Аралас мектепте қазақ сыныбы жабылып жатыр
Аралас мектепте қазақ сыныбы жабылып жатыр
227
оқылды

Әлеуметтік желіде Алма­тыдағы маман­дандырылған мектеп-лицейдің оқыту жү­йе­сіне сын-пікірлер жазылды. Нақтырақ айтсақ, №90 маман­дандырылған мектеп-лицейде қазақ баласы бастауыш сыныпты оқығанымен, білімін ары қарай жалғастыра алмайды. Мұның себебін лицей ди­ректоры кадр жоғы­мен түсін­дірді. Ата-аналар да сан жылдан бері балаларын басқа мек­тепке ауыс­тыру­ға бейім екен. Екі жақ­тың пікіріне үңіл­сеңіз, сіз де бір ой түйеріңіз анық. Оның үс­тіне, Ақмола облысындағы мектеп жайы да назарымыздан тыс қалмады.

Аралас мектептің жайы осылай болып тұр

Алматы қаласындағы Шоқан Уәлиханов атындағы мектептің математика пәнінің мұғалімі Дар­хан Ардақұлы бұл жағдайды кез­дей­соқ білген. Оның айтуын­ша, №90 мамандандырылған мек­теп-лицейі бастауыш сыны­бын аяқ­таған қазақ сыныптарын ары қарай оқытпай таратып жібереді де, тек орыс сыныптарын оқытады. Бай­қап қарасаңыз, аталған оқу орнын тек орыс тілін­де білім алатын тү­лек­тер бітіреді. Мұның өзі ойлан­дыратын сұрақ болса керек. «Біз өз елімізде Ресейдегі тата­рлар мен башқұрттардың күйін кешіп жүргендейміз. Facebook-те жазған дүниенің бәрі рас. Білім бөлімі де мардымды жауап қай­тара алмады. Қазір аталған мек­тепте бастауышта төрт орыс сы­ныбы мен бір қазақ сыныбы бар. Білуімше, орыс сыныптары емти­хан тапсыр­ады да, ары қарай оқуын жалғас­тыра­ды. Ал қазақ сы­ныбын оқыт­па­ған соң ата-аналар балаларын басқа мектепке ауыстырады. Тіл тұрғысынан алып қарасақ, бұл  – дискрими­нация. Сұрай қалсаңыз, қазақ тілінде білім беретін кадр жоғын сылтау­ратады. Меніңше, дирек­тор сұрау салып, кадр іздемей отыр. Әйтпесе, Алматы қаласында магистратурада оқып жүріп сабақ беретін докторант көп емес пе? Көрші мектептермен келісіп те, кадр мәселесін шешуге болады.  Бұл лицей Райымбек көшесіне жа­қын орналасқан. Ал Думан, Өжет, Дархан шағынауданында қазақ­тілді аудитория тұрады. Арғы жа­ғын­да Талғар бар. Айна­лып келген­де, кейбір ата-аналар 5-сыныптан бастап бұл мектепте қазақ сыныбы жоқ, сондықтан баламызды орыс сыныбына берейік деуі мүмкін», – дейді Дархан Ардақұлы. Математика пәнінің мұғалімі жауапты органдардың осы жайтқа назар аударғанын қалайды. Ол «адам капиталын жоғалтып отыр­ғанымыз­ға» күйінеді. Өйткені орыс сыныбын бітірген түлектер мем­лекеттік емтиханды тапсыр­ған­нан кейін шетел асуы мүмкін. Сон­дықтан ол 5 сыныпқа көшетін қазақ сыныбын таратып жібермей, ары қарай оқытатын болса, сабақ бе­руге дайын. Одан бөлек,  әлеу­меттік желіде қазақ тілінен сабақ беретін педагог те, бұл жағдайға бейжай қарамайтынын жеткізді. Иә, №90 мамандандырылған мектеп-лицейде жоғары сыныпта қазақ сыныбы жоқ. Мұны мектеп директоры Көлбай Нұрмұхамедұлы да растады. Оның айтуынша, кейін­гі 2-3 жылда қазақ сыныбы­ның жайын біржақты ету үшін қолы­нан келгенін жасаған. Бас­та­ма көтерген ата-аналар екен. Осы­лайша, директор конкурс жария­лап, қазақ тілінде сабақ беретін мұғалімдерді іздеген. «Кез келген пе­дагог 18 сағат болмаса, 24 сағат­пен жұмыс істегенді жөн көреді. Сондықтан 5 сағатқа мұғалім табу қиын», – дейді ол. Тапқан күннің өзінде бір-екі күн жұмыс істеген соң сабақ берігісі келмейтінін айт­қан. Оның үстіне, аталған лицей­ден 1-1,5 шақырым жерде таза қазақша білім беретін үш мектеп (№161,№39,№147) бар. Сон­дық­тан ата-аналар балаларын жоғары­дағы мектепке ауыстырған. Мәселе көтерілгенімен, аяқсыз қалған. «Балам 4-сыныпты бітіреді. Сыныптағы барлық бала №39-мек­тепке ауысады. Құжат­тарды он­лайн тапсырдық. №39 мек­теп тек 5-сыныптан кейін қа­был­дайды. Бұ­рыннан солай, бала­лар бас­тауышта №90 мектеп-ли­цей­де оқи­ды да, кейін №39 мек­тепке ауысады», – дейді ата-ана Әйгерім Омарова. Ал Дархан Ардақұлы №39 мек­тептің бар баланы бірден қабыл­дай­тынына күмәнмен қарайды. «Мәселе түбегейлі шешіліп, бала­лар алаңсыз білім алса», – дейді. Жо­ғ­­арыда баяндалған жағдайды Білім министріне де хабарлаған. Өз кезе­гінде министр білім басқарма­ларына тапсырма беретінін айтқан екен. Бірақ біз Алматы қаласының білім басқармасымен байланыса алма­дық. Нақтырақ айтқанда, сұра­ғымызға жауап берген жоқ.

Ы.Алтынсарин аты берілетін мектеп 

Ақмола облысында да мектепке қатысты мәселе әлеуметтік желіде кеңінен талқыланды. Осы тұста әлеуметтік желінің үлкен күш еке­нін айтпаса болмас. Жоғарыдағы оқиға да желінің арқасында тікелей министрдің құлағына жетті. Ал тө­мендегі оқиғадан кейін Атбасар ауданындағы Мариновка ауылын­дағы мектептің аты Ы.Алтынсарин деп өзгертілмек. Оқиғаны баяндасақ, ауыл тұр­ғындары «Мариновка қазақ орта мектебі» атауының бір сәтте «Жал­пы білім беретін №2 мектебі» бо­лып өзгеріп кеткеніне наразы. Сол үшін Қайрат Бәйден бастаған мұғалімдер мен ауыл тұрғындары министр атына хат жазған.  «Қазақ» атауын алып тастағанына, жалпы ауылдағы тілдің ахуалына алаңдай­тындарын жеткізген. Ақмола облыстық білім бас­қар­масы да оқиғадан хабардар. Біз де Бейбіт Жүсіповпен байланысқа шықтық. Әңгіме барысында ауыл тұрғын­дарының датына жауап қа­тып, мектеп атын Ы.Алтынсарин есімі­мен атайтындарын айтты. «Аудандардың барлығы 1 қаң­тар­дан бастап облыс қарамағына өтті. Қазір министрліктің бұй­рығына сәйкес, мектеп атауынан қазақ, орыс, ұйғыр деген сияқты атауларды алып тастау міндет. Жал­пы, негізгі, орта, бастауыш де­ген атаулар бар. Бұрыннан «Мари­новка қазақ орта мектебі» деп аталатын. Бұйрық негізінде  «Мариновка жалпы білім беретін №2 мектебі» деп өзгерткен. Ар­тынша ауыл тұрғындары нара­зы­лық білдірген соң қазақ атауын қай­тарып беруді ойладық. Бірақ Тәуелсіздіктің 30 жылдығына орай, облыс мектептеріне ғұлама­лар­дың атын беруді ұйғардық. Мектеп ұжымы мекемені Ы.Ал­тын­сарин деп атауға шешім қабыл­дады. Қазір құжаттарды рәсімдеуді бастадық. Бұл жұмыс­тың біршама уақыт алатыны бар», – деді Ақмола облыстық Білім басқармасының басшысы Бейбіт Жүсіпов. Екі оқиғаны да салыстырып қарасаңыз, тіл тағдырына жана­шыр­лық танытқан халықты көре­сіз. Олар осыған ұқсас жайттың көбейгеніне налиды. Мәселен, Ақмола облысының тұрғындары өңірде қазақ тілінде білім беретін мектептің саны аз екенін жасыр­мады. Балаларға арналған іс-ша­ралар өтсе, басымдық орыс тіліне беріледі. Қосымша білім бере­тін меке­мелердің жарнамасы да орыс тілінде екен. Балабақша мен мек­теп жайына келгенде  қазақ тілі тағы да «жабықтан» сы­ға­лайды. Бұл «тілім менің тірлі­гімнің ай­ғағы» дейтін ұлт  үшін рухани қасі­рет екені даусыз.

Айзат АЙДАРҚЫЗЫ