Alan Parking әкімдіктің меншігіне өтті
Бұған дейін оңтүстік астанадағы ақылы автотұрақтарға «Алматы спецтехпаркинг сервис» және Alan Parking компаниялары иелік етіп келді. Нақтылап айтар болсақ, «Алматы спецтехпаркинг сервис» жауапкершілігі шектеулі серіктестігі бірыңғай оператор ретінде қаланың 5 ауданындағы тұрақтарға иелік еткен. Бұл серіктестіктің 30 пайызы қала әкімдігіне тиесілі. Ал AlanParking жауапкершілігі шектеулі серіктестігі 3 ауданындағы автотұрақтарға қызмет көрсету жөніндегі бірыңғай оператор ретінде таңдалған. Қазір толықтай жекенің қолында болған компания басшылары үстінен қылмыстық іс қозғалған. Оларға қатысты бюджет қаражатын ұрлау фактісі бойынша тергеу амалдары жүргізіліп жатыр. Жақында серіктестік жүйе жүз пайыз қала меншігіне өтті. «Монополиясыздандыру және ықтимал шығынды өтеу мақсатында Алматы әкімдігіне компания иелерінен «Алматы спецтехпаркинг сервис» жауапкершілігі шектеулі серіктестінің 70 пайыздық үлесі және Alan Parking жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің 100 пайыздық үлесін қала меншігіне қайтару туралы ұсыныс түсті. Алматы әкімдігі қолданыстағы заңнамаға сәйкес жоғарыда көрсетілген компаниялардағы үлестерді қайтару туралы тиісті қаулы қабылдады. Бүгінде ақылы тұрақ жүйесі штаттық режимде жұмыс істеп тұр. Қаулыға сәйкес, ақылы тұрақтар қызметінен түскен барлық кіріс осы жылдың 25 сәуірінен бастап қала бюджетіне түсіп жатыр», – дейді Алматы қалалық әкімдігінің баспасөз қызметі. Соңғы сәтке дейін қос компания ақылы автотұрақтар есебінен жыл сайын орта есеппен 1 миллиард 400 миллион пайда тапқан екен. Қазіргі уақытта Алматы әкімдігі қаладағы ақылы автотұрақтардың жұмысын ұйымдастыру жөнінде бірыңғай оператор құруға кірісіп кеткен. Қала билігі бұл оператордың өз жұмысына тамыз айынан кірісетінін хабарлады. Сондай-ақ ендігі жерде ақылы автотұрақтан түсетін қаржы қалалық тұрақ кеңістігін дамыту және көшелер мен аулаларды абаттандыруға жұмсалады. Бұл жұмыстар арнайы тұжырымдама аясында жүзеге асырылмақ. Тұжырымдамада қалада көп деңгейлі автотұрақтар салуды да қарастырады.Бағаның бағамы қалай болады?
Автотұрақтарға қала әкімдігі иелік етеді деген ақпарат тарағалы алматылық жүргізушілер тұрақтың бағасына алаңдаушылық білдіре бастаған. Алайда осыдан бірнеше күн бұрын ғана мәлімдеме жасаған қала әкімдігі бағаның бұрынғыша қала беретінін хабарлады. Осы мәселеге келгенде қала тұрғындарының пікірі қақ айырылды. Кейбір алматылықтар жол жиегіне көлікті қойып кету бұрынғыдай тегін болғанын құптайды. Енді бір топ жол жиегіндегі автотұрақтар ақылы болғанның өзінде оның бағасы біршама арзандатылғанын қалайды. «Бұл жердегі әкімдік позициясы түсінікті. Олар ақылы автотұрақтар есебінен бюджетке түсетін қомақты қаржыдан айырылғысы келмейді. Рас, ақылы автотұрақтардан түскен пайда түптеп келгенде қаланың өзге де мәселелерін шешуге бағытталатынын ұмытуға болмайды. Сонда да болса ақылы тұрақтар әкімдіктің меншігіне өткендіктен оның бағасын қолжетімді етудің тетіктері қарастырылуы керек. Мәселен, жұмысқа келген адамның көлігі 8 сағат ақылы автотұрақта тұрады. Олар осы үшін күн сайын 800 теңге көлемінде төлем жасауға мәжбүр. Бәлкім азаматтардың осы санаты үшін жеңілдігі бар айлық төлем жүйесін енгізген жөн болар еді», – дейді экономист Мақсат Халық. Қоғам белсендісі Ғабиден Жәкей де тұрақтардың ақысын 50 пайызға дейін арзандатылғанын қалайды. Сонымен қатар ол ақылы автотұрақтар жүйесін енгізуде шетелдік тәжірибені ескеру қажеттігін айтады. «Ақылы автотұрақ ұғымы барлық елдерде бар. Бірақ оларда төлемді жинаушы оператор мемлекеттік болған жағдайда төлемнің жартысын ғана төлейді. Әлеуметтік тұрғыдан аз қамтылған топқа жататын азаматтар автотұраққа көлік қойғаны үшін ешқандай ақы төлемейді. Мүгедектегі бар азаматтар мен көпбалалы отбасыларға да осындай жеңілдік жасалған. Ендігі жерде қала әкімдігі аталған жүйені 100 пайыз өз меншігіне алып жатқан сәтте дамыған елдердің тәжірибесіне сүйенуіне болар еді ғой», – дейді Ғ.Жәкей. Осылайша, Мемлекет басшысының монополиясыздандыру бойынша берген тапсырмасына сай жекеменшіктегі автотұрақ қаланың коммуналдық меншігіне өтті. Демек, әкімдік өз меншігіндегі ақылы автотұрақтағы баға саясатын қалыптастыруда оның экономикалық тиімділігімен бірге әлеуметтік ерекшелігін де ескерсе құба-құп.Алматы қаласы