Алматыны кептелістен құтқару: Самокат дәуірі орнайды
Алматыны кептелістен құтқару: Самокат дәуірі орнайды
228
оқылды

Қазір Алматы көшелерінен самокатқа мініп жүйткіп бара жатқан тұрғындарды жиі көресіз. Көлікпен кептелісте тұрғандардан гөрі солардың жолы жеңіл, шабысы жылдам сияқты. Қалай болғанда да қолайлы көлік түрі екені анық. Мұны аңғарған шаһар билігі осы жазда электр самокаттарын жалға беретін арнайы қалалық сервис ашқан.

OZIM SCOOTERS деп атала­тын электр құралдарын жалға бе­ре­тін сервис 300 электр самокатын ұсынып отыр. Олар үшін арнаулы 35 станса жұмыс істемек. Сервисті мо­бильді қосымша арқылы пай­да­лану­ға болады. Картаны қосып жі­беріп, жақын маңда тұрған көлік құ­ралын оп-оңай тауып аласыз. Со­сын минутына 19 теңгеден тө­лей­сіз де қалаған бағытыңызға қа­рай шапқылап кете барасыз. Би­ліктің айтуынша, бұл өзі – жай­лы, қонымды, экологиялық тұр­ғыдан таза дүние.

– Әлемдік тәжірибеге зер салар бол­сақ, электрлі самокатпен жүру ұзақ­тығы – 5-7 минут. Көпшілік оны метро немесе автобус бекет­тері­не дейін жетіп алғанға жиі қол­данады. Самокатты Android жә­не IOS қосымшалары арқылы банк картасымен төлеуге немесе «ОҢАЙ» картасы арқылы да төлем жасап пайдалануға да болады. Жыл соңына дейін біздің парк тағы 500 са­­мокатпен толығады, – дейді ұйым­­дастырушы, DosCar компа­ния­сының директоры Асылбек Есенов.

Қазір шаһарда 100 шақырым­дық веложолдар салынған. Са­мокат иелері сол жолмен де зулай алады.

– Кикшеринг жүйесі үлкен қа­ла үшін өте қолайлы саналады. Электр самокаттарын қыс­қа­мер­зімді жалға беру жобасы әлемге әйгілі қалаларда кең қолданысқа ие. 2012 жылы бұл жобаны Сан-Фра­нциско іске қосты. Кейін Бер­лин, Париж, Мадрид, Лос-Анд­же­лес, Вашингтон, Сингапур, Ниц­ца, Рим қалаларында электр само­кат­тар жүйесі түпкілікті жолға қойы­лып, халық оны белсенді түр­де пайдаланады, – деп жазды қа­ла әкімінің бұрынғы орынбасары Ерлан Әукенов.

Алматыдағы самокат құны – ми­нутына 19 теңге. Бұғаттан шы­ғаруға тағы 100 теңге төлейсіз. Са­лыстырмалы түрде самокатты жал­ға алу үшін Парижде минутына 420 теңге, Берлинде 80 теңге, ал Амс­тердамда 120 теңге төлейді екен. Алайда әкімдіктің бұл дерегі қа­лалықтар тарапынан қатты сын­ға ұшыраған. Париж бен Алма­ты­ның экономикалық, қаржылық һәм әлеуметтік жағдайын әсте са­лыс­тыруға келмейді. Сондықтан Алматы үшін минутына 19 теңге төлеудің өзі қымбат дейді олар.

«30 минутқа 850 теңге төлеу қымбат әрі бұл ақылға сыймайды. Одан да жаңа самокат сатып ала сал­ған тиімді сияқты» дейді Евге­ния Россова есімді желі қолдану­шы­сы.

Стансалардың болжамды ор­наласу аумақтарына байланысты қала тұрғындары әлеуметтік желіде өз ұсыныстарын жолдаған.

«Негізгі ағын батыстан шығыс­қа қарай жүреді. Яғни, шағынау­дан­дардан қала орталығына қарай. Өзге алыс аудандардан келушілер үшін неліктен станса қарас­тырыл­маған?» деп жазады Ибрагим есім­ді қолданушы.

«Идея өте жақсы, бірақ неге Розыбакиевтің батыс бағытында станса жоқ? Негізгі жолаушылар ағыны Әшімов пен Момышұлы көшелерінен басталмай ма?» дейді Дәурен Асқаров.

Қазір шаһар бойынша 20 мың­дай велосипедші мен самокат тіз­гіндеуші бар. Нұрболат Құ­дай­бер­генов есімді қала тұрғыны 3 айдан бері самокатты өзіне біржола серік еткен.

– Самокаттың басты артық­шы­лығы – барар жеріңе кептеліссіз тез жетесің. Орталық көшелерде велосипедтерге арналған жолақтар жүруге өте қолайлы. Өкінішке орай, ондай көшелер аз. Мен көбі­не ав­токөлік жолының ең шеткі қа­тары­мен жүремін. Жаяу жүр­гін­шілерге арналған жолдармен жүру­­ге де болады, бірақ олар тар жә­не кісі көп жүретіндіктен қо­лайсыз, – дейді Нұрболат.

Оның айтуынша, стансалар те­зірек салынса дұрыс болар еді. Өйткені қайда барсаң да, 15 келі самокатты өзіңмен бірге көтеріп жүру өте қолайсыз.

– Самокат қалдыратын тұрақ­тардың болмауы қолайсыздық ту­дырады. Велосипед жолақтары бар ең ыңғайлы көшелер – Абай даңғылы, Қонаев, Шевченко, Байтұрсынов, Мақатаев көшелері. Сондай-ақ жақын арада самока­тымды сақтандырғым келеді, – дейді ол.

Шынында да, самокаттарға да сақ­тандыру керек-ақ. Себебі, солардың қатысуымен қала ішінде түрлі жол-көлік оқиғалары да жиі бо­ла бастады.

•2018 жылы самокат иелері екі мәр­те жол-көлік оқиғасына тап бол­ған.

•Биыл самокат мінген ер адам жаяу жүргіншілер жолағында KIA Rio автокөлігімен соқтығысқан.

•Осы жазда автобус жүргізу­ші­сімен жаға жыртысып, артынша жеңіл көлік келіп соққан самокат иесі туралы видео желіде кеңінен та­ралып кетті. Төле би мен Сей­фул­лин көшелерінің қиылысында бол­ған оқиғадан самокат иесі қатты зардап шеккен.

•11 шілде күні самокат мінген ер адам таксиден түскен 19 жастағы қызды соғып өткен.

Дидар Марданов: Ал электр самокаттарының пайда болуы – мен үшін ерекше жаңалық болды. Бірақ 10 минут үшін 350-400 теңге төлеу жүйе­сі бәсекеге қабілетсіздікті байқатады, сондықтан адамдар мұны транс­порттық мүддесі үшін емес, көңіл көтеру үшін мінетіндей. Жоба иеле­рінің де желілерді дамытып, сапаны жоғары деңгейде ұстап тұра ала­тыны күмән тудырады. Сонымен қатар скутерлердің тоналу және тозу коэффициенттерін де ескеру керек. Меніңше, әкімдік бұл транс­портты дамыту үшін басқа форма ойластыруы қажет сияқты. Мәсе­лен, азаматтардың скутер сатып алуын субсидиялау жүйесі. Бұл көлік құралының орташа бағасы – 160 мың теңге. Көтерме бағасы 120 мың болады. Өндірушіден алса 90 мың теңге шамасы. Мысалы, әкімдік тікелей өндірушіден (Xiaomi сапа әрі баға бойынша ең ыңғайлысы) 100 мың теңге бағаға 10 мың самокат сатып алса, сосын оны қала­лық­тар 0 пайыз мөлшермен, айына 8 500 теңгеден бөліп төлеу жүйе­сімен тұрғындарға сатса. Қала қандай мақсаттарға қол жеткізеді? 

• Қоғамдық көлікті жеңілдетеді; 

• Қаланың экологиялық жағдайын жақсартады; 

• Такси құны төмендейді; 

• Халықтың мобилділігін арттырады. Адамдар кафе, дүкенге жиі бара бастайды. Себебі, қалтасында артық ақша бар. 

• Алға басқан қаланың имиджін көтереді. Қала бюджеті аз шы­ғындалады. 

Биыл наурыз айында 70 мың теңгеге самокат сатып алдым. Сол уа­қыттан бері таксиге жұмсайтын шығыным 50 мың теңгеге, ал айына 5000 теңгеге азайды. Уақытымды да ұтымды пайдалана бастадым. Көп­шілік менің ұсынысыммен келіседі деп ойлаймын.


Осыған дейін Ішкі істер ми­нистр­лігі электрлі самокат иелерін заңмен қадағалау туралы жария еткен. Мемлекет заңы бойынша са­мокаттар мопедтерге теңес­тіріл­ген.

– Самокат мінгендерден жүр­гізу­ші куәлігі талап етілмейді. Сон­дай-ақ самокаттың техни­ка­лық жағдайына да мән беріл­мей­ді. Осыған орай, шаралар ойлас­тыра­мыз. Бұл ретте халықаралық тәжі­ри­бені жіті зерттеу керек, – деген еді ІІМ әкімшілік полиция коми­теті төрағасының орынбасары Әлі­бек Кеңісбаев.

Самокат иелерінің жол ере­жесін бұзуы Әкімшілік кодексі не­гізінде қарастырылып, тәртіп бұз­ғаны үшін олар 2 айлық есептік көр­сеткіш (АЕК) көлемінде айып­пұл төлеуге міндетті. Ал егер зар­дап шегушілер болса онда айыппұл кө­лемі 10 АЕК-ке дейін өседі. Әкім­шілік құқықбұзушылық туралы кодекстің 685-бабына сәй­кес жоғарыда аталған әкімшілік құқықбұзушылық туралы істерді қарау құзыреті Ішкі істер орган­дарына (полицияға) жүктелген. Алайда жол-көлік оқиғаларынан самокат иелерінің өздері де жиі зардап шегеді. Осыған орай, оларды сақтандыру қызметі де қоғам­ға қажет бола бастады. Қазір мұн­дай шаруамен «Аманат» сақ­тандыру компаниясы айналыса бастаған. Аталған компания «Жаза­тайым оқиғалардан сақтан­ды­ру» атты қыз­мет түрін де іске қосқан. Яғни, са­мокат кесірінен зар­дап шеккен клиенттің де шы­ғы­нын өтеп беруге дайын.

– Кез келген адам мұзы таза­лан­баған жолда тайып құлауы не­ме­се кездейсоқ жарақат алуы мүм­кін. Бұл күнделікті өмірде ұшы­­­расып қалуымыз ықтимал қауіп-қатердің бір-екі мысалы ға­на. Мұндай оқи­­­­­ғалар ұзақ уақыт бойы ем алуға мәж­бүр­леп, қаржылық тұрақ­тылықтан айырады. Ал сақтандыру полисін сатып алған клиент біздің ком­паниядан өзіне тиесілі төлем алып, дәрі-дәрмекке, емделуге кететін шығынды өтей алады. «Жа­­затайым оқиғалардан сақ­тандыру» қызметін компания үшін қосымша шығын деуге келмейді. Себебі, бұл – біз ұсынатын басты өнім­дердің бірі. Жан-жақты ой­лас­тырылған, клиенттің мүддесіне жұмыс істейтін, сондай-ақ сақ­тандыру компаниясының да мақ­саттарын орындайтын сервис, – дейді компанияның PR-маманы Дінмұхамед Зиядин.

Маманның айтуынша, клиент­тер «Жазатайым оқиғалардан сақ­тандыру» бойынша қандай да бір қатер түрін енгізуді немесе кері­сін­ше алып тастауға қатысты ұсы­ныс­тар жолдайды екен.

– Жаңа өнім сақтандыру по­лисін сатып алған адамның үшін­ші тарап алдындағы жауапкершілігін де, сондай-ақ оның денсаулығына келуі мүмкін залал шығындарын да қамтиды. Қазір Алматыда 20 000-дай велосипедші мен само­катшы бар. Яғни, бұл көлік иелерін сақтандыру жөніндегі өнімнің пайда болуы – осы саланың да­муын­дағы кезекті кезең. Ал вело­сипед-самокаттардың қатысуымен болған жол-көлік оқиғалары ту­ралы статистика сақтандыру өнімі түріндегі қандай да бір шешім қажет екенін көрсетті. Біздің ком­пания адамға деген қамқорлықты әр­дайым басты орынға қояды. Мұндай өнім түріне қызығушылық танытып, хабарласатын азамат­тарды көп деп айтуға келмес, бірақ бар және олардың саны артып келеді, – дейді маман.

DosCar компаниясының ха­барлауынша, Алматы қаласы бойын­ша жалға беріліп отырған са­мокаттардың барлығы дерлік – Xiaomi моделі. Скутердегі әр ба­тареяның қуаты 4 сағат үздіксіз жү­ру­ге жетеді. Яғни, шамамен 25-30 шақырымға дейін еркін зау­лай аласыз.

– Біздің баға саясатымыз тек Алматы қаласындағы тарифтерге негізделген. Скутерді жалдау ба­ғасы Almaty Bike және таксимен салыстырғанда әлдеқай орташа бағаға саналады. Ал метро мәсе­ле­сіне ке­лер болсақ, онда ол жерасты бе­кеттеріне жақын тұстардан стан­салар ашылады. Әзірге қаланың шет аудандары жағынан станса ашу жоспарланып отырған жоқ. Тек қала ішімен шектелеміз, – дейді DosCar компаниясының бас­шысы Асылбек Есенов.