніндегі орынбасары Бейбіт Салықбеков 2012 жылдан бері вокзалға жөндеу жұмыстары мүлдем жүргізілмегенін жасырмады.
– Шу вокзалын күрделі жөндеуден өткізу жобасы 2023-2025 жылдарға арналған жоспарға енгізілген. Қазіргі уақытта тиісті мекемеден үзінді көшірме күтілуде. Жобалық-сметалық құжаттамасын әзірлеу бойынша конкурстық рәсімдер биылғы қаңтар айына жоспарлануда. Осылайша, екі жылдың бедерінде вокзалды жаңаша кейіпке енгізуді көздеп отырмыз, – деді Бейбіт Айтбайұлы.
Тозығы жеткен вокзалдың тұрғындарға қауіп төндіретіні айқын. Себебі осыдан 2 жыл бұрын болған қатты желдің салдарынан вокзал ғимаратының төбесіндегі бір бұрышы құлап, абырой болғанда одан ешкім зардап шекпеген. Десе де, ғимараттың әр бұрышындағы темір, ағаш сияқты түрлі ауыр заттар құлауға шақ тұр.
Шу вокзалының қайнаған тіршілігі көпшілікке жақсы таныс. Вокзал арқылы әр бағытқа күн сайын 1500-2000 шамасында адам қатынайды. Күніне осынша адам вокзал ғимаратының ішіне кіріп-шығады. Келетін пойызын сағаттап күтіп отыратын жолаушылар да аз емес. Еліміздің әр бағытына Шу арқылы тәулігіне 35 пойыз өтсе, вокзалдың өзінде 20 шақты адам жұмыс істейді. Сондай-ақ Шу вокзалының ішінде 1 мемлекеттік, 3 жекеменшік касса келушілерге қызмет көрсетеді. Жолаушыларға қызмет көрсететін қонақүй мен асхана, медициналық пункт пен полиция бөлімшесі, ана мен бала бөлмесі және жүк қоймасы тағы бар. Мұның бәрінде жүзге тарта адам қызмет етеді. Былай қарағанда, бір үлкен мекеме.
Шу қаласының тұрғындарының дені осы вокзал арқылы сауда да жасап күнін көруде. Бұл – баяғыдан қалыптасқан жағдай. Әрі мұндағы пойыз ішіндегі, вокзал маңындағы сауда-саттыққа жолаушылардың бәрі де үйренген. Осылайша, бұл ғимараттың ішіне күн сайын мыңдаған адам кіріп-шығып жатқанын ескерсек, көпшіліктің қауіпсіздік мәселесі бірінші орында болуға тиіс. Күн сайын әрі-бері өткен, болмаса аялдаған туристер де вокзалдың бүгінгі жай-күйіне назар аударатыны анық. Ал тоғыз жолдың торабында тозған вокзал біздің абыройымызды көтермесі анық. Сондықтан вокзалды күрделі жөндеуден өткізу – кезек күттірмейтін мәселе. Бір жылдары Тараз вокзалын да билік өкілдері «Қазақстан темір жолы» ҰК АҚ-мен бірлесе отырып, күрделі жөндеуден өткізген болатын. Сондықтан «сен салар да, мен салардың...» кебін келтірмей, әрі созбалаңға салмай Шу вокзалының ажарын ашатын кез келді. Ал вокзал арқылы туристер біздің мәдениетіміз бен әлеуетімізді тани түсетіні даусыз.
Саятхан САТЫЛҒАН,
Жамбыл облысы