– Бірғаным Сарықызы, қазіргі атқарып жүрген қызметіңізге не кіреді? Жалпы, Сенат кеңесінің жұмысы не үшін қажет?
– Кеңестің міндеті – елдің орнықты дамуын қамтамасыз етуге үлес қосу. Бұрын депутаттардың заң жобаларын қараудан қолы тимегендіктен кабинеттен шығу қиын болса, қазіргі күнделікті өміріміз халықтың ортасында өтіп жатыр. Қазір біз күн сайын халықтың ортасындамыз. Олардың ой-пікірін, ұсыныс-тілектерін Сенат депутаттарына жеткіземіз. Заң қалай қабылданып жатыр, мақұлданған құжат халықтың өмірін жақсартуға септігін тигізіп жатыр ма, осы мәселені міндетті түрде құлаққағыс жасаймыз. Түйткілді мәселелер айтылса түртіп алып, шешілу жолдарына қатысты өз ойымызды айтамыз. Одан бөлек, Қазақстанның имиджін ары қарай көтеру, патриоттық сезімді дамытуда өмірлік тәжірибемізбен бөлісуді парызымыз деп білеміз. Біздің кеңес – Сенат жанынан құрылған бейресми түрдегі консультативтік ұйым. Бірақ оның мүшелері көшеден келген адамдар емес. Бюроның шешімі бойынша құрылып, функциялары мен міндеттері де қаулыға сәйкес бекітілген.
– Кеңесті құру идеясы қалай пайда болды?
– Бұрынғы Сенат құрамы тарап жатқан кезде әріптестерім «Жан-жаққа тарап кетеміз. Қарым-қатынасымыз үзіледі. Ой-пікірлерімізді, орта жолда қалып қойған ұсыныстарымызды ары қарай жеткізу керек. Сол үшін өзің бастап осы мәселені ұйымдастырсаң» деген тілегін жеткізген. Басында шетелдегі тәжірибелерді қарастырып, экс-сенаторлардың клубын құрсақ деген ой болды. Бірақ біз ешбір елде жоқ қауымдастық құруды қолға алдық. Сөйтіп, Сенат жанынан кеңес құрып, оның құрамын экс-сенаторлардан жасақтап, барлық міндетімізді заңдастырып, қаулымен бекітіп, кеңестің төрағасы ретінде спикердің өзін бекіттік. Осы арқылы біз дүниежүзілік парламентаризмге жаңалық енгізіп, оның дамуына титтей болса да үлес қоса алдық. Бұл қордаланған мәселелерді талқылап қана қоятын ұйым емес. Біз заң шығармаймыз. Бірақ халықтың күнделікті тұрмыс-тіршілігін жеңілдетуге арналған заң жобаларын жасауға үлес қоса аламыз. Бүгінгі сенаторлар қандай сұрақтарға көңіл бөлу керек, қандай заңның қандай бабы жұмыс істемей жатқанын жеткізіп спикерге хат жібереміз. Ары қарай спикер біздің ұсыныс-тілектерімізді комитеттің депутаттарына қарастыруға жібереді. Бізге халық пен Сенаттың арасындағы алтын көпірге айнала алғанымыз абырой. Бұл – біз үшін үлкен мәртебе. Қазір айтарымызды ашық микрофонда жеткіземіз. Ешкімнің жағында емеспіз, ешкімнің атынан сайланған жоқпыз. Сондықтан ашық түрде сынап, ашық түрде өз ойымызды айта аламыз, ешкімнен сескенбейміз.
– Сенат қабырғасында депутаттардың микрофоны жабық болды дегіңіз келе ме?
– Жоқ, жабық болды деп айта алмаймын. Депутаттар өз деңгейінде, өзіне берілген өкілеттікке сай, өзіне берілген мүмкіндікті пайдалануға барынша атсалысты. Бірақ кейбір депутаттар өңірлер мен партиялардан, ұйымдардың атынан тағайындалады. Партияның өз тәртібі болады. Сондықтан депутат тек өзінің ойлағанын шығармайды. Тіпті, депутаттық сауалдың өзін фракцияның талқылауынан кейін шығаруы мүмкін. Ал өңірлерден сайланған депутаттар өздерінің өңірлік мәселелерін қалай ашық көтере алады? Оларды өңірдегі мәслихат депутаттары сайлайды. Сондықтан ол да белгілі бір деңгейде көтеретін мәселесін мәслихат депутаттарымен ақылдаса отырып жасайды. Нақты айта алмаймын, десе де экс-әріптестерім ашық түрде өз пікірлерін жеткізбеген де болар. Бірақ партия атынан, өңірдегі мәселелерді, өз сайлаушыларының атынан қажет кезде қояды.
– Осы тұста «Сенаттың жұмысын жандандыру үшін тікелей халық сайлаған дұрыс» деген қоғамдық пікірге алып-қосарыңыз бар ма?
– Бірте-бірте ол тәжірибеге де ойысатын шығармыз. Бірақ сенаторлар – қазір де халықтың уәкілі. Тек тура сайланбайды. Былай қарағанда оларды халық сайлап отыр деуге болады. Себебі мәслихат арқылы сайланады. Ал мәслихатты халық таңдайды.
– Тәуелсіздіктің алғашқы жылынан саяси қызметке араласып келесіз. Тәуелсіздікті де, кеңес дәуірін де көрдіңіз. Екі дәуірді салыстырған кезіңіз болды ма?
– Екі дәуірдің айырмашылығы жер мен көктей. Бұрынғы Қазақстанның еркіндігі болмады. Өз бетінше дербес шешім ала алмады. Мәскеуден қандай нұсқаулар келеді, сол нұсқаумен жүру керек еді. Ол уақытта қазақ халқының жеке дербес мемлекет ретіндегі ұсынысын, қазақ ұлтына байланысты шешім шығару мүмкін болмады. Себебі, бұл ұлтшылдық ретінде қаралды. Яғни ұлттық мүддені көтергеннің барлығы «ұлшыл» болып шығады. Көтеретін мәселелерді орталыққа жеткізген күннің өзінде елдің құрылымын өзгертуге ешқандай құқық берген жоқ. Біз өз заңдарымызды Кеңес үкіметінің конституциясы мен жарлықтарының негізінде байланыстырып жасадық. Қазақстанның болашағына бағыттап, ұлттық мүддеге жұмыс істейтін шешім қабылдауға мүлдем тыйым салынды. Тек 1990 жылдан бастап қана ұлттың мүддесіне сай келетін сұрақтарды анда-санда көтеріп отырдық. Ол уақытта егемендік декларациясын да, тәуелсіз ел ретінде заңымызда да әлі қабылдаған жоқ едік. Сол 1990 жылдың сәуірінен бастап бірте-бірте ел дамуына байланысты кейбір заңнамаларды дайындай бастадық. Мен ол кезде Жастар ісі жөніндегі комитетті басқардым. Ол кезде Желтоқсан мәселесіне байланысты комсомолдан кетіп қалған кезім еді. Сол уақытта біздің іс-әрекетіміз қате деп бағаланып, ұйымнан біртіндеп шығарып тастады.
– Сіздерге артылған айып қандай еді?
– Олардың ойынша, жастардың тәртібінен кемшілік табылыпты. Өйткені Желтоқсан күндері «Жастарды милиция соғып жатыр, Әйтімова өз көзімен көрді» дегенді хатқа кіргізген. Саяси көзқарастағы адам ретінде жарлық шығарып, жұмыстан босатып жіберді. Сөйтіп, желтоқсаншыларды қорғағанымыз үшін жұмыстан кеттік. Кейін балалар қорына кеттім. Жастар маған сенім артып, қайтадан Жоғарғы кеңестің депутаттығына сайлады. Егемендік декларациясынан бастап бүкіл заңнамалардың баптарына таласып-тармасып талқыладық. Кейде бір-бірімізге ашуланып, бірде қолдап, топ-топқа бөлініп қырық-пышақ болған кезіміз де болды. Қазақтың тәуелсіздігіне байланысты ең бастапқы заңдарды қабылдадық. Соның өзінде ұлттық мүддені айту әлі де қиын уақыт еді. Десе де ұрымтал сәтті ұтымды пайдаланып, өз мемлекеттік рәміздерімізді бекіттік. Ары қарай жеріміздің территориясын бекітуден бастап барлық салаларға қатысты заңнамаларды енгізуде нәтижелі жұмыс істелінді.
– Нәтижелі болған деп отырсыз. Бірақ біздің Конституциямызға жиі өзгертулер мен түзетулер енгізіліп жатады ғой...
– Рас, бірақ оның барлығы заман ағымына, халықтың ой-пікіріне байланысты туындап отыр.
– Жоғарғы кеңестің мінберінде талас-тартыспен ұлттық мүддені айтып, егемендікке қол жеткізген құжатты талас-тартыспен қабылдадыңыздар. Қазіргі депутаттарды «алдына келген құжатқа бас изей береді» деп айыптап жататынымыз бар...
– Қазақстанның Парламенті әрі қарай дамып жатыр. Олар да өз жұмыстарын жандандырып, жаңа заманға сай жұмыс істеу тәсіліне көшуде. Мүмкін бұрын біздің іс-әрекетіміз кей тұрғыда дұрыс емес болған шығар. Біздің уақытта процедуралық мәселелер бір ізге түспеген еді. Бұрын біз айқай-шумен спикерге жұмыс істетпедік. Аузын ашса «Сіз регламент бойынша бапты бұзып отырсыз» деп балаша шуылдап қоя беретін едік. Қазір ондай жоқ. Өйткені қазір Парламенттің жұмысы бір ізге көшті. Өзім депутат болған 1996 жыл мен 2013 жылды салыстырсақ, айырмашылық көп. Қазір регламент бойынша жұмыс топтары, комитет отырысы, консультация, сосын сарапшылармен жұмыс жолға қойылған. Қазір негізгі айғай-шу сол жерде болып жатыр. Ал біздің кезімізде айқай-шу бірден пленарлық отырыста көрініс тапты. Ол кездегі депутаттар Парламенттің жұмыс істеу тәсілінен бейхабар болдық. Бүгінгі депутаттар пленарлық отырысқа мәселені жан-жақты талқылап, ортақ шешімге келген соң дайын болып келеді. Біздер алғашқы жылы ешқандай дайындықсыз, не ойлаймыз, соны айдатып айғаймен жеткізіп, біз айтқан мәселе басқа заңдарға қарама-қайшы екенін бағамдап жатпай-ақ, Конституцияның нормаларына сай келе ме, халықаралық заңның үдесінен шыға ма, ойланып жатпадық.
Дегенмен қазір де сенаторлар депутаттық сауалдарын, ұсыныс-тілектерін, келіспейтін тұстарын пленарлық отырыстарда да айтып тұрғаны жөн. Өзім депутат болғанда ешкім «мынаны айт, мынаны айтпа» деген талап қойып көрген жоқ. Комитет төрайымы болғанда өзгелердің пікіріне құлақ түре де білдім. Заң жобасындағы бірінші әріптен бастап соңғы сөзіне дейін оқып шықпай пленарлық отырысқа шығарылмайтын. Әрбір үтір-нүктесіне дейін қарап, мағынасының астын сызып, комитеттің отырысына келген үкімет мүшесіне 10 сұрағыма жауап алмай қоймаймын. Егер түсіндіре алса, келісемін. Мен білетін сенаторлардың көбісі солай жұмыс істеді. Әлі де солай жұмыс істейді деп ойлаймын. Сондықтан қазіргі Парламенттің деңгейі жоғары деп есептеймін. Оның үстіне, қазір Парламентте талдау орталығы бар. Олар депутаттарға көтерілетін мәселе туралы ақпаратты шайнап береді. Біз қабылдаған заңның шикі болғаны да сондықтан. Жаңа сұрап жатырсыз ғой, Конституция жиі өзгертіледі деп. Себебі жас мемлекеттің заң қабылдаудағы кемшілігі болды. Бастапқы кезеңде дайындық аз еді. Сондықтан алғашқы қабылданған заңдарда көптеген кемістік бар. Қазір де қателік жіберіліп жатыр. Әйткенмен, алға жылжу бар.
– «Сарапшы емеспіз» деген сөзіңізден шығып жатыр. Биыл Мәжіліске сайланған депутаттардың құрамына сыни пікірлер көп айтылды. Заң шығарушы органға кімдер келгені дұрыс?
– Парламентке бірыңғай саланың мамандарын сайлау дұрыс емес. Әрбір адамның күнделікті істеп жатқан қызмет жолында қандай кедергілердің тұрғанын өзінен басқа ешкім білмейді. Сондықтан ол өз саласында қордаланған мәселелердің шешілу жолын басқаларға қарағанда жақсы біледі. Заңгер заңды жақсы білетін шығар, бірақ ол әрбір саланың қазанындағы тағамға қажетті тұздың мөлшерін білмейді. Ол спортшы мен әртістің шығармашылық жолындағы түйткілмен таныс болмауы мүмкін. Алайда бір саланың мамандарын топырлатып заң шығарушы органға жаппай алып келу де қате. Оның үстіне, сайлаушылардың сауаты маңызды. Олар да өз кезегінде сайлайтын адамының еңбек жолына мұқият қарауы тиіс. Халық депутаттарды жазғырмас бұрын, алдымен өздері саяси сауатты болуды үйренгені абзал. Дегенмен сайлауға түсетін адам да өмірлік тәжірибесі мол, білімі мен шешім қабылдай алатын қабілетке ие болғаны жөн. Сонда ғана халықтың қолайына жағатын дұрыс заңдар қабылданады деп санаймын. Сайлаушылардың сауаты көтерілсе, депутаттардың да жауапкершілігі сол үдеден шығарына сенім мол.
– Өмірлік тәжірибе туралы айтып қалдыңыз. Соңғы уақытта өмірлік тәжірибеден гөрі жастардың қарым-қабілетіне көбірек көңіл бөле бастаған секілдіміз бе?
– Әріптесім әрі Сенаторлар кеңесінің мүшесі Светлана Жалмағанбетованың «Кішігірім ферманы нөлден бастап нәтижеге жеткізе алған болса, жас болса да ондай адамды басшылыққа әкелгені дұрыс. Өйткені жұмыс процесін біледі» дегені бар. Мен бұл сөзбен толық келісем. Университет бітірген соң кем дегенде өз саласында 18-20 жыл жұмыс істеу керек. Жастардың түйсігі мол, бірақ тәжірибесі жетіспейді. Дегенмен Парламентте келген жас маман үшін мүмкіндік көп. Себебі әр депутат үшін сарапшы мамандар жұмыс істейді. Шайнап берген асты дұрыс қорытып, дайындап берген дүниені дұрыстап ой елегінен өткізіп, шешім шығаруға мұқият қарағаны абзал. Таңертең жұмысқа келгенде «Мен сайлаушыларымның үмітін ақтау не істей аламын?» деп келіп, кешкісін «Бүгін қандай дұрыс шешім қабылдауға үлес қостым?» деп өзіне-өзі есеп бергені дұрыс. Қазір бізде Парламент институты бар. Ендігі жерде заңнама институтын құру маңызды. Ол жерде өмір бойы заң органдарында жұмыс істеген, заңның қалай іске асып жатқанын зерттеп жүрген ғалымдар бару керек.Өйткені өмірлік тәжірибесі бар мамандардың ұсыныстарына құлақ түрілсе, халық үшін қажет заң қабылданар еді.
– Түрлі саяси қызметтерді бастан өткердіңіз. Дипломатиялық жолдан да өттіңіз. Бұл жылдар несімен есте қалды?
– Біздің міндетіміз – Қазақстанды әлемге таныту, дүниежүзінен достар табу болды. Сол арқылы елге инвестор тартып, қазақ халқының потенциалын көрсетуге жұмыс істедік. Алғаш Израилдегі елші болдым. Ағылшын тілінің маманы болғаныммен, сыртқы саясатта емін-еркін пікірталас жүргізетін тәжірибем де, тілдік қабілетім де жоқ еді. Бірінші күннен бастап әр бөлмемде сөздік жатты. Айтайын деген сөзімді алдын ала сөздікке қарап дайындалатынмын. Тілімнің жетпейтініне қарап жатпай бар күшімді стратегиялық мақсатымды орындауға жұмсадым. Ағылшын тілін түсінбейтін стратегиялық серіктестердің кездесуіне аудармашы алып жүрдім. Елшіліктің ғимаратынан бастап барлық ұйымдастыру мәселелерін былай қойғанда, қауіпсіздік басты мәселе болды. Ол уақытта жұмасына 2-3 рет, айына 1-2 рет үлкен терактілер болды. Жанымызды шүберекке түйе жүріп, қызмет еттік. Көлігімізге газқағар, бірреттік шприцтер ұстап жүреміз. Биошабуыл болған жағдайда инфекция өтіп кетпеу үшін өз-өзіне инъекция салуың керек. Резиденцияда міндетті түрде дермотизацияланған бөлме болатын. Онда бірнеше жұмаға жететін өмір сүруге қажетті дүниелерді салып қоятын едік. Бірде Палестинаның жастары мен Израиль әскері арасындағы қақтығыстың ортасында қалдық. Палестиндер біздің көлікті қалқалап әскерге тас лақтырады, қарсы тарап оқ жаудырады. Екі ортада бірнеше минут тұрдық. Амал жоқ, Ясир Арафатпен маңызды кездесу күтіп тұрғандықтан, қауіпке қарамай сапарды жалғастырдық. Кездесуде жолдағы қиыншылық туралы жақ ашпағанымызға қарсы алушылар қатты разы болды. Тағы бірде Парламент шарбағындағы көлігіміз қозғалғаны сол екен, бірнеше минуттан кейін тап сол жерде жарылыс болған. Қасындағы шатырда тұрған 20 адам қайтыс болып, 100 адам жараланған екен. Ол кезде дипломаттардың өмірі күн сайын қауіп-қатермен бетпе-бет келетін. Соған қарамастан қарым-қатынасты орната алдық. Жақсы шешімдер қабылданды. Италияда ондай қиыншылықтар болған жоқ. Елшілік қызметімде де нәтижелі жұмыс көп болды.
Кейінннен БҰҰ-ның тұрақты өкілі ретіндегі миссиям басталды. БҰҰ-ның жұмысы – бітпейтін жұмыс. Мұндағы міндет елшіліктен қарағанда екі есе артады. Жылына ағылшын тілінде 100-ге жуық баяндама жасадым. Елшілікте екіжақты қарым-қатынасты шешсек, бұл жерде көпсалалы және көпжақты қарым-қатынасты орнатуға үлес қостық. Күрестің негізгісі Қауіпсіздік кеңесінде өтетін. Өйткені Қауіпсіздік кеңесінің шешімінен бас тарта алмайсың. 2007-2013 жылдары БҰҰ жанындағы тұрақты өкілі әрі Куба Республикасындағы Елші міндетін қоса атқарып жүрдім. Сол кезде Куба Американың санкциясына түседі. Сол уақытта мен ИЫҰ-ның төрағалығын жүргізуші ретінде әрі БҰҰ-ның тұрақты өкілі ретінде ұйымның басқа мүшелерімен Кубаға санкция салуға қарсы шешім шығардық. Кубаның басшылығы ризашылығын білдірді. Көпжақты мәселелерде дербес шешім қабылдау керек. Ондай уақытта сыртқы саясатымыздың бағыт-бағдарына байланысты бейтарап қаламыз. Бәрінен қиыны басқа елдің елшіліктеріне орталықтың шешімін айту ауыр болды. Өйткені өзіңе дауыс керек болғанда сол елшінің алдына барасың. Халықтың ойынша, елшінің жұмысы тек қызықты саяхаттаумен өтетін секілді. Бірақ шын мәнінде біздің жұмыста қиындық пен қызық қатар жүретін. Кейде кездесулер көбейіп кетсе, аш жүріп те міндетімізді абыроймен атқаруға тырыстық.
– Елде де талай министрліктің тізгінін ұстадыңыз. Кейінірек білім саласына келдіңіз. Бұл салаға қандай реформа жасалды?
– Реформа жүргізу – министрдің міндеті. Менің кезімде 12 жылдық орта білім жүйесіне көшіруді көтердік. Қазір шетелдерде орта мектеп уақыты 12 жылдық. Бізде 11 жылдық. Бір жыл жетпейді. Сол үшін қазір біздің студенттер алдымен бір жыл тіл дамыту, дайындық курсында болады. Сосын 100 алдыңғы қатарлы мектеп салуды көтердік. Инвестор тауып, шешімін келтірдім дегенде басқа қызметке кеттім. Біздің бұл жұмысымыз жалғасқанымен, біз ойлағандай деңгейде болмады. Біздің кезде «Болашақ» грантымен бір жылда 2000-ға жуық студент шетелге кетті. «Болашақ» орталығын құрып, таңғы 4-ке дейін күнде 7000 өтініш қарап шығатын күндер өтті. Кейін «әділдік бар екен ғой» деп шетелге оқуға түскен студенттер алғыс айтқан сәттер болды. Ғылым саласында да бірталай тәжірибелерді отандық ғылымға енгіздік. Әлі күнге дейін сол жобалар жемісті жұмыс істеп жатыр.
– Ауыл мектебіндегі мұғалімдіктен көтерілдіңіз. Қазір ауыл мектебінде істейтін қарапайым маман аз уақытта жоғары лауазымды атқаруға мүмкіндігі бар ма?
– Бар деп айтар едім. Мен 20 жасымда мектеп мұғалімі болып, 35 жасымда Жоғарғы кеңестің депутаты болдым. Ауыл мұғалімі болып істеп жүргенде порткомның хатшысы болмай жетектеп алып келді. Комсомолдың жұмысын бастап кеттім. Өз-өзімді көрсеттім, біліктілігімді дәлелдедім. Еңбегім еленді. Ауылдық жерден бірден облысқа бір-ақ секірдім. Жек көретін адамдардың сөзін де естігем. Соған қырсығып жұмыс істедім. Қазір «мансаптық өсу» деген жақсы сөз ретінде қабылданады. Біздің кезде ол жаман түсінік еді. Бірақ ешбір жерге өзім сұранған емеспін, басқалардың жолын қиып өтіп қиянат жасаған жоқпын. Әдейі жасамаған қателігім болса, кешірім сұраймын. Алайда оңбаған кісілер туралы пікірімді айтатын жерде айттым.
– Бізде шенеуніктің баласы шенеунік, әншінің баласы әнші болатын «дәстүр» бар секілді емес пе?
– Министр де, сенатор да, елші де болдым. Бірақ менің балам 18 жасынан бастап полицияда жұмыс істеді. Өз өмірін қылмыстық іздестіру ісіне арнады. Прокуратураға, Ұлттық қауіпсіздік қызметіне, басқа да құрылымдарға қанша мүмкіншілігі болса да «мен жедел уәкілмін» деп айтқаннан қайтпай, өз мамандығына адал болып қалды. Сондықтан бұл әр адамның өзіне, отбасылық құндылыққа байланысты.
– Сенаторлықтан кеткен кезде «саясаттан кетемін» деп едіңіз...
– Рас, бизнеспен айналысқым келді. «Бірғанымның кофеханасын» ашқым келген. Бірақ жолдасымнан бастап жақындарым «Жұртқа күлкі боласың. Сенатор ақшаны ұрлап-ұрлап енді кафе ашып жатыр» деп айтады деп күлкіге айналдырды. Шетелде бұрынғы шенеунік жанармай бекетінде жұмыс істесе де күлмейді. Ал бізде бұл – күлкілі дүние. Амал жоқ, көптің айтқанына көндім. Кеңес жұмысына да көпшіліктің көңілін қалдырмау үшін келісіп, тәжірибесі мол әріптестердің мүмкіншілігін көрсетуіне жұмыс істеп жатырмын. Біз саяси шешім қабылдамайтын кеңеспіз. Сондықтан үлкен саясаттан қол үземін деген сөзімде тұрдым.
– «Қазақ жастары несиеге өмір сүріп үйренуі керек» деп едіңіз. Өзіңіз өміріңізде несие алып көрдіңіз бе?
– Банктен несие де, достарымнан бір тиын қарыз да алған емеспін. Себебі ертең қайтаруым керек. Оның үстіне, жас кезімде несие ешкім берген жоқ. Болса, алар ма едім. Мүмкіншілікті дұрыс пайдалану керек. Бірақ несие алып той жасап, техника сатып алып төлей алмай жүргендерді түсіне алмаймын. Шетелде жастар несие алып өздері оқиды. Жақсы оқуға тырысады, жақсы компанияға қабылдану үшін жанталасады. Кейін компания оның оқуға алған несиесін төлеп береді. Жақсы оқысаң, университет ректорының қоры бар, олар да несиесін жеңілдетіп береді. Қабілетіңді кредит алып пайдаланудан қашпау керек.
– Сенатта жүргенде қандай мәселелерді соңына дейін жеткізе алдыңыздар?
– Мұғалімдердің жалақысы мен мүмкіндігі шектеулі жандардың, көпбалалы аналардың жәрдемақысын көтеру туралы бастаманы соңына дейін көтердік. Кейде халықтың қолайлы өмірі үшін жасалған шараларды жұрттың құлағына әдейі жеткізгісі келмейтіндер бар. Сол үшін жинақтаушы білім депозиті туралы жұртқа жеткізуден жалықпадым. Елші болып ел аралап, министр болып мінберде сөйлеген, депутат болып заң шығарушы органда істегенде де халықтың мүддесін, елдің қамы ең бірінші миссиямыз деп санадық.
Сұхбаттасқан
Жадыра МҮСІЛІМ